loading...
آنلاین خلیل
Khalil بازدید : 337 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

 

|نام فیلم:محمد رسول الله (ص)|
|مدت زمان:3 ساعت|
|
سال تولید:1976|

 |Download |

 

975655 536 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی

| Directlink| Persiangig | Uploadbaz | trainbit

37692850751974295576 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی

نسخه دوبله فارسی با کیفیت 720p – حجم: 1620 مگابایت
arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش اول
arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش دوم
arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش سوم
arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش چهارم

exclaim دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی نسخه دوبله فارسی با کیفیت 1080pp – حجم: 2588 مگابایت

arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش اول
arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش دوم
arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش سوم
arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش چهارم
arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش پنجم
arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش ششم

arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود صدای فارسی فیلم – حجم: 289 مگابایت

رمز فایل

www.p30download.com

 

Khalil بازدید : 154 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (2)

 

فقط میتوانم بگویم شهداء شرمنده ایم

بعد کلی خون و دل خوردن در انتهاء باید دست مزدشان را بدین شکل داده شود

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

شهدا شرمنده ایم

بعد از گذشت سال ها، دیروز شاهد اتفاق بزرگی در عرصه هنر و موسیقی بودیم. رونمایی از آلبوم موسیقی با صدای یک بانوی هنرمند ایرانی خانم ﻧﻮﺷﯿﻦ ﻃﺎﻓﯽ که در محل شعبه تازه افتتاح شده نشر چشمه در مجتمع کورش برگزار شد.

 

nooshin tafi 1 نوشین طافی, برای اولین بار بعد از انقلاب یک خواننده زن مجوز گرفت

nooshin tafi 2 نوشین طافی, برای اولین بار بعد از انقلاب یک خواننده زن مجوز گرفت 

nooshin tafi 3 نوشین طافی, برای اولین بار بعد از انقلاب یک خواننده زن مجوز گرفت

Khalil بازدید : 368 یکشنبه 02 آذر 1393 نظرات (0)

آرمان والا و ایده بلند و هدف عالی انقلاب اسلامی ما را چنین می سزد كه از چار چوب مرزهای ایران بگذرد و دروازه های ملل محروم و توده های مظلوم و مستضعف جهان را بگشاید و پیام آرامش بخش و رسالت انسانی و رهائی بخش خویش را بگوش جان آنها برساند و زمینه های حكومت عدل الهی و جهانی امام عصر (عجل الله فرجه) را آماده سازد . و از این روی ، بسیج تمامی نیروهای فعال و آمادگی جهت تحقق این آرمان ارزنده انسانی ، امری ضروری و طبیعی به نظر می آید .
و از اینجا بود كه امام خمینی (ره) این قلب تپنده انقلاب و پیام آور آزادی و كرامت و هویت اسلامی و انسانی این قرن جهت مبارزه همه جانبه با آمریكای جهانخوار كه هر روز برای گسترش تجاوزات و سبعیت خویش ، چنگ و دندان نشان می دهد و در رویارویی با همه ابرقدرتهای تجاوزگر و تیز ، رشد انقلابی نهضت اسلامیمان روز 5/8/58 را بسیج عمومی اعلام فرمودند و هدف از تشكیل بسیج را گفتند كه « مملكت اسلامی باید همه اش نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد » و در حالت كلی می توان گفت كه هدف از تشكیل بسیج را قرآن بیان نموده و در سوره توبه آیه 40
می فرماید: « ‌انفروا خفاقا و ثقالا و جاهدوا باموالكم و انفسكم فی سبیل الله ذلكم خیر لكم ان كنتم تعلمون » ؛ با كیفیت مختلف حركت كنید و كوچ كنید در حالیكه با بار سبك هستید . مجهز باشید و جهاد كنید با مال و جانتان در راه خدا ، و یكی دیگر از هدف تشكیل بسیج را بازوی ولایت فقیه دانسته و تك تك اعضای بسیج را سلول های بافت ولایت فقیه می دانیم . بهر حال هدف از تشكیل بسیج را جذب آموزش ، سازماندهی نیروهای مردمی دانسته و اصلی ترین مساله بسیج ، بكارگیری نیروهای مردمی در ماموریتهای محوله با توجه شرایط سنی بسیجیان اعم از دانش آموزی ، دانشجویی ، كارگری ، كارمندی ، عشایر و غیره می باشد تشكیلات بسیج به علت ساخت مردمی از یك طرف و گستردگی آن از طرف دیگر باید طوری تنظیم شود كه هم در زمان صلح و هم در زمان جنگ بتواند كارآیی لازم را داشته باشد .

Khalil بازدید : 373 یکشنبه 02 آذر 1393 نظرات (0)

 

-1 هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب، از خدا برای آن روز کمک و راهنمایی بخواهید.دعاهای روز و زیارات روز که در ابتدای کتاب مفاتیح الجنان نوشته شده، به شما کمک بیشتری خواهد کرد.

-2 قبل از خوردن غذا، لحظاتی مکث کنید و با خود فکر کنید که آیا از داشتن این ماده خوراکی سپاسگزار هستید؟ و آیا از مصرف آن لذت می برید؟

-3 چند دقیقه حمام آب سرد در روز، گردش خون شما را تسریع می کند.

-4 برای خود سجاده و کتاب دعای جداگانه داشته باشید و حتما در شبانه روز، ساعتی برای مناجات با خدا و عبادت وقت بگذارید.

-5 گل ها و گیاهان منزل را آبیاری کنید تا باعث شور و شعف خاصی در زندگی شما شود.

-6 سعی کنید به مکان های مقدس بروید و در آنجا دعا کنید، به طبیعت نگاه کنید و تسبیح آنها را بشنوید، به ستارگان، حیوانات، دریا و ... نظر کنید و قدرت خدا را با تمام وجود حس کنید و برخود ببالید که به خدای به این بزرگی تکیه زدید.

با انجام این تمرینات، شما دارای قدرت معنوی خاصی می شوید که می توانید هر روز از این انرژی برای موفقیت هایتان کمک بگیرید و مطمئن باشید که معجزه می کند.

Khalil بازدید : 395 یکشنبه 02 آذر 1393 نظرات (0)

بعضي آينه ها موج دارند آدم و با قيافه هاي عجيب و غريب نشون مي دهند مثلا آدم قدبلند و قدكوتاه و قدكوتاه رو قدبلند. حتي شكل صورت رو تغيير مي دن اين آينه ها قابل اعتماد نيستند چون خلاف واقعيت حرف مي زنند.

راستي شما توي خونتون آينه داريد؟

https://sp.yimg.com/ib/th?id=HN.608051027396790858&pid=15.1&P=0

آينه صاف: كه وقتي جلويش مي ايستي راستش رو بهت ميگه. خوشگلي یا زشتي چاقي یا لاغري.  عيب و ايراد، پريشوني مو ها  و يا مرتب بودن لباستو مي گه.

چقدر اين آينه هاي تمام قد وصاف رو دوست دارم.

حضرت علي (ع) در حکمت 5  مي فرمايد:" الفكر مرآه صافيه"  تفكر و انديشه  آيينه اي شفاف است. جلوي ايينه فكر بايستيم تا خوب بد رو به ما بگه.

Khalil بازدید : 2255 یکشنبه 04 آبان 1393 نظرات (0)

امام حسین علیه السلام، محرم

 

 

 

 

 

 

امام حسین(علیه السلام) فرزند امام علی بن ابیطالب(علیه السلام) و بزرگ بانوی عالم، فاطمه زهرا (علیهاالسلام) است. او در روز سوم یا پنجم ماه شعبان سال چهارم هجرت، بعد از امام حسن مجتبی در مدینه به دنیا آمد. در روایات فراوانی آمده است که آن حضرت از بطن مادر در شش ماهگی - چون یحیی بن زکریا(علیه السلام) - به دنیا آمد.(1) حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) هشت سال با جد خود و سی و هشت سال همراه با پدر و چهل و هشت سال با برادرش امام مجتبی(علیه السلام) و ده سال پس از امام مجتبی(علیه السلام) زندگی کرده است. شهادت سومین امام ما در سال 61 هجری اتفاق افتاده است. بنابراین عمر شریف ایشان 57 سال و چهار ماه و 25 روز خواهد بود.(2)

Khalil بازدید : 490 پنجشنبه 17 مهر 1393 نظرات (0)

مبانی آنچه در این نوشتار دین نوین جهانی نامیده می شود را باید در سالهای اولیه قرن بیستم جستجو کرد. زمانی که انجمن تئوسوفی و جریان عصر جدید (New Age Movement) برای بازسازی ساختار معنوی و دینی جوامع مختلف بر اساس آموزه های پیشامسیحی کابالیستی و تئوسوفیستی نظریات متنوعی ارائه نمودند. با این حال این جریان تا دهه اول قرن بیست و یکم به یک فرهنگ و ایده عمومی تبدیل نشد و در کتابها و محافل خاص باقی ماند. اوج این عمومیت و فراگیری را در عرصه رسانه ای باید فیلم آواتار به شمار آورد که کاملاً برگرفته از این آموزه های پیشامسیحی است و اقبال فراگیر جهانی از آن میتواند محکی برای آغاز زمان ارائه عمومی مبانی این دین نوین جهانی دانست. 


آواتار به چه فرا می خواند؟

Khalil بازدید : 398 پنجشنبه 17 مهر 1393 نظرات (0)

مقام معظم رهبری(مدظله العالی):«امروز سلطه گران در همه جای دنیا  هر جایی به تناسب  در فکر سلطه فرهنگیند؛ یک نمونه اش هم همین ماهواره است که حالا باز هم می بینم بحث ماهواره را مطرح کرده اند. این منطق درست نیست که ما بگوییم چون تا پنج سال دیگر فنآوری ماهواره پیشرفت خواهد کرد و بدون بشقاب هم مردم ممکن است تصاویر ماهواره را بگیرند، پس از حالا جلویش را باز کنیم! این منطق، منطق صحیحی نیست. آن کسی که این منطق را مطرح می کند، باید بگوید برای جلوگیری از آن [فناوری جدید هم]، چه کار تازه ای باید کرد. این منطق و استدلال، این گونه باید نتیجه بدهد.البته دشمن فنآوری را پیشرفته می کند. در مقابل، شما باید فکر کنید که با تطوّر و پیشرفت فنآوری ماهواره، چه کارهایی را می توانید انجام دهید تا از نفوذ ماهواره جلوگیری کنید. اما این استدلال، که چون دشمن پیشرفت می کند، پس ما بیاییم هر مانعی را از جلوِ راهش برداریم، منطقی نیست. این مانع، علی العجاله مانع است. مثل این است که دشمن تا مرزهای ما پیش آمده، آن وقت بگوییم، ما که نمی توانیم بیشتر از دو ساعت مقاومت کنیم، پس برویم! نه آقا! این دو ساعت را مقاومت کنید، شاید پیروز شدید. این چه حرفی است؟! قانون ممنوعیت ماهواره که مجلس شورای اسلامی، چند سال قبل از این، آن را تصویب کرد  یک قانون کاملاً درست و بجا بود. حدّاقلش این است شما توانسته اید چند سال این نفوذ را به عقب بیندازید و ان شاءالله باز هم خواهید توانست».تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۷۸

Khalil بازدید : 452 یکشنبه 06 مهر 1393 نظرات (2)

این مواضع بر می گردد به یک و نیم سال پیش ؛ زمان تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری که هر کدام با توجه به تفکرات و پیشینه سیاسی خود تحت حمایت گروه و جناح خاصی قدم به میدان گذاشته و کار خود را در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آغاز کرده بودند! اصلاح طلبان با سردمداری آقای عارف از همان ابتدا شعار نزدیکی به غرب و مخصوصا آمریکا را سر می دادند که البته قبل از انتخابات هم اشخاصی مانند آقای کواکبیان اصلاح طلب که معلوم نبود در انتخابات تأیید صلاحیت می شود یا نه؛ کار خود را شروع کرده بود و حتی در شعارهای تبلیغاتی خود می گفت که شش ماه بعد از انتخاب شدنش به ریاست جمهوری با آمریکا رابطه برقرار خواهد کرد!!! پس از همان ابتدا مشخص و مانند روز همه چیز روشن بود که اصلاح طلبان بعد از هشت سال و بعد سال هایی که موسوم به دوران اصلاحات بود و گردش 180 درجه ای به سمت غرب داشتند و اتفاقا در آن زمان از سوی جناب بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا مورد ملاطفت قرار گرفته و « محور شرارت در منطقه » نام گرفتند و ما نیز به تبع آنها محور شرارت شدیم؛ تنبیه نشده و باز هم دوست داشتند تا بار دیگر اقبال خود در نزدیکی به سمت غرب و خصوصا امریکا را امتحان کنند ! اما بخت با جناب عارف یار نبود و به سبب عدم محبوبیت، ایشان مجبور به کناره گیری شدند و با توجه به کثرت اصول گرایان و سردرگمی این طیف؛ جناب دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری انتخاب شد.

حتما همه شما هم مانند بنده خاطرات سال قبل را در ذهن دارید و با مرور این مقاله آن خاطرات بیشتر در ذهن شما خودنمایی خواهد کرد ؛ همان خاطرات حضور دکتر روحانی در نیویورک و جنجال های پیش آمده در آن که رهبر انقلاب نیز از بروز چنین حوادثی ابراز نارضایتی کردند! همان ماجرای گفتگوی تلفنی پریزیدنت روحانی و اوباما و سخنرانی ها و دیدارهای جناب روحانی که با هدف جلب توجه و اعتماد غرب در مقابل سخنان چالش برانگیز آنها سخنانی به مانند سکوت بر زبان جاری کرد و در پاسخ آنها یک موضع گیری قدرتمندانه انجام نداد! به امید اینکه رابطه میان ایران و آمریکا تصحیح شده و روابط گرم تر شود و این تحریم ها نیز کاهش یابد که در طول یک سال گذشته اثرات این رفع تحریم !!!!!!!!!!! و گردش به سمت غرب را به وضوح مشاهده کردیم که از جمله اثرات آن بیش از 13 بار تهدید به حمله نظامی و افزایش لیست تحریم شرکت ها و اشخاص ایرانی بود !!

امسال نیز جناب روحانی مانند سال گذشته بعد از یک تابو شکنی 36 ساله بعد از تاریخ انقلاب با « دیوید کامرون » نخست وزیر انگلیس دیدار کرد ؛ دیداری که بیشتر شبیه به یک تئاتر نمایشی بود تا یک دیدار سیاسی!! دیداری که انگلیس از آن به عنوان یک نمایش رسانه ای و استفاده از نام ایران بهره های فراوانی برد که البته روزنامه های اصلاح طلب هم با دستپاچگی تمام مانند دیدار سال قبل جناب طریف با جان کری، این دیدار را آرزوی دیرینه آنها بود تیتر اول روزنامه های خود کردند! ولی این نزدیکی دوباره به غرب از سوی جناب روحانی باز هم نتیجه مثبتی نداشت و تنها چند ساعت بعد از این دیدار؛ دیوید کامرون در سخنرانی خود در سازمان ملل، ایران را کشوری حامی تروریست، ضد حقوق بشر و کشوری در صدد ساخت بمب هسته ای معرفی کرد که تکرار همان مواضع قبلی و بلکه شدیدتر از آن بود ! ولی جالب تر اینکه دکتر روحانی که چند ساعت بعد از نخست وزیر انگلیس سخنرانی کرد نه نامی از انگلیس و آمریکا آورد و نه موضعی مقتدرانه در برابر آنها اتخاذ نمود و فقط به گفتن چند سخن کلّی و فراگیر اکتفا کرد در حالی که شاید نزدیک به 80 درصد سخنان دیوید کامرون با استفاده از لفظ صریح ایران و محکوم کردن آن بود ...!! جناب روحانی که ابراز تمایل نیز کرده اید تا دوباره سفارت های انگلیس و ایران بازگشایی شود، آیا تا به حال کم ضربه از این روباه پیر خورده ایم؟ رجوع به تاریخ هم چیز خوبی است تا مشخص شود چندین درصد از بدبختی های این ملت از سوی همین انگلیس شیطان صفت بوده است !!! پس دیگر دست دوستی چرا ؟ ... ضمنا هنگام دست دوستی با آنها مراقب انگشتان خود باشید !!

دکتر روحانی ! بارها ثابت شده است که تنها با مقاومت می توان در برابر آنها ایستادگی کرد همانند دوران دفاع مقدس یا به قول معروف « مقاومت، رمز پیشرفت »

 

Khalil بازدید : 434 یکشنبه 06 مهر 1393 نظرات (0)

جنگ و زن : بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار بانوان

مدت سخنرانی     24”:46

تاریخ     30/6/79
متن سخنرانی     

بسم الرحمن الرحیم

اولاً به همه شما بانوان محترم و عزیز خوش آمد عرض می‌کنم به خاطر این اجتماع صیمیمی و پرشور، به خصوص به خانواده‌های معظم شهیدان به مادران و همسران شهدای گرانقدرمون و تشکرمی‌کنم از بیانات مادر محترمه 3 شهید گرانقدر که ایراد فرمودند .
فرصت یاد بود ولادت فاطمه زهرا ( س) فرصت مغتنمی ست برای زنان مسلمان تا درباره هویت زن مسلمان و ارزش والای زنان در نظر اسلام و در پرتو نظام اسلامی مورد توجه و و مداقه قرار بگیرد.
مثل همه موضوعات دیگر این موضوع هم زن دستمایه‌ای شده است در دست سوداگران.
 
همه ارزشهای اسلامی در دنیا و در رسانه های جمعی عالم در طول سالهای متمادی اون کسانی که نه برای زن نه برای جنس انسان نه برای کرامتهای انسانی جز در محاسبه با پول ارزشی قائل نیستند این افراد که متأسفانه در تمدن کنونی مغرب نقش مهمی را در همه عرصه ایجاد می‌کنند مسئله زن را هم برای خودشون در میدانهای مختلف به صورت یک سرمایه به صورت یک وسیله سوداگری درآوردند رو اون بحث می کنند فرهنگ سازی می‌کنند تبلیغ می‌کنند ذهنهای مرد و زن همه دنیا را در سر گمراهی یک وسوسه و گمراهی بزرگ قرار می دهند.
 

 

Khalil بازدید : 242 یکشنبه 06 مهر 1393 نظرات (0)

فلسفه حج ابراهیمی از منظر آیت الله جوادی آملی

در كنار "كعبه گِل"، آن "كعبه دِل" كه اصل ولایت و رهبری است، محفوظ است و حجی كه رهبری در آن حضور و ظهور ندارد، ناقص است.

حج از آن نظر كه یك امر عبادی سیاسی است، آثار سیاسی در آن به خوبی ظاهر است چنان كه آثار عبادی نیز در این سیاست به خوبی بارز است. ذات اقدس اله كعبه مراسم حج را هم مظهر جمال خود قرار داد، هم محور جلال خویش یعنی در زیارت خانه خدا هم آثار تهذیب و تزكیه مشهود است و هم نشانه تبرّی از شرك و مشركان.

تولّیِ عبادی حج، نشانه جمال خداست و تبرّی سیاسی آن نمونه جلال حق می‌باشد. همچنین روایاتی كه از معصومین (ع) رسیده است به این دو بخش "جمال" و "جلال" (تولّی و تبری) اشاره كرده است

Khalil بازدید : 213 سه شنبه 01 مهر 1393 نظرات (0)

پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند
اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند . . .
(شهید آوینی)

******************

کوله بارى پر زمهر انبیا دارد شهید / سینه‏اى چون صبح صادق، باصفا دارد شهید
این نه خون است اى برادر بر لب خشکیده‏اش‏ / بر لب خونرنگ خود، آب بقا دارد شهید


******************
زندگی بی شهادت، ریاضت تدریجی برای رسیدن به مرگ است . . .
(شهید محمد عبدی)
******************
از آسمان عرفان، تابنده اختری رفت / وز کنج علم و ایمان، ارزنده گوهری رفت
سرباز پیشتازی از خیل عشقبازان / از صفحه ی شجاعت یکتا دلاوری رفت . . .
******************
در مسلخ عشق جز نکو را نکشند / روبه صفتان زشت خو را نکشند
گر عاشق صادقی ز مردن نهراس / مردار بود هر آنکه او را نکشند . . .
******************
آیا میدانید دلیل اینکه شما الان با آرامش و امنیت کامل ، این متن رو میخونی
از جان گذشتگی هزاران شهید است ؟
این ابر مردان را فراموش نکنیم . . .
******************
شهیدان از می توحید مستند / شهیدان سرخوش از جام الستند
نمردند و نمی میرند هرگز / شهیدان زنده ی جاوید هستند . . .
هفته دفاع مقدس گرامی باد
******************
اس ام اس در مورد شهدا
بدی کردیم، خوبی یادمان رفت / ز دلها لای روبی یادمان رفت
به ویلای شمالی خو گرفتیم / شهیدان جنوبی یادمان رفت . . .
شادی روح شهدا صلوات
******************
گل اشکم شبی وا میشد ای کاش / همه دردم مداوا میشد ای کاش
به هر کس قسمتی دادی خدایا / شهادت قسمت ما میشد ای کاش . . .
******************

اس ام اس هفته دفاع مقدس مهر ۹۱

مادر!
تو بر مزار شهید عزیز خویش
یک کاسه آب یخ
یک دسته گل بیار
زیرا که من هنوز در این خوابگاه خویش
لب تشنه حیاتم
دل تشنه وطن . . .
******************
خوشا آنان که با عزت ز گیتی / بساط خویش برچیدند و رفتند
ز کالاهای این آشفته بازار / شهادت را پسندیدند و رفتند . . .
******************
خوشا آنان که جانان می شناسند / طریق عشق و ایمان می شناسند
بسی گفتیم و گفتند از شهیدان / شهیدان را شهیدان می شناسند . . .
******************
بار دیگر لاله ها از خاک روئیدن گرفت
غنچه، پیراهن شکاف انداخت، خندیدن گرفت
نغمه داوود یر دادند مرغان چمن
عطر گل در کوچه های شهرپیچیدن گرفت . . .
هفته دفاع مقدس گرامی باد
******************
هزار هزار شور و شوق
لبان پر ز خنده
هزار هزار بسیجی
هزار هزار پرنده
هزار هزار پهلوون
هزار هزار همخونه
رفتند که ما بمونیم
رفتند که دین بمونه
شهدا را یاد کنیم اگرچه با یک صلوات

Khalil بازدید : 256 شنبه 29 شهریور 1393 نظرات (0)

دفاع مقدس در کلام رهبری

هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است. در این مجموعه تابناک، درخشنده ترین و نفیس ترین نگین گرانبها یاد و خاطره شهیدان است. آنها جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص دادند و وظیفه ی بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند. هر ملتی که چنین دلاوران آگاه و شجاعی را در دامان خود پرورده باشد حق دارد به آنان ببالد و آنان را الگوی تربیت جوانان خود در همه دوران ها بداند.

دفاع مقدس و غرور ملی

هشت سال دفاع جانانه ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن منشأ غرور ملی پایان ناپذیری برای مردم سلحشور ایران گردید و باعث شد که توطئه مشترک شرق و غرب برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی های اسلام و انقلاب و کشور تبدیل شود. رشادت های جوانان برومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می توان هر دشمن خیره سری را ناکام ساخت.

Khalil بازدید : 206 شنبه 29 شهریور 1393 نظرات (2)

قصه عشق را باید با غروب بود تا دانست و با هوای ابری پاییزان و با مرغی که به ناچار پشت میله های بی احساس قفس نغمه سرایی می کند. ماجرای غم انگیز ما را در محفل شمع و پروانه بایستی شنید و با لبخندهایی پیوند خورده با اشک و در آه سوزان شنهای داغ دیده، باز دلم هوای شلمچه کرده است. باز از فرسنگها راه بوی عطر خاکریزهایش مستم می کند . باور کنید خودم هم دیگر خسته شده ام . همین که می آیم نفسی بگیرم و با شهر بسازم ، همین که می آیم آرام آرام با زندگی روزمره دست اخوت دهم ، نمی دانم چه می شود که درست هنگام هنگامه ، آنجا که می روم تا فتحی دیگر در بودنم را رقم بزنم ، به سراغم می آیند.

برای دانلود فیلم ها و مستندهای دفاع مقدس کلید کنید:

Khalil بازدید : 564 سه شنبه 25 شهریور 1393 نظرات (2)

کودکان به علت ارزیابی مستقیم و داشتن دقت نابالغ، مثل بزرگتر ها نمی توانند برخی چیزها را فیلتر کنند لذا تا بزرگ شوند خیلی برنامه هایی که از اين شبکه ها دیده اند جذب ذهنشان شده و بنیان شخصیت آن ها دقیقاً مطابق همین برنامه ها شکل می گیرد، از طرفی همین بچه ها دچار تعارض هایی می شوند چراکه  در جامعه، مدرسه و خانواده چیز های خوب می بینند ولی در ماهواره برعکس آن را می بینند.یکی از اثرات مهم ماهواره را بلوغ زودرس در کودکان است زندگی کردن را به بچه ها یاد دهیم تا برنامه های ماهواره ای آن ها را به سمت دیگری نبرد. متاسفانه بلوغ زودرس در بعضی فرزندان اثر همین ماهواره است.

 

به فرزندان اجازه ندهیم بیش از یک ساعت کنار تلویزیون بنشینند، آمارها نشان می دهند بیش از 6 ساعت از وقت کودکان پای تلویزیون سپری می شود که متاسفانه در مهد کودک های ما نیز این روند وجود دارد و کودکان را از صبح تا ظهر مشغول دیدن فیلم ها و اوقات فراغت آنها را صرف دیدن سی دی ها می کنند. حتی بعضی پدر و مادر ها نیز برای اینکه بچه ها را آرام و به قول خودشان مشغول کنند آ نها را به تماشای تلویزیون تشویق می کنند و اين در حالی است که می توانند با سرگرمی های سالم از جمله بازی با کودکان اوقات فراغت آن ها را پر کنند و این معضل در خانواده های تک فرزند بیشتر است.

 

سپردن تربیت کودک به وسیله رسانه ها و تلویزیون را یکی از معضلات جامعه امروز است،  آمار ها نشان می دهد، متأسفانه ارتباط  گفتاری بین اعضای خانواده از جمله فرزندان 17 دقیقه در شبانه روز است در صورتی که در خود آمریکا همین موضوع یعنی نشستن بچه ها پای تلویزیون بسیار جدی گرفته می شود و موقع ثبت نام در مدارس از چند ساعت جلوی تلویزیون سوال می کنند و تاکید دارند زیر 7  ساله ها فقط یک ساعت پای تلویزیون بنشینند آن موقع برای کودکان ما ساعت ها برنامه ریزی می کنند، برای خانواده ها ساعت ها برنامه ریزی می کنند. چند کشور فارسی زبان در دنیا وجود دراد؟ ولی آن ها حدود 40 شبکه فارسی زبان شاید هم بیشتر برای کشور های فارسی زبان تدارک دیده اند، لذا خانواده ها به بچه ها شرافت ،کرامت و ارزش قائل شوند و با آن ها دوست شوند.

 

 

Khalil بازدید : 170 شنبه 22 شهریور 1393 نظرات (0)

 

شكل گيري يك كانون منسجم و با ثبات خانواده، به عوامل فردي و اجتماعي گوناگوني بستگي دارد كه در اينجا به طور خلاصه به آنها اشاره مي كنيم:

1. تقدس پيوند زناشويي،2. انتخاب آگاهانه،3. ازدواج اختياري،4. انتظارات معقول،5. زيبايي و آراستگي،6. ارضاي جنسي،7. محدوديت در روابط جنسي(ممنوعيت روابط نامشروع)،8. رشد يافتگي و بلوغ زوجين(بلوغ سني و جنسي، رشد عاطفي، رشد ذهني و رشد اجتماعي)، 9. آموزش نقش هاي زناشويي و پدر و مادري،10. عشق و محبت متقابل زوجين

11. همسان همسري،12. تك همسري،13. دارايي و ثروت، 14.تقسيم كار و تفكيك نقش ها، 15.تولد فرزند، 16.حمايت از خانواده از طرف آشنايان و خويشان و حكومت، 17.محدوديت طلاق (به جهت حساسيت فرهنگ عمومي و...)، 18. محدوديت روابط اجتماعي زنان و مردان، 19.نظارت و كنترل اعضاء نسبت به هم، 20. اخلاق و ايمان و...

تذكر: همساني دو زوج در جنبه هاي گوناگون به ويژه در جنبه هاي فرهنگي (تشابه باورها و ارزش ها، مليت، دين، زبان) و شخصيتي، بقاء استحكام زندگي مشتركشان را تا حد زيادي تضمين خواهد كرد. و سبب كاهش سوء تفاهم ها و حل آسان تر مشكلات احتمالي و جلب محبت متقابل مي شود. البته اين نكته نيز نبايد مورد غفلت قرار گيرد كه تأثير همساني فرهنگي بر استحكام زناشويي تا حدود زيادي به درجه پايبندي هر يك از دو زوج به عقايد و ارزش هاي فرهنگي يا خرده فرهنگ ذي ربط، منوط است. از ديگر مصاديق همساني كه نقش قابل توجهي در ثبات و انسجام خانواده ايفا مي كند، همساني در ويژگي هاي شخصيتي است كه گستره وسيعي از ويژگي هاي روان شناختي را پوشش مي دهد. بر طبق ديدگاه غالب در روان شناسي اجتماعي، معمولاً زوج هايي كه داراي ويژگي هاي شخصيتي مشابه باشند، بيشتر جذب يكديگر مي شوند و ارتباط مستحكم تري را با يكديگر سامان مي دهند. با اين همه نبايد آن روي سكه يعني تأثير پاره اي از تفاوت هاي شخصيتي در استحكام رابطه را ناديده گرفت. همان گونه كه برخي صاحب نظران تذكر داده اند، ضرورت دارد بين ويژگي هاي شخصيتي تمايز قائل شويم. در حالي كه تقابل هايي مانند گرم مزاجي ـ سرد مزاجي، درون گرايي ـ برون گرايي، نظم ـ بي نظمي و نظافت و كثيفي به احتمال زياد مي تواند منجر به ناسازگاري بين زوجين گردد. بر عكس، تقابل هايي مانند ميل به سرپرستي ـ ميل به وابستگي، سلطه جويي، سلطه پذيري، مردانگي ـ زنانگي و ديگر ويژگي هاي متقابل كه نسبت به هم جنبه تكميلي دارند، نقش مهمي در استحكام پيوند زناشويي ايفا مي كنند.

كارشناسان مسائل خانواده انواع ديگري از همساني را در سازگاري زناشويي مؤثر دانسته اند كه از مهمترين آنها مي توان به همساني در موفقيت تحصيلي، خانوادگي، قرابت در سن، اشاره كرد، ولي به نظر مي رسد اهميت يافتن اين قبيل مشابهت ها نيز به دليل رابطه تنگاتنگي است كه با همساني شخصيتي يا همساني فرهنگي در مفهوم وسيع كلمه دارند [1]

پی نوشت :

1. بستان حسين، نشر پژوهشکده حوزه و دانشگاه، چاپ اول، 1383، فصل چهارم، ص171ـ225. (تلخيص).

 

 

 

 

Khalil بازدید : 163 شنبه 22 شهریور 1393 نظرات (0)

  از مسئولين عزيزم خواهش مى‌كنم نگذارند نيروهاى مخلص انقلاب و بسيجى‌هاى عزيز و جانباران و خانواده معظم شهدا انقلاب مورد كم ‌لطفى بعضى از زيردستان ادارات قرار گيرند اينها بركتهاى انقلابند. سيد محمد صنيع خاني

سیاهی شب همه جا را گرفته بود. بچه ها آرام و بی صدا پشت سر هم به ترتیب وارد آب می شدند. هرکس گوشه ای از طناب را در دست داشت. گاه گاهی نور منورها سطح آب را روشن می کرد و هر از گاهی صدای خمپاره های سرگردان به گوش می رسید. 30 متر به ساحل اروند یکی از نیروها تکان خورد. خواست فریاد بزند که نفر پشت سرش با دست دهان او را گرفت و آرام در گوشش چیزی زمزمه کرد. اشک از چشمان جوان سرازیر شد، چشم هایش را به ما دوخت و در حالی که با حسرت به ما می نگریست، گوشه ی طناب را رها کرد و در آب ناپدید شد. از مرد پرسیدم: «چه چیزی به او گفتی؟» با تأمل گفت: «گفتم نباید کوچک ترین صدایی بکنیم وگرنه عملیات لو می رود، اون وقت می دونی جون چند نفر... عملیات نباید لو بره» تمام بدنم می لرزید، جوان در میان موج خروشان اروند به پیش می رفت. 
 راوی: آقای جابری

 

Khalil بازدید : 313 دوشنبه 17 شهریور 1393 نظرات (0)

این روزها دریافت و ارسال پیامک هایی باب شده حاوی متن های مذهبی که در آن به دریافت کننده می گویند اگر این پیامک را برای هر کسی که می شناسی نفرستی به فلان بلا دچار می شوی و عاقبت خوبی نخواهی داشت ، یا اینکه ادعا می کنند اگر این پیامک برای فلان نفر بفرستی حاجت روا می شوی ؛ آیا متن‌های اینگونه پیامک‌ها توجیه دینی و مذهبی دارند؟

این موج پیامکی جدید یادآور بروشورهای جریان ساختگی تحت عنوان “شیخ احمد” * است که در چند سال پیش ، غافلان و جاهلان مسلمان در ایران و کشورهای دیگر را به طمع پولدار شدن یا فرار از عقوبت عدم نشر آن وادار می کرد تا سربازی مفت برای شیطان و دشمنان حق و حقیقت شده با نشر آن به صورت دست نویس یا کپی در هر کوی و برزن مبلّغ نیرنگ یهود و وهابیت و سایر دشمنان باشند . امروزه به یمن وجود سیستم ارسال پیامک تلفن همراه و شبکه های مجازی ترویج این اباطیل علاوه بر آسانی وسعت بیشتری به خود گرفته است که هدف آن تنها تشکیک در مقدسات و اعتقاد صحیح توسل و دعا است . دو نمونه زیر از آن جمله است :

تا پیام رو دیدی ۸ بار بگو یا الله و برای ۸ نفر بفرست همین الان خبر خوشی می شنوی . به الله قسمت میدم بفرست سئوال نکن فقط امتحان کن خیلی عجیبه !

به امام زمان قسم این پیامو بخوان دختری از خوزستانم که پزشکان از معالجه ام ناامید شدند شبی خواب حضرت زینب (س) را دیدم در گلوم آب ریخت شفا پیدا کردم ازم خواست اینو به ۷ نفر بگم این پیام به دست کارمندی افتاد اعتقاد نداشت کارشو از دست داد به دست دیگری رسید عمل نکرد پسرشو از دست داد یک نفر عمل کرد ۲۰ میلیون به دست آورد اگر به زینب اعتقاد داری این پیام را واسه ۷ نفر بفرست ۷ روز دیگر منتظر معجزه باش اگر نرسید با این شماره تماس بگیر : …….۰۹۱۶!!!!!!!!!!!!!

در بی اساس بودن این پیامک ها هرگز شک نکنید ، متن این پیامک ها حتی ارزش خواندن یا فکر کردن هم ندارند ، متن این پیامک ها ۱۰۰ درصد خرافه و بی اساس است. این حرف‌ها در گذشته هم بوده است، اما در حال حاضر به شکل پیامک رواج پیدا کرده؛ این گونه حرف‌ها در گذشته به صورت بسته هایی که حاوی شکلات و تکه ای کاغذ بودند و روی  کاغذ می نوشتند، اگر شکلات داخل بسته را بخورید حاجت‌تان برآورده می شود و اگر برآورده شد تا ۱۰ سال از این بسته به همین تعداد درست کنید و بین مردم پخش کنید.

متاسفانه در آموزش و یادگیری مسایل دینی کوتاهی کرده ایم و نسبت به احکام و عقائد اسلامی بی اطلاعیم .

خداوند در قرآن می فرماید : <فاسلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون>؛ یعنی اگر راجع به چیزی نمیدانید از اهل آن درباره اش بپرسید ، در حالی که ما به جای اینکه از حجت های خدا، انبیا، ائمه، کتاب خداوند و قرآن مسایل را یاد بگیریم، دین‌مان را از زبان مردم جاهل یاد می گیریم و این باعث می شود این گونه حرف‌ها پخش شود.

این حرف‌ها خرافه است و ریشه خرافه هم در جهل ، نادانی و گاهی کم سوادی است؛ یعنی افراد چیزی شنیده اند و از آن کاه کوه می سازند. اگر این خرافات به گوش دشمنان شیعه و اسلام برسد از کاه کوه می سازند و می گویند شیعه عقیده اش این است که اگر پیامکی نفرستد، بدبخت و بیچاره می شود.

یعنی زندگی انسان، اراده، اندیشه و تفکر او را در گرو پیامک می گذارند و می گویند اگر این پیامک را برای دیگران نفرستی، همه این موارد تحت تاثیر قرار میگیرد کسی نیست از ایشان بپرسد آیا این حرف آیه قرآن یا نص روایت است؟ کدام منبع دینی این حرف را زده ؟ کدام عالم اسلامی این حرف را زده ؟ این حرف ها پیش نمی آید و حتی در ذهن مخاطب سوال به وجود نمی آید که آیا ممکن است این حرف سند مذهبی هم داشته باشد؟ در نهایت مردم این خرافه ها را باور می‌کنند و آن وقت به اینجا می رسیم.

این خرافات در حال حاضر در جامعه کم نیست و از این موضوع ضربه‌های بسیاری خورده ایم ، زمانی می توانیم حرفی را به خدا، دین و امام معصوم منتسب کنیم که آن حرف از دین برآمده باشد. مثلا بگوییم فلانی اگر تو امروز نماز نخوانی تا قبل از ظهر می میری. نماز نخواندن حرام شرعی است، اما اینکه بیاییم از جانب خدا حکم تعیین کنیم درست نیست.

باید آشنای به شرع این حرف را بزند ، اگر جز پیشوایان دینی و رواة احادیث ، شخص دیگری این حرف را بزند که در راس‌شان پیغمبران و ائمه و مراجع قرار دارند ، قابل قبول نیست. اگر غیر از اینها کسی بخواهد حرفی را به دین و مذهب منتسب کند، درست نیست. امروزه خیلی حرف‌ها و عقاید پخش شده اند که در دین نیستند، اما آنها را به پای دین می نویسند، یا اینکه بخواهیم حکم صادر کنیم و بگوییم اگر فلان کار را بکنی به فلان بلا دچار می شوی، این گونه حرف‌ها درست نیست و اصلا ریشه فقهی و دینی ندارد.

 

Khalil بازدید : 172 جمعه 03 مرداد 1393 نظرات (0)

امام خمینی (ره) اولین مرجع تقلید و پیشوای بزرگ مذهبی بود که مجوز حمایت از مبارزان فلسطینی از محل وجوهات شرعی و زکوات و صدقات را صادر نمودند

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران از جنبه های مختلف به تشدید مبارزات ضد صهیونیستی مسلمانان انجامید و روند مبارزه فلسطینی ها را دگرگون ساخت. رژیم شاه یک متحد نیرومند غرب و اسرائیل در منطقه حساس خاورمیانه به شمار می آمد. ایران در زمان شاه بازار واردات انبوه کالاها و محصولات اسرائیلی بود که اقتصاد رژیم اشغالگر را رونق می بخشید و از سوی دیگر شاه با صدور و تأمین نفت مورد نیاز اسرائیل به کمک این رژیم می شتافت و نفت ایران در مجموعه اقتصاد و صنایع اسرائیل، تبدیل به گلوله و سلاحی می شد که بر سینه فلسطینیان می نشست.

ایران پایگاهی برای عملیات جاسوسی اسرائیل و کنترل اعراب منطقه شده بود. افشای روابط پنهان و آشکار شاه با اسرائیل و مخالفت با کمکهای بیدریغ رژیم شاه به دشمن مشترک مسلمانان یکی از انگیزه های قیام امام خمینی را تشکیل می داد که خود در این باره فرموده است:

«یکی از جهاتی که ما را در مقابل شاه قرار داده است، کمک او به اسرائیل است. من همیشه در مطالبم گفته ام که شاه از همان اول که اسرائیل به وجود آمد با او همکاری کرده است و وقتی که جنگ بین اسرائیل و مسلمانان به اوج خود رسیده بود، شاه همچنان نفت مسلمین را غصب کرده و به اسرائیل می داد و این امر، خود از عوامل مخالفت من با شاه بوده است».[۱]

سرنگونی شاه و حاکمیت نظام اسلامی در ایران نخستین ضربه مهلکی بود که اهداف توسعه طلبانۀ صهیونیستها را به طور جدی به مخاطره افکند.

تأثیر پیام انقلاب اسلامی و رهبری آن بر افکار عمومی آنچنان گسترده بود که وقتی انور سادات معاهدۀ سازش را در کمپ دیوید امضا کرد، دولت مصر از جرگه اعراب و حتی از جمع رژیمهای مرتجع عرب نیز اخراج شد و در انزوای کامل قرار گرفت.

امریکا و دولتهای اروپایی، حامیان اصلی رژیم اشغالگر قدس با تجربه تلخی که از شکست خویش در مواجهه با نهضت امام خمینی اندوخته بودند برای مهار انقلاب اسلامی و تغییر شرایط بسیج شدند و در این مسیر تا حد همسو شدن با رقیب شرقی خود (شوروی سابق) پیش رفتند که تبلور این همسویی را در تحریک صدام به اشغال خاک جمهوری اسلامی و حمایت همه جانبه از او در تمام مراحل جنگ طولانی رژیم بعث عراق با نظام نوپای اسلامی در ایران از سوی دو ابرقدرت شاهد بودیم.

Khalil بازدید : 154 جمعه 03 مرداد 1393 نظرات (0)

 بیت المقدس در خاطره دینی مسلمانان همواره یکی از مکان های مقدس بوده و علاوه بر تعیین آن به عنوان نخستین قبله اسلام از جهات مختلف دینی و مذهبی مورد توجه مسلمانان قرار دارد.

روز جهانی قدس با ابتکار امام خمینی(ع) فرصتی که همه ساله مسلمانان را به وحدت و همدلی برای تلاش و برنامه ریزی به منظور آزادسازی قدس اشغالی از چنگال صهیونیست ها ترغیب می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، اما دراین میان براساس یک اشتباه تاریخی در رسانه های ایران و بسیاری از کشورهای جهان آنچه که در محوطه بیت المقدس به عنوان ” قبه الصخره ” شناخته می شود به عنوان مسجد الاقصی معرفی می شود. در حالی که بنای زیبا با گنبد طلایی در واقع مسجد صخره یا همان قبه الصخره است. در عکس زیر موقعیت قبه الصخره با گنبد طلایی و مسجد الاقصی با گنبد سبز رنگ به خوبی مشخص شده است.

 

ظاهرا موضوع اشتباه گرفتن  مسجد الاقصی  با  قبه الصخره  تا حدی به دلیل نزدیکی این دو بنا در مجموعه ی حرم الشریف است، هرچند این موضوع به توطئه صهیونیست ها برای به فراموشی سپردن مسجد الاقصی نیز نسبت داده می شود.

 

مسجد الاقصی همان مسجد مقدسی است که زمانی قبله گاه مسلمین بوده است. گنبد آن هم اکنون سبز رنگ است که تصویر آن را درسمت راست عکس زیر می بینید.

ولی مسجدی که با گنبد زرد رنگ معروف است. با نام قبه الصخره ( یعنی گنبد صخره ) نامیده می شود که تصویر آن را در زیر می بینید.

علت نام گذاری قبه الصخره سنگی است که درون آن وجود دارد و محل معراج پیامبرگرامی اسلام(ص) معرفی می شود.


Khalil بازدید : 142 چهارشنبه 25 تیر 1393 نظرات (0)

در روزهای روزهای 24 و 25 تیر ساعت 13:57 می‌توان قبله محل خود را با قرار دادن یک شاخص عمود بر زمین تعیین کرد، بدین گونه در همین وقت شاخص را ملاحظه کرده و سایه خط را بکشید، خلاف سایه شاخص جهت صحیح قبله است، چرا که در زمان‌های ذکر شده، خورشید به طور دقیق در بالای کعبه قرار می‌گیرد، بنابراین با ایستادن به سمت خورشید در واقع به سوی کعبه ایستاده‌ایم.

در ادامه به فتاوای مراجع تقلید در خصوص انحراف عمدی از جهت قبله می‌آید:

*سؤال: در صورت یقین داشتن به جهت دقیق قبله، انحراف عمدی تا چند درجه مبطل نماز نیست؟

حضرات آیات خامنه‌ای، سیستانی، وحید خراسانی و حکیم:

-انحراف عمدی حتی به میزان یک درجه مبطل است.

آیت‌ الله مکارم شیرازی:

-تا دو سه درجه اشکال ندارد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

-تا چهار درجه که عرفاً شخص رو به قبله شمرده شود، اشکال ندارد.

آیت‌الله حسینی شاهرودی:

-تعمد به انحراف قبله مبطل است، مگر آنکه کم باشد که عرف آن را انحراف نداند.

آیت‌الله موسوی اردبیلی:

-انحراف عمدی از قبله جایز نیست، مگر آنکه به اندازه پهنای یک انگشت که بخشیده شده است.

آیت‌الله مظاهری:

تا ۱۰ درجه مبطل نماز نیست.

 

 

Khalil بازدید : 148 چهارشنبه 25 تیر 1393 نظرات (0)

در ضمن اشكالات بر رهبري ديني گفته اند كه در دين سخني از حكومت و رهبري به ميان نيامده است و امر فوق برعهده ي "عقل" و "علم" مي باشد نه دين.

توضيح منابع دين عبارتند از قرآن ، سنت، اجماع و عقل كه در اين ميان برگشت اجماع نيز به سنت است بدين معني كه فقيه استناد كننده به اجماع نيز به سنت است بدين معني كه فقيه استناد كننده به اجماع، استدلال مي كند كه چون فقهاي گذشته در مورد مسأله اي اتفاق نظر داشته اند. لابد از سنت دليلي داشتند كه قائل به چنين رأيي گشته اند. اما عقل در ميان منابع ديني مستقل است يعني اگر عقل سليم پس از زدودن شوائب هواي نفس، و دفع و رفع مغالطات، به مطلبي يقين پيدا كرد، حكم عقل، همان حكم شرع است و عقل سليم خود از منابع شرع است پس در جواب اشكال فوق مي گوييم: اولاً هم لسان متون ديني- قرآن و حديث- سراسر حاكي از رهبري و حكومت و بعد اجتماعي- سياسي" دين است و هم سنت و سيره ي معصومين بطور واضحي از تلاش مستمر آنان در تحقق بعد سياسي اجتماعي دين حكايت مي كند بطوري كه بسياري از ائمه اطهار در اين رهگذر، حبس يا شهيد گشته اند وگرنه نماز و روزه ي بي ولايت را هيچ كس دشمن نمي دارد. بلكه بر عكس مايه ي تخديري است كه توان حضور در صحنه مبارزه با دشمنان را از مسلمان، سلب مي كند.

ثانياً حتي اگر در متون ديني هم، در باب رهبري و سياست مطلبي نيامده بود، باز امور مزبور ، حكم عقل سليم و لذا دستور دين و فتواي شارع مقدس مي باشد. چرا كه عقل سليم از منابع مستقل استنباط احكام فقهي است و حكم آن حكم شرع است.

" كلّما حكم به العقل، حكم به الشرع و كلّما حكم به الشرع حكم به العقل"

ولايت فقيه مظهر ولايت حق

 

 

Khalil بازدید : 175 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (0)

 اساس فكر شيعه در مسئله امامت با فكر اهل تسنّن مختلف است و اين دو فكر از ريشه با يكديگر اختلاف دارند. لهذا به اين صورت درباره اين مسئله بحث كردن كه ما قايل به امامتيم، آن ها هم قايل به امامت، ولي شرائط امامت از نظر ما و آن ها متفاوت است، اساساً درست نيست. چون آن چيزي كه شيعه به نام امامت معتقد است، غير از آن چيزي است كه آن ها به امامت معتقدند. كما اين كه مسئله اي كه به اين شكل طرح مي شود كه آيا امامت به نصّ است يا به شورا، يعني آيا امام را پيغمبر بايد تعيين كرده باشد يا مردم بايد او را انتخاب بكنند نيز به اين صورت صحيح نيست. زيرا آنچه شيعه در باب امامت مي گويد و مي گويد به نصّ است، غير از آن چيزي است كه اهل تسنّن مي گويند و مي گويند به شورا است. نه اين كه درباره يك چيز بحث مي كنند و يكي مي گويد آن چيز به نصّ است و ديگري مي گويد همان چيزي به شورا است. در واقع بايد چنين گفت كه در نظر شيعه مسئله اي به نام امامت مطرح است كه اهل تسنّن از اساس آن را قبول ندارند، نه اين كه در شرايطش به آن ها اختلاف دارند. درست مثل مسئله نبوت است در مقابل منكرين نبوت. شيعه امامت را در سطحي آن چنان بالا مي برد كه قهراً اگر كسي آن فرضيه را پيش بكشد و قبول كند، نمي تواند قبول نكند كه امام بايد از طرف خدا تعيين شده باشد. همين طور كه نبوت هيچ گاه نمي گويند مردم بنشينند و نبي انتخاب كنند. قهراً در مورد امام در آن سطحي كه شيعه مي گويد نيز جاي اين حرف نيست كه مردم چنين شخصي را انتخاب كنند.

Khalil بازدید : 186 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (0)

 حضرت علي(ع) در پايان خطبه شعبانيه از پيامبر گرامي اسلام(ص) سؤال نمود كه بهترين اعمال در ماه مبارك رمضان چيست؟ حضرت فرمود: بهترين اعمال دوري از معاصي خداي بزرگ است. آن گاه حضرت گريه كرد. علي ‹ عليه السّلام› پرسيد چرا گريه مي كنيد؟! فرمودند، يا علي! گويا مي بينم كه در حال نماز ضربتي بر فرق مبارك تو مي زنند و محاسن تو را با خون سرت خضاب مي كنند. علي ‹ عليه السّلام› پرسيد: آن گاه آيا دين من در سلامت است؟ فرمودند: آري، هر كه تو را بكشد مرا كشته است و هر كه تو را دشمن بدارد مرا دشمن داشته و زيرا كه تو از من هستي . با عنايت به داستان فوق مي توان فهميد كه چرا علي ‹ عليه السّلام› در آن لحظه دردناك كه شمشير بر سرِ مباركشان فرود آمد تنها جمله اي كه بر زبان جاري كردند اين بود: فُزْتُ وَ رَبِّ الكَعْبَة: يعني به خداي كعبه رستگار شدم. در حقيقت مقام رستگاري خويش را در مقابل خداوند مشاهده مي نمود.    

ماخذ: طليعه ي رمضان-خطيبي

 

 

Khalil بازدید : 1424 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (1)

 حضرت علي عليه السلام در بعضي اوقات از مصائب و گرفتاريهاي آيندگان خبر مي داد و راه درمان ابتلائات آنها را گوشزد مي كرد.علي عليه السلام فرمود: زماني بر مردم خواهد آمد كه چند گناه بزرگ و عمل زشت در بين آنها پديد مي آيد .

1- كارهاي زشت آشكار مي گردد و معمولي مي شود .

2- پرده هاي عفت و شرم پاره مي گردد .

3- زنا كاري و تجاوزهاي ناموسي علني مي شود .

4- مالهاي يتيمان را حلال مي شمارند و مي خورند .

5- رباخواري شيوع پيدا مي كند .

6- در كيل و وزنها ، كم و كاست مي كنند .

Khalil بازدید : 145 سه شنبه 24 تیر 1393 نظرات (0)

بـده، پيمـانه سـرشار امشـب

مرا بستـان زمـن، اي يـار امشب

نـدارم طـاقـتِ بـار جـدائـي

مـرا از دوش مـن، بـردار امشب

نقابِ من، زروي خويش برگير

بـر افـكن پـرده از اسرار امشب

شب قدر و ملائك، جمله حاضـر

مَهِلْ ساقـي، مرا هشيـار امـشب

 ماخذ: فيض كاشاني

 

 

Khalil بازدید : 210 یکشنبه 22 تیر 1393 نظرات (0)

به ما رحم كنيد. شما اي فرشتگان، شما اي پري رويان! مي دانيد با ما چه مي كنيد، شما از خودتان بگذريد، اصولاً زن طوري آفريده شده كه نجابت و عفت ذاتي او است، كبريائي و وقار با روح او آميخته است. ما مي دانيم كه شما گوهر عفت و شخصيّت خود را ارزان نمي فروشيد و نمي خواهيد ما جوانان را به هرزگي و چشم چراني وادار كنيد ولي نتيجه اين بي پردگي هاي افراطي چيست؟ هيچ فكر كرده ايد كه وقتي اندام نازك و دلفريب شما برهنه مقابل چشم هاي ما ظاهر مي شود چگونه اعصاب ما به هم مي ريزد، چگونه قلب و فكر ما را از كار مي اندازد چگونه از درس و كار و خدمت مان باز مي دارد و نابودمان مي كند؟ آيا قبول نداريد كه نود درصد جنايات در اجتماع را همين بي پردگي ها و برهنه گي ها بار مي آورد؟ آيا قبول نداريد مردي كه شما را با لطافت و ظرافت خاص، غرق آرايش ببيند ديگر به زن خانه دار خود كه عهد جواني را پشت سر گذاشته و چند شكم زائيده و فروغ و جلوه خود را از دست داده، اعتنا نمي كند؟ 

 

 

Khalil بازدید : 1918 یکشنبه 22 تیر 1393 نظرات (0)

 روزي يكي از اهالي شام وارد مدينه شد. مردي را ديد كه بر اسب بسيار زيبائي سوار شده است. به او علاقه مند شد و از مردم پرسيد: اين شخص كيست؟ گفتند: حسن بن علي عليه السلام مي باشد (بخاطر كينه اي كه از خاندان رسالت داشت) قلبش پر از كينه و خشم شد و حسد سراسر وجودش را گرفت كه چرا بايد علي (عليه السلام) چنين فرزندي داشته باشد. پس نزد او رفت و گفت: تو پسر علي (عليه السلام) هستي؟ فرمود: آري، گفت: تو پسر ... هستي و شروع به فحش دادن به او و پدرش نمود و حضرت ساكت بود و هيچ نمي گفت تا اينكه آن مرد خجالت كشيد و ساكت شد. آنگاه امام حسن عليه السلام خنديد و فرمود: گمان مي كنم در اين شهر غريب هستي و از اهل شام مي باشي؟ گفت: آري. فرمود: به همراه من بيا تا اگر محل سكونت مي خواهي تو را جاي دهم، اگر نياز به پول داري به تو بدهم و هر حاجتي داري برآورده كنم! آن مرد بسيار خجالت زده شد و از اخلاق نيكوي او تعجب كرد و گفت: اينك آنقدر به او علاقه مند شدم كه هيچ كس را به اندازه او دوست نمي دارم.

و روي أن عائشة قالت: دخل رجل من أهل الشام المدينة فرأي رجلاً راكباً بغلة حسنة قال: لم أرأحسن منه، فمال قلبي إليه فسألت عنه فقيل لي: إنّه الحسن ابن عليِّ بن أبي طالب، فامتلأ قلبي غيظاً و حنقاً و حسداً أن يكون لعليّ ولد مثله فقمت إليه فقلت: أنت ابن أبي طالب؟ فقال: أنا ابنه: فقلت: أنت ابن من ومن ومن و جعلت أشتمه و أنال منه و من أبيه و هو ساكت. حتّي استحيت منه فلمّا انقضي كلامي ضحك و قال: أحسبك غريباً شاميّاً، فقلت: أجل، فقال: فمل معي إن احتجت إلي منزل أنزلناك و إلي مال أرفدناك و إلي حاجة عاونّاك، فاستحييت منه و تعجّبت من كرم أخلاقه فانصرفت و قد صرت أحبّه مالا اُحبُّ أحداً غيره. و عن محمّدبن عليّ قال:" قال الحسن عليه السّلام: إنّي لاستحيي من ربّي أن ألقاه و لم أمش إلي بيته فمشي عشرين مرَّة من المدينة علي رجليه"

ماخذ اصلي: المحجه البيضاء

 

 

Khalil بازدید : 165 جمعه 20 تیر 1393 نظرات (2)

 سؤال : امر به معروف و نهي از منكر ، وظيفه همه مسلمانان است يا گروهي خاص ؟

پاسخ : براي ماشيني كه در مسير يك طرفه بر خلاف همه رانندگي مي كند ، دو نوع برخورد لازم است : يكي آنكه تمام رانندگان با بوق و چراغ مخالفت خود را با كار او اعلام كنند ، دوم آنكه پليس ، راننده را جريمه كند .

قرآن نيز هم تمام مسلمانان را به امر به معروف و نهي از منكر سفارش كرده و فرموده است : (كنتم خير امه اخرجت للناس تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنكر) سوره آل عمران ، آيه110 .شما بهترين امتي هستيد كه جلوه كرده ايد به شرط آنكه امر به معروف ونهي از منكر كنيد .

و در جاي ديگر مي فرمايد : از ميان شما مسلمين گروهي ويژه بايد مسئول امربه معروف و نهي از منكر شوند .

(و لتكن منكم امه يدعون الي الخير و يأمرون بالمعروف و ينهون عن المنكر) سوره آل عمران ، آيه 104        

ماخذ: پرسشهاي مهم پاسخهاي كوتاه-محسن قرائتي

 

 

Khalil بازدید : 149 جمعه 20 تیر 1393 نظرات (0)

مقدمه:انتظار اگر درست باشد ما را به ديدار حضرت نائل خواهد كرد.

اگرانتظار و ديدار، درست و حقيقي باشد، وصال و اتصال به معشوق محقق خواهد شد اما اگر انتظار، نادرست و آسيب زده باشد به ديدار كارآمد نخواهيم رسيد و در نتيجه وصال و اتصالي محقق نخواهد شد.

الف) اعتقاد قطعي به مهدويت مقدمه ضرورت انتظار درست

اعتقاد به امامت مثل اعتقاد به توحيد و نبوت و در ادامه و تداوم آنهاست

دلايل:

امامت امري قراردادي از طرف پروردگار عالم است (يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليك من ربك)

امامت عهدي است كه خداوند به ظالمين و ستمگران نمي دهد (لاينال عهدي الظالمين)

امامت روح تمامي دستورات الهي، مكمل دين، تمام كننده نعمتهاي الهي، و وسيله ياس و نا اميدي دشمنان خداست (اليوم اكملت لكم دينكم و اتممت عليكم نعمتي و رضيت لكم الاسلام دينا)

(اليوم يئس الذين كفروا)

فرمان امام مثل فرمان خداوند و پيامبر(صلي الله عليه و آله) لازم الاجراء است (اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منكم)

امامت اساس و ركن دستورات دين است (امام باقر (عليه السلام) و ما نودي بشيء كما نودي بالولايه)

Khalil بازدید : 211 جمعه 20 تیر 1393 نظرات (0)

مداومت گناهكاري بر فرستادن صلوات، سياهي چهره ي او را پس از مرگ، از بين برد.

 بسندي از ثوري كه سالي حج كردم و چون به مدينه درآمدم نيك مردي ديدم كه گرد روضه پيغمبر ص مي گرديد و ذكري جز صلوات بر او نداشت، به مكّه هم ديدم در طواف جز آن را نگويد، در وقوف عرفات جز آن را نگفت به او گفتم: در مدينه و مكّه جز صلوات بر محمّدص چيزي از تو نشنيدم امروز روز زاري و استكانت و نياز خواستن است تو همه را گذاشتي و به صلوات پرداختي. گفت: من در سال گذشته با پدرم حج كردم و در فلان منزل بيمار شد و از رفتن مانديم و خانه اي كرايه كردم و در آنش بردم و چراغي افروختم و سرش را در دامن گرفتم و اندكي نشد كه مرد و ديدم رويش خرده خرده بسيار سياه شد و هراس كردم و سرش را به زمين نهادم و نزدش نشستم و از رسوايي فردا در بر حاضران جنازه مي گريستم كه جوابي از پرسش آن سيه رويي نداشتم. در اين ميان خوابم ربود و مردي زيبا و خوشبو و خوش پوش با عمّامه سفيدي وارد شد در خانه ام و روپوش پدرم را برداشت و دستي به رويش كشيد و خوب سفيد شد و من حيران شدم و گفتم: تو كه باشي؟ كه خدا از بركتت غمم را برد و شرمم را برداشت؟ فرمود: من صاحب قرآن محمّد بن عبد الله پيغمبر آخر الزمانم بدان كه پدرت پيرو هوس و نافرمان خدا بود ولي پيوسته به من صلوات مي فرستاد و در اين ساعت كه ظلمت گناهش فرو گرفت از من مدد خواست و به دادش رسيدم و اين خواري را بدو نپسنديدم و از نظر غائب شد. من بيدار شدم و ديدم روي پدرم چون بدر تابانست و از آن روز فائده صلوات را دانستم و تسبيح و دعاي زهاد را ترك كردم و در هر حال صلوات مي فرستم

ماخذ: ترجمه دارالسلام-طبرسي جلد: 2 صفحه: 195-194

 

 

Khalil بازدید : 1879 جمعه 20 تیر 1393 نظرات (0)

قال رسول الله- صلي الله عليه و آله-: " أوصي الشاهد من أمتي و الغائب، أن يجيب دعوة المسلم و لو علي خمسة أميال"، و لا يمنعه صوم التطوع عن الاجابة، بل يحضر، فإن علم سرور أخيه بالافطار فليفطر، و يحتسب في إفطاره أفضل ما يحتسب في صومه، و قال الصادق- عليه السلام-: " من دخل علي أخيه و هو صائم، فأفطر عنده و لم يَعْلَمْهُ بصوم فيمن عليه، كتب الله له صوم سنة"، و ان علم أنه متكلف و لا يسر بإفطاره فليتعلل.

رسول خدا صلي الله عليه و آله- فرمود: " حاضر و غايب امّت خود را سفارش مي كنم كه دعوت مسلمان را بپذيرد اگر چه به قدر پنج ميل راه باشد"، و روزه مستحبي نبايد مانع از اجابت دعوت شود، بلكه به مهماني برود و اگر ميزبان به خوردن چيزي خوشحال مي شود افطار كند و ثواب اين افطار بيش از روزه خواهد بود. و حضرت صادق عليه السلام فرمود: " هر كه روزه مستحبي دارد و بر برادر مؤمن خود وارد شود و او را از روزه خود آگاه نكند و روزه بگشايد خدا ثواب يكسال روزه براي او مي نويسد" ، و اگر بداند كه صاحبخانه اهل تكلف و تعارف است و از افطار او خوشحال نمي شود تعلّل ورزد و عذر آورد.

ماخذ اصلي: جامع السعادات

 

 

Khalil بازدید : 142 جمعه 20 تیر 1393 نظرات (0)

از حيث نيت روزه داران بر چند نوع تقسيم مي شوند:

عده اي براي غير خدا روزه مي گيرند، مثلاً بخاطر از ترس از مردم،يا براي رسيدن به نفع آنان، يا فقط بخاطر اين كه عادت مسلمين است.

بعضي نيز در نيت خود موارد فوق را با ترس كمي از مجازات خدا و اميد به پاداش آميخته اند.

عده اي فقط بخاطر ترس از مجازات يا رسيدن به پاداش روزه مي گيرند.

4- گروهي علاوه بر نيت رهايي از مجازات و رسيدن به پاداش با روزه خود قصد رسيدن به نزديكي و رضايت الهي را دارند.

5-دسته اي فقط براي رسيدن به رضايت و نزديكي به خداوند روزه مي گيرند.

ترجمه المراقبات

 

 

Khalil بازدید : 131 جمعه 20 تیر 1393 نظرات (0)

آنچه هنگام افطار سزاوار روزه دار است:

روزه دار را سزاوار است كه دل او در وقت افطار نگران ومضطرب و در ميان بيم و اميد باشد، زيرا نمي داند كه روزه ي او پذيرفته شده و او از مقّربان است يا ردّ شده واز مبغوضان است، واين حال بايد در پايان هر عبادتي باشد.

 

Khalil بازدید : 234 جمعه 13 تیر 1393 نظرات (2)

اهداف روزه: 1- ايجاد اراده و صبر:

خداي متعال مي فرمايد: واستعينوا بالصَّبْرِ وَ الضَّلاةِ و انَّها لَكَبيرَةٌ اِلّا عَلَي الخاشعين.

(بقره- 45)

از صبر ونماز ياري بگيرد كه همانا صبر و نماز، گران است، جز براي آنان كه داراي خشوع و خضوع هستند.

در تفسير اين آيه، از امام صادق عليه السلام روايت شده است. امام صادق (عليه السلام):

اِذَا نَزَلَتْ بالرَّجُلِ النّازِلَة و الشديدَةُ فَلْيَصُمْ، فَانَّ اللهَ عَزّ و جَلَّ يَقولُ:

وَاسْتَعينُوا بالصَّبْر، يعني الصِّيامْ. (وسايل الشيعه- ج 7- ص 298)

اگر مصيبت شديدي بر كسي وارد شود، بايد روزه بگيرد، چرا كه خداوند تعالي مي گويد: از صبر ياري بگيريد و صبر يعني روزه

پيامبر (صلي الله وعليه وآله): وَ هُوَ شَهْرُ الصَّبْرِ والصَّبْرُ ثَوابُهُ الْجَنَّةْ.

ماه رمضان ماه صبر است و پاداش صبر، بهشت است. (وسايل الشيعه- ج 7 ص 222)

 

 

 

تعداد صفحات : 6

درباره ما
Profile Pic
a :: تلاش شایسته برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی // b :: ارائه و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی // c :: توسعه و تجلی مفاهیم، نمادها و شاخص‌های هویت اسلامی – ایرانی //
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از عملکرد ما راضی هستید ؟
    آیا ماهواره در زندگی انسانها تأثیر گذار است ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 282
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 56
  • بازدید ماه : 157
  • بازدید سال : 930
  • بازدید کلی : 111,496