روایتی از تلاش و صرف هزینه های بسیار دشمن
جهت تحریف مجالس مذهبی و مداحی های شیعیان
به کوشش کانون فرهنگی تبلیغی منتظران ظهور
حجم : ۸٫۸۷ مگابایت
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
%%%%% هدف دشمن از دجال واره ها حذف ایمان و حیا از جامعه ایرانی است %%%%% | 0 | 390 | admin |
XXXXXXXX همه بر علیه دجال واره QQQQQQQ | 0 | 269 | admin |
دجال واره | 0 | 368 | dajjalvareh |
روایتی از تلاش و صرف هزینه های بسیار دشمن
جهت تحریف مجالس مذهبی و مداحی های شیعیان
به کوشش کانون فرهنگی تبلیغی منتظران ظهور
حجم : ۸٫۸۷ مگابایت
پرده نگار(پاورپوینت) چگونه قرآن کریم را حفظ کنیم برگرفته از کتاب استاد شهریار پرهیزکار
مهم ترین عناوین سنگر محلهی هفته سوم تیر عبارتند از:
نظریهپردازان دروغگوی سازش
سال نو مبارک!
کار بسیار مهم راهپیمایی روز قدس
شب احیاء در جبهه
کفاره با صدقه فرق میکنه!
اگر سنگرمحله رو در مسجدتون منتشر میکنید ما رو بیخبر نگذارید. نسخه ویرایش شده خودتون رو برامون بفرستید تا در ادامه همین مطلب قرار بگیره.
در ادامه میتونید فایل پی دی اف، ورد، ایندیزاین و تصویر نشریه رو دریافت کنید:
2.17 مگابایت |
2.41 مگابایت |
دریافت قلم های مورد استفاده
حجم: 2 مگابایت
دریافت نسخه ایندیزاین نشریه
دریافت
حجم: 5.39 مگابایت
تصویر صفحات نشریه (با کیفیت چاپ):
هفته بزرگی رو پیش داریم. شب های قدر و شهادت مولا امیرالمومنین و روز قدس از یک طرف و همزمان شدن شب 23 ماه مبارک رمضان با آخرین شب جمعه این ماه و آمادگی شرایط تقویمی برای شنیدن صیحه آسمانی ظهور از طرف دیگر ما رو مجاب میکنه که با تضرع بیشتری به درگاه الهی، پیروزی نهایی مستضعفین بر مستکبرین و نمایان شدن جمال دلربای مهدی فاطمه (عج) از پشت پرده غیبت رو از خدا بخواهیم.
بسته هفته سوم تیرماه با تغییراتی خدمتتون ارائه میشه. برای ساده سازی دریافت فایلها از این به بعد تمام بخشهای بسته به صورت تصویری منتشر میشن و فایلهای پی دی اف از بسته حذف میشه.
دریافت یکجای بسته 68:
بسته محتوامحور با نشان مسجدنما
حجم: 6.61 مگابایت
بسته محتوامحور بدون نشان مسجدنما
حجم: 6.59 مگابایت
بسته طرح محور رنگی
حجم: 7.81 مگابایت
بسته طرح محور سیاه و سفید
حجم: 6.24 مگابایت
متن بسته
حجم: 41.8 کیلوبایت
جهت دریافت مجزای همه بخشهای بسته 68 لطفا به ادامه مطلب بروید
در شب ولادت حضرت امام حسن مجتبی علیهالسلام محفل شعرخوانی جمعی از شاعران کشور در حضور حضرت آیتالله خامنهای برگزار شد. آقای حمید سبزواری، از شاعران پیشکسوت کشورمان در این دیدار شعری را قرائت نمود.
خوشنشینان ساحل بدانند
موج این بحر را رامشی نیست
دل به امید رامش نبندند
بحر را ذوق آسایشی نیست
تا که دریاست دریا به جوش است
شورش و موج و گرداب دارد
هرگز از بحر جوشان نجویید
آن زبونی که مرداب دارد
ما نهنگیم و خیل نهنگان
بستر از موج توفنده دارند
این سرود نهنگان دریاست
بحر را موجها زنده دارند
ما نهنگیم و هر جا نهنگ است
طعمه از کام غرقاب جوید
نزد دریادلان مرده بهتر
زآنکه آرامش و خواب جوید
خوشنشینان ساحل بدانند
تا که دریاست این شور و حال است
چشم سازش ز دریا ندارند
سازش موج و ساحل محال است...
ماه مبارک رمضان، فرصتی برای آشتی با ادعیه است که حقیقتاً ابزاری ویژه برای آشتی با خداست. نجوا با خالق از زبان معصوم برکات ویژه ای دارد که جایگزینی برای آن وجود ندارد.
به گفته آیت الله جوادی آملی این دعائی است که وجود مبارک امام سجاد، زین العابدین سلام الله علیه در تمام سحرهای ماه مبارک رمضان آن را میخواندند. شایسته است پیروان عترت طاهرین تأسّی کنند و در سحرها بیدار باشند و این دعای نورانی را قرائت کنند.
در این فراز از دعای ابوحمزه ثمالی، بنده به پروردگار عرضه می دارد:
فَأَغِثْنِي وَ فَرِّجْ عَنِّي يَا مَنْ يَفُكُّ الْأَسِيرَ وَ يَعْفُو عَنِ الْكَثِيرِ
پس به فريادم برس و گشايشى در كارم بده،اى كه اسير و گرفتار را آزاد کنى و از گناه بسیار بگذرى
نکته : این فرق رو باید خودتون پس از مطالعه متن ذیل بدان پی ببرید .
فساد اداری، اقتصادی و دولتی در کشورهای مختلف جهان به نسبت های مختلفی وجود دارد و این امری نیست که مختص کشورهای خاصی باشد. اما درصدها در کشورهای جهان متفاوت است. در برخی از آنها با توجه به نوع اقتصاد (دولتی، خصوصی، بازار آزاد یا کمونیستی، رانتیری)، قوانین قضایی و اداری و نیز ساختارهای روابط اجتماعی- فرهنگی، میزان فساد کم و زیاد می شود. به هر حال بررسی این موضوع نشان می دهد، فساد، پدیده ای جهانی است و مبارزه با آن نیز در سطح دنیا و به فراخور کشورها، با شیوه ها و مجازات های متنوعی دنبال می شود.
ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای که اقتصاد آن در حال توسعه و رشد است، با معضل فساد دست و پنجه نرم می کند و مسئولان آن نیز به شدت به موضوع مبارز با فساد تاکید ویژه ای دارند. در چند سال اخیر، دستگاه های نظارتی و قضایی کشور توانسته با عزم جدی، پرونده های بزرگ فساد اقتصادی از اختلاس و ارتشاء گرفته تا رشوه و فسادهای دولتی - بانکی را به سرانجام برساند.
نگاه مختصری به سابقه آزانس که عامل بی اعتمادی ما به وی شد
مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام در تیرماه 1394 بیاناتی در خصوص موضوع هستهای ایراد فرمودند و از جمله اظهار داشتند:«ما به آژانس بدبینیم، آژانس نشان داده که هم مستقل نیست و هم عادل نیست. مستقل نیست زیرا تحت تاثیر قدرتهاست، عادل نیست (چون) بارها و بارها برخلاف عدالت حکم کرده و نظر داده. به علاوه، اینکه بگویند آژانس باید بیاید اطمینان پیدا کند که فعالیت هستهای در کشور نیست، یک حرف غیرمعقولی است.»
در ذیل ضمن ارائه تاریخچهای از همکاریهای ایران از جمله در بخش نظامی، دلایل این بیاعتمادی به آژانس را بررسی میکنیم.
مگر شما در این دنیا برنامه دیگری ندارید ؟
ای بابا برید وقتتون رو برای کار دیگه بزارید ؟
اگه راست میگید چرا به مباحث رهبری اینقدر مانور نمی دید در شبکه به اصطلاح خودتون >>> اجتماعی..
انگار مردم تمام دردشون همینه برید >>>>> بین مردم >>>>> بین مردم >>>>> بین مردم
نگاهی به آدرس این سایت ها بندازید ببینید چقدر بیخودی بحث شده
( البته بقیه سایتها فقط نیاز یک سرچ داره )
انقلاب اسلامی ما در بین دو مقطع مهمّ و اساسی قرار گرفته است؛ از یک طرف عاشورا و از طرف دیگر عصر ظهور، که عاشورا مبدأ آن و ظهور مقصد آن است. مبانی انقلاب عظیم اسلامی ما به عاشورا برمیگردد و با الهام از این مکتب تحقق پیدا کرده و در مقصد هم خود را برای امر ظهور امام زمانعلیهالسلام آماده میکند؛ امر ظهوری که با وعدة الهی تحقق مییابد و مردانی از خطّه ایرانزمین جزء برترین یاران حضرت خواهند بود.
پیامبر عظیم الشأن اسلامصلیاللهعلیهوآله با نزول آیۀ «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یحِبُّهُمْ وَ یحِبُّونَهُ»؛ (1) «ای کسانی که ایمان آوردهاید! هر کس از شما، از آیین خود باز گردد، [به خدا زیانی نمیرساند] خداوند جمعیتی را میآورد که آنها را دوست دارد و آنان [نیز] او را دوست دارند.» دست روی دوش سلمان گذاشت و فرمود: «هموطنان او مصداق این آیهاند». (2) سؤال این است که یاوران دین پیامبرصلیاللهعلیهوآله و منتظران حقیقی امام زمانعلیهالسلام طبق وعدة پیامبرصلیاللهعلیهوآله با آن رسالت بزرگ در کجا و چگونه تربیت شدهاند؟ اینها کیستند و اوصافشان کدام است؟
برای بنای یک ساختمان عظیم به پایههای محکم و با استقامت نیاز است. اگر حجم بار ساختمان سنگین باشد، حتماً میبایست ستونها و عمودهایی که میخواهند آن همه بار را تحمّل کنند از قدرت و تحمّل بالایی برخوردار باشند. انسانهایی که در حکومت جهانی امام زمانعلیهالسلام - که در بُعد خود بینظیر است ـ زیر بار این مسئولیت عظیم میروند، باید چنان قرص و محکم باشند که در رسالت و مأموریت خود تمام سختیها و مشکلات را از پیش خود بردارند و اینها نیستند مگر کسانی که با الهام از مکتب امام حسینعلیهالسلام و یاران صدّیق حضرتش به تربیت خود پرداختهاند.
مقطع دفاع مقدس بهترین بهانه برای تأسیس دانشکدهای شد تا یاران و یاوران خوب امام زمانعلیهالسلام در میان دو موقعیت مهمّ و کلیدی عاشورا و ظهور به پرورش خود پرداخته و آرام آرام مقدّمات امر ظهور حضرت را فراهم کنند تا انشاء الله خود را برای مبارزهای همهجانبه با نظام سلطه مهیا سازند. در پی باز شدن این دانشگاه خودسازی، مردان بزرگی فارغ التحصیل شدند که مدال زرّین و با افتخار شهادت نصیب آنها گشت، با انتخاب خدای متعال در کهکشان شهادت، ستاره شدند و با تلألؤ خود راه را بر گمشدگان طریق، نمایاندند. شهدایی که با سیرت عاشورایی خود، صورت مسئلة زندگی را به بندگی خدا رهنمون داشتند و هر کجا نام و آوازة آنها پیچید، عطر خدا را با خود به ارمغان آوردند. خاک و یادشان رنگ خدا گرفت:
خاک شهیدان عشق گر بشکافی هنوز آید از آن کشتگان زمزمه دوست دوست
شهدا محبّ خدایند
خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید: «مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ ینْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً»؛ (3) «در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستادهاند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند [و در راه او به شهادت رسیدند] و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی [در عهد و پیمان خود] ندارند.» یعنی به عشق او جان باختند؛ پس چرا عطر او را نداشته باشند؟ و چون خدا را دوست داشتند، خدا هم آنها را دوست دارد: «یحِبُّهُمْ وَیحِبُّونَة»؛ (4) لذا در این نوشتار به تبیین اوصاف شهیدان حق و فضیلت میپردازیم تا بتوانیم از آن الگوهای عاشورایی مدد گرفته و در عرصه تبلیغ خصوصاً برای جوانان عزیز این بزرگواران را معرفی کنیم.
پیش از آنکه به توصیف آن ستارههای هدایت بپردازیم، لازم است نکتهای مورد توجه قرار دهیم و آن اینکه گاهی میپرسند: چگونه میشود شهدا برای ما الگو باشند؟ شهدایی که در حال و هوای خاصّ زندگی میکردند و سایة مرگ روی سر آنها بوده و در نتیجه تابع شرایط زیستی خاصّ خود، گرایش به ارزشها و معنویت به طور طبیعی برای آنها مورد توجه بوده؛ ولی اینک زمان و مکان عوض شده و شرایط کاملاً متضادّ است. به عبارت دیگر اسوههای دیروز در پذیرش معنویت مُکرَه بودند؛ یعنی به اقتضای جنگ و مرگ و شهادت، رویکردشان معنوی بود؛ اما منِ جوان امروز چه کنم که به هر طرف روی میگردانم، هجمههای فرهنگی و ناهنجارهای اخلاقی آلوده امر میکند؟
در پاسخ باید گفت: آیا این معنویت مذکور فقط در دل دفاع مقدس بود؟ و اگر بود، برای چه بود؟ یعنی حماسه آفرینان عرصة دفاع مقدس صرفاً نورانیت و معنویت خود را از جنگ گرفتند؟ یا اینکه در بدترین و سختترین شرایط طاغوت و آلودگیها نیز سر سپردة حق و بنده خدا بودند؟ جنگ، میدان ظهور و بروز سجایای الهی و انسانی آن رادمردانی شد که در عرصههای گوناگون زندگی، دعوت شیطان و طاغوت را نپذیرفتند و اتّفاقاً اینها بودند که در عبودیت و بندگی به حدّی رسیدند که چون قلّههای سر به فلک کشیده، موجودات از آبشار وجودشان در دامنة کوه، بهرهمند شدند و چشمههای جوشان جان عطشناک تشنهگان را سیراب کردند و اساساً معنویت و نورانیت را بر سفره معنوی دفاع مقدس پررنگتر کردند. آنها در کلاسهای این دانشگاه به تعلیم و تربیت پرداختند و آموزههای دینی را به نمایش گذاشتند و از باب «کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَیرِ أَلْسِنَتِکُم؛ (5) مردم را هدایت کنید با غیر زبانتان»، الگوی عملی ما، برای تربیتشدن در امر ظهور شدند.
نگاهی به شناخت و معرفت شهدا
شناخت آنها از راه و راهنمایی بود که در آن و با آن حرکت میکردند. راهشان ولایت و راهنمایشان ولی بود. دانستند که در عصر غیبت یله و رها نیستند، چه در عصر نبوت و چه در عصر امامت و چه در عصر فقاهت، خط خدا برای حاکمیت حق، «خط ولایت» است. چه ولی نبی باشد، چه امام و چه فقیه، ولایت او الهی است؛ لذا با تمام وجود به ولایت عشق ورزیدند؛ عشقی و محبتی از جنس اصحاب امام حسینعلیهالسلام به سرور و سالارشان، و هر شهیدی که روی زمین میافتاد، سفارش امام را به دیگری میکرد؛ چنانچه وقتی حبیب بن مظاهر بر بالین مسلم بن عوسجه آمد، مسلم اشاره کرد که امام تنها نماند (6)، و این سخن شهیدان ما بود که میگفتند: «سلام ما را به امام برسانید و بگویید تا آخرین قطره خون و تا آخرین نفس در راه تو جنگیدیم.»
وقتی شهید عزیز محمدحسن ترابیان (7)، معروف به حسن قمی، از سفر معنوی حجّ برگشت، از آنجا که حجّ با ولایت معنا پیدا میکند، بسیار متمایل بود تا به بارگاه قدس رضوی ثامن الحججعلیهالسلام رفته و با زیارت آن حضرت توفیق خود را کامل کند. پدر بزرگوارش میفرمود: «عجیب اشتیاق زیارت امام رضاعلیهالسلام را از جان داشت؛ ولی میگفت: چون امام فرموده جوانها جبههها را پر کنند، باید زودتر به جبهه بروم، گفتم: پسرم! 4، 5 روز رفت و برگشت تو به مشهد به جایی برنمیخورد، گفت: پدر! اطاعت امر امام خمینی واجب است؛ ولی زیارت فعلاً مستحب، برایم دعا کن تا به زودی زیارت نصیبم شود. رفت و عملیات والفجر 8 با رمز «یا فاطمة الزهراءعلیهاالسلام «صورت گرفت و محمدحسن به شهادت رسید و با سایر شهدای عزیز بدن مطهرش به معراج شهدای اهواز منتقل شد، اعلام کردند برای شناسایی بدن او به معراج بیایید. در آنجا 2 روز تمام اجساد مطهر شهدا را بررسی کردم؛ ولی جنازة محمدحسن را نیافتم. خیلی متأثر و ناراحت بودم که تکلیف جنازة محمدحسن چه میشود؟ نشستم، ناراحت و غمگین و سر در زانوی غم برده بودم که کسی روی شانة من دست گذاشت و گفت: آقای ترابیان! ما عذرخواهی میکنیم، جنازه فرزند عزیز شما اشتباهاً به مشهد رفته است و به زودی برمیگردد. به او گفتم: اشتباهی نرفته است. رابطه او با امام رضاعلیهالسلام از یک طرف، اطاعت او از امام خمینیرحمهالله از طرف دیگر کار را به اینجا کشانده است. شهدا زندهاند، اشتباهی کدام است؟» (8)
آنانکه در عصر غیبت اینگونه به نائب امام زمانعلیهالسلام معرفت داشته و تا بدین حدّ از او اطاعت پذیری کردند، قطعاً امام معصومعلیهالسلام دست آنها را میگیرد. او نگاهش به ولایت فقیه، نگاه به ولایت معصوم بود. امام را تابش انوار امام زمانعلیهالسلام میدید، ارتباطش با امام معنای ارتباط با امام معصوم به خود داشت، حقیقتاً نگاهش عاشورایی بود و چون مسلم بن عوسجه در لحظة آخر سفارش امام را بر لب داشت و اینک ماییم و پیام این شهدای عزیز و با کرامت که با امام خامنهای (مدّظله العالی) آنگونه باشیم که آنها با امام خمینیرحمهالله بودند. امام، امام است؛ چه خمینی و چه خامنهای، هر دو از کوثر پربهای قرآن مجید و تداومبخش و تجلّیبخش ولایت غدیرند.
پینوشـــــــــــــتها:
(1). مائده / 54.
(2). تفسیر نمونه، مکارم شیرازی، انتشارات دارالکتب الاسلامیه، چاپ دهم، تهران، 1370 هـ. ش، ج 4، ص 418.
(3). احزاب / 23.
(4). مائده / 54.
(5). بحار الانوار، علامه مجلسی، انتشارات اسلامیه، تهران، بیتا، ج 67، ص 309.
(6). اولین تاریخ کربلا، ابی مخنف، انتشارات دارالکتاب، قم، 1386 هـ. ش، ص 328؛ «اُوصِیکَ بِهَذَا رَحِمَکَ اللهُ.»
(7). گلزار شهدای علی بن جعفرعلیهالسلام، قطعه شهدای والفجر8.
(8). به نقل از پدر شهید محمدحسین ترابیان.
پایگاه گفتگوی آرام میان شیعه و سنی در جدیدترین یادداشتش به یکی از فضائل حضرت زهرا (س) اشاره کرده است:
حاکم نیشابوری عالم بزرگ اهل سنت پیرامون فضیلت حضرت زهرا چنین نگاشته است:
حدثنا أبو العباس محمد بن یعقوب بن إسحاق الصغانی ثنا عثمان بن عمیر ثنا إسرائیل عن مسیره بن حبیب عن المنهال بن عمرو عن عائشه بنت طلحه عن أم المؤمنین عائشه رضی الله عنها أنها قالت : ما رأیت أحدا کان أشبه کلاما و حدیثا من فاطمه برسول الله صلى الله علیه و سلم و کانت إذا دخلت علیه رحب بها و قام إلیها فأخذ بیدها فقبلها و أجلسها فی مجلسه
{ عایشه می گوید هیچ کسی را شبیه تر به رسول الله در سخن گفتن جز فاطمه ندیدم. هر گاه فاطمه بر رسول الله وارد می شود. ایشان از جا بر می خاستند، دست او را می گرفت و می بوسید و او را در جایگاه خود می نشاند }
هذا حدیث صحیح على شرط الشیخین و لم یخرجاه
تعلیق الذهبی قی التلخیص : بل صحیح
مستدرک حاکم ج۳ص۱۶۷- دارالکتب العلمیه
این روایت در ” مشکاه المصابیح” نیز نقل شده است که محقق این کتاب “البانی” در مورد این روایت چنین نوشته است:
(صَحِیحٌ)
مشکاه المصابیح ج۳ ص ۱۳۲۹
خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید «وَ الَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِینَّهُمْ سُبُلَنَا وَاِنَّ اللهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ»؛ (1) «و كسانی كه در راه ما كوشیدهاند، به یقین راههای خود را بر آنان مینماییم و در حقیقت، خدا با نیكوكاران است».
بر پایه رهنمودهای انبیا و اوصیای الهی، شكوفایی بصیرت، به مجاهدت علمی و عملی نیاز دارد؛ چرا که عناوینی مثل: تفكّر، تعقّل، تعلّم، اعتبار و... به نقش اندیشه و تلاشهای علمی در تقویت بصیرت اشاره دارند و عناوینی مانند: پرهیزگاری، یاد خدا، اخلاص، زهد و... به بیان نقش تلاشهای عملی. و تمام این عوامل در آیة شریفه فوق جمع شدهاند.
مشی سیاسی حضرت زهراعلیهاالسلام و مرام مقابله با فتنه و فتنهگران، منطبق بر این آیه كریمه، و توأم با بصیرت و بینش است؛ چرا كه او شاگرد مكتب قرآن بوده، در محضر پدرش به درس نشسته و در خانة امیرالمؤمنین علیعلیهالسلام و در سایة همگامی با ایشان تقویت شده است. او برتر از هزاران مرد قدرتمند، بیرق باورهای تابناك آسمانی و عَلَم پیكار با سران فتنه و ظلم را بر دوش گذاشت تا هدایت نبوی و سعادت علوی را پاس بدارد و به گوش آیندگان برساند.
در یک پژوهش مستقل نتیجهگیری شده که ضعف برنامهسازی رسانهای در ایران موجب شده است تا خانوادهها به تماشای شبکههای ماهوارهای روی آوردند و نسبت به تماشای این شبکه ها تمایل پیدا کنند. زنان خانهدار و شاغل، دختران جوان مجرد و جوانان دانشجو از گروههای مخاطب هستند. بینندگان شبکه های ماهواره ی تنها از قشر مرفه جامعه نیستند و اقشار پایینتر را نیز شامل میشوند. از دید پاسخگویان، میان زندگی تهرانی و زندگی و فرهنگ نمایش دادهشده در شبکه ضدفرهنگی «من وتو» تفاوت عمدهای وجود دارد. پیشبینی میشود اثرات این شبکه روی جامعه ایران در سالهای بعد بیشتر آشکار شود!
ناصر فکوهی انسانشناس، نویسنده و مترجم ایرانی است. او دانشیار گروه انسانشناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، مدیر وبگاه انسانشناسی و فرهنگ و همچنین عضو انجمن بینالمللی جامعهشناسی و ایرانشناسیاست. به اعتقاد ناصر فکوهیشبکه ی ماهوارهای مانند «من و تو» بخشی از «تهاجم بهدقت برنامهریزیشده» قدرتهای غربی است.
تلویزیون من و تو اولین تجربه کاری «کیوان و مرجان عباسی» نیست! تجربه مدیریتی آنها در بحث رسانه به شبکه ماهوارهای «ببین تی.وی» برمیگردد که در واقع اولین شبکه تلویزیون اینترنتی فارسی زبان بوده است و در مقایسه با تلویزیون من وتو از بعد منابع مالی یک دست گرمی ساده و کم هزینه تلقی میشود. ببین تی وی که با مجموعهای ۶تا ۱۰نفره اداره میشده است محل آموزش دست اندر کارهای اصلی تلویزیون من و تو یعنی رها اعتمادی، تیام بصیر و سیاوش حبیی است.
Alex RWB، گزارشگر بدون مرز با انتشار گزارشی در صفحه فیس بوکبه معرفی شبکه تلویزیونی مرجان و مدیران آن پرداخت. این گزارش که با شعار «For Freedom Of Infaormation» آغاز می شود نگاهی به زندگی کیوان و مرجانعباسی و فعالیت های آنان دارد.
در این گزارش کیوان عباسی را بزرگ شده یک خانواده بهائی معرفی کرده که تحصیلات دوران ابتداییش را در مدرسه بهائیان ایرانی مقیم سیدنی گذرانده است. کیوان به دلیل شرائط شغلی پدرش دوران کودکی خود را در استرالیا گذراند. پیگیری های بهروز عباسی، پسر عموی پدرش که در بخش فارسی صدای آمریکا فعالیت داشت سبب شد تا خانواده عباسی از استرالیا به آمریکا مهاجرت کنند تا کیوان دوران جوانی و تحصیلات دانشگاهی خود را در ایالات متحده بگذراند.
Alex RWB در ادامه این گزارش درباره تحصیلات عالیه کیوان و چگونگی آشنایی وی با مرجان چنین می نویسد: « شرایط سخت زندگی در آمریکا و اقتصاد ضعیف پدر سبب شد تا کیوان از همان ابتدا سخت کوش تربیت شود. بورسیه دانشگاه بن گوریون (אוניברסיטת בן גוריון בנגב) بئرشبع کشور اسرائیل که همه ساله به ایرانیان بهائی اعطاء میگردد و تشویقهای سیروس برزگر دایی کیوان که همزمان با اتفاقات سال ۱۹۷۸به اسرائیل رفته بود، سبب شد تا کیوان عباسی در سال ۱۹۹۶به اسرائیل برود و در آن جا ادامه تحصیل دهد.
کیوان کارشناسی ارشد را از دانشگاه بن گوریون و دکترای خود را از موسسه عالی علوم وایزمن دریافت کرد. او به واسطه دوستی صمیمی سیروس با فرهاد اسکندری، استاد مرکز ایران شناسی دانشگاه حیفا با این خانواده آشنا شد. آشنا شدن کیوان در دوران تحصیلاتش با مرجان اسکندری دختر فرهاد اسکندری باعث شد تا پیشنهاد ازدواج به او بدهد و در سال ۲۰۰۱با حضور خانواده اش در «مشرق الاذکار» شهر حیفا ازدواج کند.بعدها مرجان اسکندری به خواسته شوهرش و به رسم اروپاییان نام خانوادگی خود را هم نام با نام خانوادگی شوهرش کرد. کیوان عباسی که تحصیلات عالیه را در کشور اسرائیل گذراند و زندگی جدیدی را شروع کرده بود به پیشنهاد پدرش و البته برای تأمین زندگیش به آمریکا بازگشت و در «تلویزیون آزادی» که توسط پدرش اداره میشد به عنوان مدیر فنی و مدتی نیز در «تلویزیون طپش» مشغول به کار شد. او و پدرش در مدت فعالیت شان با افراد بسیاری از جمله «رضا فاضلی» و «حسن اعتمادی» و برخی دیگر از منتقدین جمهوری اسلامی آشنا شد.»
Alex RWB ضمن اشاره به تلویزیون پورنو «هاستلر تی وی» از مدیریت عباسی در این تلویزیون کانادایی خبر داد و در ادامه نوشت: « ارتباط حسن اعتمادی با "Michael H. Klein" که در «دارپا» خدمت می کرد کیوان و پدرش را به میشل رساند و سرانجام، تلویزیون «هاستلر» را در سال 2003 در کانادا تأسیس کردند.»
رها اعتمادی
رها اعتمادی [رها بنی اعتماد] سیزدهم آبان ۱۳۶۳در تهران در منطقه نیاوران و در خانواده ب بهایی متولد شد. نام پدر او سهراب و مادرش سارا نام دارد.عموی رها اعتمادی (آرش) از خدمتکاران دربار محمد رضا شاه پهلوی بود و به گفته سهراب (عموی رها اعتمادی) روزانه 10 ساعت از زندگی خود را در کاخ نیاوران به کار و فعالیت مشغول بود. خانواده رها اعتمادی از اقشار مرفه جامعه به شمار می رفتند.خانواده رها اعتمادی از ابتدای ورود به سوئد، فامیلی خود را از «بنی اعتماد» به «اعتمادی» تغییر داد تا هم هویت قبلی خود را تغییر داده و هم از طرفی از ریشه خود فاصله نگیرند.
رها اعتمادی یکی از اعضای مهم و تاثیر گذار در تلویزیون «من و تو » می باشد که به کارهای مختلفی از جمله مجری گری، تهیه کنندگی و کارگردانی مشغول است. رها اعتمادی تا به حال چندین برنامه در حمایت از پهلوی ها تهیه و تولید کرده که می توان به مستندهای انقلاب 57 و از تهران تا قاهره و رضا شاه [به تلاش آرش آشتیانی] اشاره کرد
رها اعتمادی از فعالان فرقه ضاله بهائیت است که با ایجاد تشکیلات مختلف سعی در جذب ایرانیان بهائی مقیم انگلستان دارد.
سالومه سیدنیا
سالومه سیدنیا پیش از پیوستن به تلویزیون من و تو سابقه کار در رسانههای مختلفی از جمله «روزنامه زن» ، «ایران» رو دارد و به عنوان یکی از برگزارکنندگان رای مردمی جشنواره فیلم فجر به مدت ۵سال در روابط عمومی خانه سینما حضور داشته است. همچنین او مدیر روابط عمومی «خانه سینما تیر» نیز بوده است.
سالومه سیدنیا، یکی از تهیه کنندگان و مجریان شبکه ضد فرهنگی «من و تو» است. او دارای مدرک تحصیلی لیسانس علوم ارتباطات شاخه خبرنگاری از دانشگاه آزاد تهران و همچنین دیپلم بازیگری از کانون سینمای جوان است. سالومه هم اکنون مجری و تهیه کننده برنامه «جواب با سالومه» می باشد.
امیرعلی محمدیان خراسانی
امیرعلی محمدیان یکی از مجریان شبکه من وتو است، در اوایل تاسیس شبکه من وتو درباره امیر علی توضیح داده شده که دانشجوی رشته عمران در لندن است ولی علاقه به کارهای تلویزیونی سبب شده تا بیشتر تمایل ش به فعالیت رسانه ای باشد.
امیر علی مجری شبکه من وتو، در چندین برنامه از جمله «زرشک» و «بفرمائید شام» حضور داشته است. بفرمائید شام یکی از برنامههایی پرحاشیه شبکه من وتو می باشد که بحث های فراوانی را از جمله مصرف مشروبات الکلی، ترویج همجنسگرایی، روابط غیراخلاقی و .... با خود به همراه داشت. امیرعلی هم اکنون در برنامه «جواب با سالومه» به عنوان مجری حضور دارد.
امیرعلی محمدیان این روزها مشکلات فراوانی با سالومه سیدنیا دیگر مجری شبکه من وتو دارد؛ پس از آمدن سالومه سیدنیا به برنامه «جواب» و تغییر نام این برنامه به «جواب با سالومه» او دچار مشکلات بسیاری شد که برای مشاهده بیشتر می توانید اینجا کلیک کنید.
پانته آ مدیری
پانته آ مدیری متولد 1350 خورشیدی در استان کرمانشاه است.پدر پانته آ مدیری، معروف به محسن مدیری از کارمندان مشهور ساواک در زمان شاه بود.
پانته آ در حین تحصیل در خارج از کشور با گروه های مختلف سیاسی و فرهنگی همکاری داشت. او به علت صدای خوب و همچنین آشنایی کامل با زبان انگلیسی و هلندی به یکی از دست اندرکاران رادیو زمانه معرفی شد و توانست به اولین تجربه حرفه ای خود را به عنوان یکی از گویندگان «رادیو زمانه» کار خود را آغاز کند.پس از گذشت یک سال از فعالیت در رادیو زمانه او به عنوان مسئول روابط عمومی رادیو زمانه منسوب شد.
پانته آ مدیری، پس از تغییر روند کلی برنامه های شبکه من وتو و تولید برنامه ای با عنوان «اتاق خبر» کلید خورد، پانته آ در این برنامه به عنوان سردبیر حضور یافت. بیوگرافی جداگانه ای در ارتباط با او منتشر شده است که برای اطلاع بیشتر می توانید به آن مراجعه کنید [اینجا]
ندا جناب
ندا جناب اصالتا متولد تهران است ولی در شهر اصفهان بخش اعظمی از زندگی خود را سپری کرده است،آنچنان که گفته می شود ندا جناب در ایران یک ازدواج ناموفق داشته و پس از آنکه از همسر خود جدا می شود به خارج از کشور مهاجرت می کند. او دارای مدرک کارشناسی در رشته حقوق از دانشگاه نجف آباد است. ندا جناب از سال ۲۰۰۵در تلویزیون طپش کار خود را آغاز کرد، وی پس از قطع همکاری با تلویزیون طپش جذب تلویزیون من وتو شد. برای اطلاع بیشتر از ندا جناب به [اینجا] مراجعه کنید.
سمیه عابدین زاده
سمیه عابدین زاده در کنار تهیه و تولید برنامه های مختلف در شبکه من وتو، به اجرا و خوانندگی در یک گروه موسیقی [راک و متال] نیز مشغول است. سمیه عابدین زاده در میان گروه های مختلف سبک متال و راک معروف به Somi Arian است!خوانندگی، تهیه کننده تلویزیون، مجری، نویسنده و مدل عکس های نیمه برهنه بزرگسالان بخشی از کارنامه فعالیت های او در لندن است.
اتاق خبر
اتاق خبر، برنامه تحلیلی خبری شبکه من وتو میباشد که کاملا یک طرفه و غیر حرفه ای با شایعه پراکنی به بررسی اخبار ایران و جهان و همچنین شبکههای تلویزیونی و رادیو و روزنامههای داخلی ایران میپردازد. پوریا زراعتی، منصوره حسینی، آرمین قبادی پاشا، شیدا هوشمندی، طناز، پانته آ مدیری [مجری یک برنامه دیگر به نام «تونل زمان]،سبا خویی [که اکنون در بخش آرشیو شبکه من وتو کار می کند] از جمله مجریان این برنامه خبری هستند.
به اعتقاد بسیاری از مخاطبان شبکه من و تو یکی از نقاط ضعف شبکه من وتو، برنامه اتاق خبر است که کاملا غیرجذاب و یکنواخت دنبال می شود.
از دیگر برنامه های شبکه من وتو، تهیه و تولید مستندهای سیاسی است. مستندهای «رضا شاه بزرگ»، «از تهران تا قاهره»، «در تبعید»، «انقلاب 57» از جمله های کارهایی است که شبکه من وتو برای تطهیر چهره خاندان پهلوی در اذهان عمومی و سیاه نمایی در خصوص نظام ج.ا.ا پخش کرده است.
مستند از تهران تا قاهره، در مرداد ماه 1391 از تلویزیون من و تو پخش شد، این مستند روایتی است از ماه های پایانی حکومت پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران که از زبان فرح پهلوی بیان می شود.
مستند رضا شاه بزرگ، در 4 مرداد 1392 از تلویزیون من و تو پخش شد، رضا شاه طبق اين روايت انگليسي، فردي دموکرات، آزاديخواه، بسيار روشنفکر و متجدد، طرفدار مذهب، مدير بسيار لايق، معمار ايران نوين، ضد بيگانه (شديداً ضد انگليسي)، طرفدار شديد حقوق زنان، وطن پرست واقعي و در يک کلام يک منجي و فردي که کوچکترين نقطه منفي در سرتاسر عمر خود ندارد!! آري، به روايت شبکه «من و تو» رضا شاه، کسي است که کوچکترين نقطه تاريک و منفي در زندگي خود نداشته و سراسر نور و روشني بوده است!
بهره گیری از آرشیو غنی و کامل توانسته به سازندگان چنین اثرهایی این امکان را بدهد تا برای هر بخش از گفتار متن مورد نظر، تصاویر مناسب را به سادگی پیدا کنند. این در حالی است که هزینه خرید این تصاویر بسیار گران می باشد و در مقیاسی مشابه، کمتر کارگردان مستقلی می تواند بودجه لازم برای خرید چنین تصاویری را فراهم نماید. به همین دلیل است که اغلب مستندسازان بخشی از ارائه محتوای خود را به دوش مصاحبه با افراد می گذارند. در مجموعه مستندهای شبکه من وتو آنقدر دلیل و مدرک برای مخاطب ردیف می شود و در مستندها چنان از عکس ها و فیلم های جذاب استفاده می شود که مخاطب عادی نمی تواند لحظه ای به عدم صداقت سازندگان فیلم شک کند.
امروزه همه میتوانند از طریق رایانههای شخصی، تبلت و تلفن های هوشمند خود، وارد دنیای بزرگ اینترنت شده و به تبادل اطلاعات بپردازند. اما اینترنت تیغ دو لبهای است که جنبه مثبت و منفی دارد. نه تنها قادر است به تعالی انسان بینجامد بلکه انحطاط وی را نیز تسهیل میکند.
پوستر شهادت حضرت فاطمه زهرا - پوستر ویژه ایام فاطمیه
پوستر شهادت حضرت فاطمه زهرا - پوستر ویژه ایام فاطمیه
پوستر شهادت حضرت فاطمه زهرا - پوستر ویژه ایام فاطمیه
پوستر شهادت حضرت فاطمه زهرا - پوستر ویژه ایام فاطمیه
پوستر شهادت حضرت فاطمه زهرا - پوستر ویژه ایام فاطمیه
پوستر شهادت حضرت فاطمه زهرا - پوستر ویژه ایام فاطمیه
پوستر شهادت حضرت فاطمه زهرا - پوستر ویژه ایام فاطمیه
پوستر شهادت حضرت فاطمه زهرا - پوستر ویژه ایام فاطمیه
ببین منو نگاه کن
صدا و سیما به مانند سال های گذشته در قالب مستندهای گوناگون به ابعاد مختلف انقلاب مردمی 57 پرداخت اما آنچه که امسال بیش از همه مستند «به روایت دربار» مورد توجه عام و خاص قرار داد، گفتگوی مستقیم برخی از نزدیکان و اطرافیان خاندان منحوس پهلوی بود. افشاگری وابستگان پهلوی از فساد و فحشا دربار و بیان مطالبی تازه در مورد آن که عامه مردم کمتر آن را شنیده اند خود به تنهایی از جذابیت های این مستند موفق بود!
موفقیت این مستند از این رو است که در خارج از کشور نه تنها ایرانیان بلکه عناصر ضدانقلاب نیز بخش های مختلف آن را دنبال می کردند! حامیان سلطنت طلب علیرغم گذشته سال های بسیار و آگاهی از واقعیت های زمان شاه و همچنین اعتراف وابستگان و نزدیکان به پهلوی اما همچنان بر طبل فرافکنی می کوبند و گویی نمی خواهند فساد و فحشا دربار را قبول نمایند!
آرش آریا منصور از حامیان حکومت محمدرضا پهلوی در واکنش به مستند «به روایت دربار» اینچنین می نویسد:
«شبکه یک ایران داره مستندی را این شبها پخش میکنه به نام « به روایت دربار » ، من نمیدونم کی اینو درست کرده اما بسیاری از صاحبان منصب و مقام در دوران آریامهر در این مستند صحبت کرده اند . بعد شما می پرسید چرا آریامهر کشور رو گذاشت و رفت ... چرا انقلاب شد ... بابا برید این مستند رو ببینید ، ببینید داریوش همایون ، منوچهر رزم آرا ، حسین نصر ، عبدالله آذربرزین ،علی خانی ، هوشنگ نهاوندی ، احسان نراقی و ... که هر چی دارن از پهلویها دارن چه یاوه گویی هایی کردن ، جالب اینه که علمدار رهبری اپوزوسیون هم هستند ، بابا شاه از دست شماها گذاشت و رفت ، آخه آقای رزم آرا ، آقا همایون چه دردی رو دوا میکنه که اومدی میگی شاه بیمار جنسی بوده ، آخه خاک بر سرتون ، اصلا خاک بر سر من که یه زمانی امیدم شماها بودین که میخواهید پادشاهی رو برگردونید . خاک بر سرم ..... اینم لینک توضیحات و اسامی کسانی که در این مستند شرکت دارند و همه نمکدون میشکنند .»
مه لقا فخرآور (خواهر امیرعباس فخرآور، از پادوهای کاخ سفید) در پست فیس بوکی خود درباره مستند به روایت دربار می نویسد:
«اين مستند و اين اشخاص! كساني با مجيز گويي محمد رضا شاه پهلوي براي خود شاهانه زندگي ميكردند با نمك نشناسي تمام مجيز گوي تلويزيون جمهوري اسلامي شدند و به اصطلاح از اشتباهات حكومت شاهنشاهي ميگن .چشم همه شما روشن به اين حكومت اسلامي كه لياقت شماها اين بود و نه آن. به جاي مستشار هاي آمريكايي عرب هاي **** دارند مي چاپند. شاه براي آبادي و سر بلندي ايران هزينه كرد و اينها براي نابودي ايران هزينه مي كنند. حرف زياده ولي واقعا دردي دوا نميشه !».
پخش مستند «به روایت دربار» در حالی است که شبکه های ضدانقلاب تاکنون مستندهای بسیاری از حکومت پهلوی پخش کرده اند که در تمامی آنها حمایت از حکومت پهلوی به صورت آشکار مشهود است، شبکه من وتو از جمله شبکه هایی ماهواره ای است که تاکنون مستندهای بسیاری در حمایت از پهلوی ها تهیه و تولید کرده است. از نکته جالب توجه در این قبیل از مستندها، استناد به اظهارات کسانی است که خود در حکومت سابق ذینفع بوده اند! به عنوان مثال در مستند «از تهران تا قاهره» که از شبکه من وتو پخش شد اظهارات فرح دیبا (پهلوی) ملاک اصلی روایت بود یا در مستند «در تبعید» اظهارات کسانی ملاک اصلی روایت بود که از سرنگونی حکومت پهلوی دچار ضرر و زیان شده بودند! در مستند «رضا شاه» نیز شاهد چنین خط مشی بودیم./تمام
اندیشکده آمریکن اینترپرایز در گزارشی به ارزیابی سیاست اقتصاد مقاومتی در ایران پرداخته است.
این گزارش با عنوان «اقتصاد مقاومتی ایران؛ پیامهایی برای تحریمهای آینده» و طی روزهای اخیر منتشر شده است.
امریکن اینترپرایز انتخاب واژه مقاومت برای سیاست اقتصادی ایران را ناشی از ماهیت انقلاب اسلامیدانسته که بر مفهوم مقاومت استوار شده است. از نگاه این اندیشکده آمریکایی، رهبری ایران اقتصاد مقاومتی را در چارچوب مفهوم بزرگتر جنگ نرم، تعریف کرده است.
امریکن اینترپرایز مینویسد: رهبری ایران ابتدا در سال ۲۰۱۰ مفهوم اقتصاد مقاومتی را به عنوان راهکار مقابله با تحریمها و فشارهای اقتصادی مطرح کرد و سپس در آگوست ۲۰۱۲ پس از تحریمهای جدید آمریکا و اروپا علیه صنعت نفت ایران، بار دیگر این مسئله را با حرارت بیشتری تکرار کرد و از مسئولان خواست با فوریت به اجرای اقتصاد مقاومتی بپردازند.
به نوشته امریکن اینترپرایز، در حالی که تحریمهای آمریکا و اروپا موجب کاهش ۵۰ درصدی صادرات نفت ایران شد، اما رهبری ایران این بحران را فرصتی برای تحقق هدف مهم کاهش وابستگی به نفت میدید؛ هدفی که از یک دهه پیش ایشان به دنبال آن بود.
در این گزارش درباره نگاه دولت روحانی به اقتصاد مقاومتی آمده است: انتخاب روحانی در سال ۲۰۱۴ سبب تغییر اوضاع نارضایتی از دولت احمدینژاد خصوصا در مسائل اقتصادی شد و فضای اقتصادی کشور را امیدوار کرد.
این گزارش میافزاید: شخص حسن روحانی پیش از انتخاب به عنوان رئیسجمهور و از سال ۲۰۱۲ در تدوین پیشنویس سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی مشارکت داشته است. بنابراین از آنجا که او از ابتدا در جریان این سیاستها بوده، انتظار میرود به اجرای این سیاستها بپردازد.
جشنواره ای مقارن دهه فجر، همان دههای که یادآور تقدیم خون شهدای عزیز است و حجاب و عفاف و حیاء ثمرهی آن است.
حال هر سال در دهه مبارکه فجر، فرش قرمزی زیر پای بازیگران سینمای ایران پهن میشود و جشنواره فجر و حواشی آن (نظیر نشستهای بررسی فیلم) به نمایش مد بدحجابی برخی بازیگران مشهور تبدیل میشود و به جای احیاء ارزشها روی دیگری از این سکه به نمایش درمیآید.
در این زمینه سه نکته باید در نظر داشت :
۱ – امسال تصویری در میان تصاویر جشنواره فجر به بهانه توهین شرمآور رسانه فرانسوی به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله دیده میشود که بازیگران جلوی آن میایستند و عکاسان این تصویر را شکار میکنند. راستی چه تصویر گویایی است! قدری فکر کردهایم که اگر به حجاب و عفاف بی اعتنا باشیم دقیقاً مانند آن است که به فرمان رسول اعظم صلی الله علیه و آله و بالاتر از آن دستور خداوند سبحان بیاعتنایی و خدای نکرده پشت کرده ایم! (البته در این تصویر عمدی در پشت کردن به نام رسول اکرم صلی الله علیه و آله وجود نداشته است)
۲ – آیا مسئولین محترم جشنواره فجر نمیتوانند جایزه ویژه اهتمام به حجاب و عفاف در فیلمها را درنظر بگیرند و با کار فرهنگی (که همه به آن علاقمند هستند!) سینماگران را با این موضوع همراه کنند؟ بهتر نیست تدبیری اندیشیده شود که در دهه فجر خدای نکرده آرمان شهدا با نمایش بدحجابی زیرپا گذاشته نشود؟
۳ – مبلغین دینی و مسئولین در هر رده باید بدانند که اگر خدای نکرده در لباس دین یا به نام دین کار خطایی کنند خطای آنان (متاسفانه) به حساب دین گذاشته می شود (اگر چه این کار درست نیست) و بنابراین اگر عدهای به دلیل خطای آنان، از دین زده شوند و به خطا روند و از حجاب و عفاف و فرهنگ اسلامی فاصله بگیرند معلوم نیست بشود در آن دنیا پاسخگو بود!
به رسم عاقلان را اشارتی کافی است، همین مختصر کفایت می کند.
...الباقی عکسها را در ادامه ببینید .....
.....شهدا شرمنده ایم ....
وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی میگوید که «وایبر بهترین پاسخ به بایکوت اسرائیل است». این شبکه اجتماعی اکنون به یکی از پنج برند برتر تجاری تولید رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.
به گزارش گرداب و به نقل از رجانیوز، تب «وایبر» خیلی سریع بالا گرفته و اکثر کاربران تلفنهای همراه هوشمند را با خود همراه کرده است؛ موجی که به دلیل رایگان و جذاب بودن این نرمافزار ایجاد شده و توانسته در مدت کوتاهی، بخش زیادی از ایرانیان را نیز به استفاده از این نرمافزار ترغیب کند.
اما واقعیت این برنامه کاربردی به ظاهر دوست داشتنی چیست؟ پاسخ به این سوال را باید از وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی شنید.
«نفتالی بنت» اخیرا در یک مصاحبه اعلام کرده است که Viber توانسته پاسخ مناسبی به جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی در اروپا موسوم به بایکوت اسرائیل در سراسر جهان باشد.
جشنواره وب استان اولین جشنواره بومی فعالان فضای مجازی است
که امسال اولین دوره آن با حضور فعالان در این عرصه برگزار می شود.
کمیته برگزاری جشنواره وب استان با دعوت از کلیۀ وب سایت های
سیستان و بلوچستان از بهمن ماه شروع به ثبت نام و دریافت آثار در
بخش های مختلف می کند. پس از داوری های مقدماتی و نهایی برترین
وب سایت ها و وبلاگ های استان در ابتدای اسفندماه در مراسم اختتامیه
جشنواره وب استان معرفی می شوند.
«الکی مثلا» را این روزها در وایبر و پیامک ها و دیگر شبکه های اجتماعی دیده اید؟ موج تازه ای از اصطلاحات بانمک و فرم های زبانی بامزه که امسال حسابی و بارها در این شبکه ها راه افتادند و مرورشان خالی از لطف نیست.
الکی مثلا
محل تولد: وایبر، توییتر
سن کاربران: 20 تا 30 سال
کجا را می زنند: همه را می زنند و به احدالناسی رحم نمی کنند.
محبوبیت: فعلا در قله فعالیت های مجازی است.
از اوایل زمستان کم کم پا گرفت. این موج، برخلاف سایرین کمی طول کشید تا حالت ایده آل خودش را پیدا کند و تا همین چند وقت پیش بین #الکی و #مثلا پا در هوا بود که با میانداری بزرگان شبکه های اجتماعی به شکل فعلی اش درآمد. این روزها «الکی مثلا» در صدر جدول موج های دنیای مجازی آقایی می کند و بهانه ای می شود تا گزارش جمع و جوری در رابطه با کل موج های سال ترتیب بدهیم. مصرف کنندگان این موج فعالیت های صغیر و کبیر را مورد هجوم قرار می دهند و غالبا ضمن طنازانه بودن، نقد گزنده ای هم به سوژه هدفشان وارد می کنند.
- جو #الکی زمستون رو هم گرفته، داره با زبون بی زبونی می گه: الکی مثلا من تابستونم.
- اصلا فکر نمی کردم ستون های تخت جمشید اینجا باشن. الکی مثلا من پاریسم.
- قدیما زمستون این جوری نبود که... یه متر حداقل برف می اومد. الکی مثلا من بابام.
- بچه ها من چند روز نیستم. اومدم، پست می ذارم. الکی مثلا منم کار و زندگی دارم.
- این پاشنه در چرا کنده شده؟ الکی مثلا من خواستگار زیاد دارم.
- متاسفم! الکی مثلا من دکتر جراح اتاق عملم.
- وای چقد نازم من! الکی مثلا شما کورین.
.... ادامه دارد
پايان يافتن سلسله پيامبران با بعثت رسول اكرم صلی الله عليه و آله از ضروريات اسلام است و ازاين روی نياز به استدلال ندارد. با اين حال میتوان هم به آيات و هم به روايات در اين مورد استناد كرد. صريح ترين آيه عبارت است از:
«ما كان محمد ابا احد من رجالكم و لكن رسول الله و خاتم النبيين» ; (2) «محمد صلی الله عليه و آله پدر هيچ يك از مردان شما نيست ولی رسول خدا و پايان بخش انبياء است». البته در مورد اين آيه دو اشكال مطرح شده است كه عبارتند از:
1- خاتم به معنای انگشتری است.
2- انبيا پايان يافتهاند نه رسولان.
در پاسخ بايد گفت: خاتم به معنای وسيله پايان بخش به چيزی است (3) و هر پيامبری كه مقام رسالت داشت، نبی هم هست و با پايان يافتن سلسله انبياء، سلسله رسولان هم پايان میيابد و هر چند مفهوم نبی اعم از رسول نباشد اما از حيث مورد، نبی اعم از رسول است.
شهيد مطهری رحمه الله در ذيل اين آيه مینويسد:
«لحن آيه مورد بحث خود میرساند كه قبل از نزول اين آيه نيز پايان يافتن نبوت به وسيله پيامبر اسلام در ميان مسلمين امری شناخته شده بوده است. مسلمانان همان طوری كه محمد را رسول الله میدانستند، خاتم النبيين نيز میشناختند. اين آيه فقط يادآوری میكند كه او را با عنوان پدر خوانده فلان شخص نخوانيد. او را با همان عنوان واقعی اش كه رسول الله و خاتم النبيين است بخوانيد. در اين آيه به جوهر و هسته مركزی انديشه ختم نبوت اشاره میكند.» (4)
2) احزاب / 40 در مورد فرزند خواندگی زيد بن حارثه است.
3) نمونه اين نوع استفاده سوره يس، آيه 65 است.
4) مجموعه آثار شهيد مطهري، ج 3، ص 156.
ريشه و اساس تمام پيشرفتهای مادی و معنوی بشر در طول تاريخ، انديشه و تعقل و بهره وری از خرد از يك طرف و سعی و تلاش خردورزان و عاقلان از طرف ديگر بوده است. اگر بشر قرن بيستم و بيست و يكم از نظر صنعتی و تكنولوژی به موفقيتهای چشمگيری دست يافته، براثر انديشه و تلاش بوده است؛ چنان كه پيشرفتهای معنوی جوامع و افراد نيز براثر بهره وری از توان عقل و خرد و قدرت انديشه و تلاش بوده است.
پيامبران، امامان، اولياء، نخبگان و بندگان صالح الهي، همه اهل خرد و تعقل و مروج تفكر و انديشه بودهاند. از جمله، ابوذر شاگرد تربيت شده و خردورز پيامبر اكرم صلی الله عليه و آله بيشترين اوقات خويش را صرف تعقل و انديشه و عبرت اندوزی و بهره گيری از خرد خويش و ديگران كرد.(1)
تمام ما عشق حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله و سلّم ) را در قلبمان داریم.
تمام ما بچّه های مسلمان به هیچ کس اجازه نمی دهیم بهساحت مقدّس پیامبر عظیم الشأن اسلام توهین شود.
ما توهین به ادیان و پیامبران الهی را محکوم می کنیم.
هر چند هرچه دشمنان علیه پیامبر دسیسه کنند ، بزرگی و عزّت رسول الله در جهان هر روز بیشتر و بیشتر می شود.
و این توهین ها نشانه ی ترس دشمنان اسلام از اسلام و پیامبر گرامی اسلام است.
تعداد صفحات : 6