توضیح مختصری در باب انواع شبکههای اجتماعی آنلاین
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
%%%%% هدف دشمن از دجال واره ها حذف ایمان و حیا از جامعه ایرانی است %%%%% | 0 | 389 | admin |
XXXXXXXX همه بر علیه دجال واره QQQQQQQ | 0 | 268 | admin |
دجال واره | 0 | 367 | dajjalvareh |
قهر کرده اید انگار ؟ درست نمیگویم؟
حاجی دیگر نمیخندی ...! چه شده آن لبخندهای دائمت؟
حاجی آنطور درخودت رفته ای دلم غصه اش میشود ...سرت را بالا بگیر...
به چه می اندیشی؟
از چه دلگیری؟ ...
راستی حاجی ! قبلا ها یه عده ای میگفتند شماها رفتید بجنگید که چه بشود؟ خودتان خواستید ،خودتان هم شهید شدید
آن وقتها جبهه میگرفتم و جوابشان را میدادم.
حالا خودمانیم حاجی، بینی و بین الله رفتی که چه بشود؟
رفتی که آزادی داشته باشیم؟
رفتی که عده ای مانتوهایشان روز به روز تنگ تر و روسری هایشان روز به روز کوچکتر شود؟
رفتی که ماه محرمی هم پارتی بگیرند و جشن های آنچنانی؟
رفتی که عده ای دختر و پسر به هم که میرسند دست بدهند و اگر ندهند به هم بگویند عقب مانده ؟
حاجی جان ؛ جای پلاکت را این روزها زنجیرهای قطور گرفته !
جای شلوار خاکی ات را شلوارهای پاره پوره و چاک چاک گرفته (که به زور پایشان نگهش میدارند)!
جای پیراهن ساده ی "مردانه ات" را تی شرت های مارک دار گرفته(بعضا آب رفته اند) !
پسرانمان زیر ابرو بر میدارند ! دخترمان ابرو تیغ میزنند !
اوضاعی شده دیدنی ... پارکها ، سینماها ، پاساژها شده اند سالن مد ! و البته دوست یابی!
حاجی تو رفتی که خودت را پیدا کنی و خدایت را
اینها مانده اند و دارند خودشان را گم میکنند !
حاجی ؛ گلوله دست شما را زخم انداخت و بعدها برد ، اینجا خودشان بر سر و صورت و دست و بازویشان زخم و نقش می اندازند که زیبا شوند ... !!!
اینجا به کسی بگویی : خواهرم ... هنوز بقیه حرف را نگفته شاکی میشود که چرا شما بسیجی ها نمیگذارید راحت باشیم؟ما آزادی میخواهیم ...چرا شماها نمیفهمید؟
اینجا اگر ماه رمضان به بعضیها گفتی ماه رمضان است،حرمت نگه دارید.تو را میکشند...به همین سادگی
اگر گفتی آقا مزاحم ناموس مردم نشو ،تو را میکشند و کمترینش اینست که چشمت را کور کنند...به همین سادگی
داغ بر دلم مانده ...
و من مات و مبهوت از این همه شجاعت که تو لا اقل از ما انتظارش را داری و نداریمش !
اینجا پسری با تیپ آنچنانی هرچقدر هم که بی احترامی کند به غیر و سر وصدا کند ،همه میخندند و میگویند چه بانمک !
اما پسری مذهبی که با صدای بلند صلوات بفرستد بعد از نماز جماعت : بعضیها میگویند: زهرمار ! داد نزن سرمون رفت !!!
دختری با مانتوی کوتاه و تنگ و آستینهای بالا زده شده با قر و غمیش راه برود همه میگویند چه باکلاس!
اما دختری چادری که بخواهد از کنارشان رد شود میگویند : صلواااااات : اللهم صل علی محمد و آل محمد
اینجا به خیلی چیزهایی که اعتقاد تو بود میخندند ! به ریش میخندند ...به چادر میخندند ... به لباس پیغمبر میخندند ...
راستی فرمانده ... این کتاب صورت هم عالمی دارد ! "فیس بوک" را میگویم
شرف و ناموس و اعتقاد بعضا پر ! عکسهایی در این فیس بوک از خود و خانوادشان میگذارند که آدم شرمش میشود نگاه کند
شما میگفتی "یاعلی" و زندگی میساختی
اینها عکس میگذارند ...خاطر خواه میشوند ... زندگی شروع میشود آن هم با یک "لایک" ... فردا هم طلاق!عجب پروسه ای!!!
این هم به نام آزادی !!! ...
این نظام را اعتقاد نگاه داشته... به تو میگویند آزادی نداری ... راحت باش ... زندگی کن!!! که دست از اعتقادت برداری
ما میگوییم بندگی کن و خوب زندگی کن ... آنها میگویند زندگی کن ،آزاد باش ...(هرزه بودن هنر است !)
خلاصه حاجی
جای ارزشها عوض شده ...دعایمان کن.
به خودم میگویم: به دلم :
بسوز ...آتش بگیر...
آتش بگیر تا که بفهمی چه میکشم
رنگ ها عوض شده ... حاجی دریاب ...
یا صاحب الزمان : دلت خون است آقا ... خدا صبرت بدهد ...
شب رسید اى هوشیاران الصلاة
الصلاة شب زنده داران الصلاة
امام خامنه ای :
همه بدبختیهای بشر بر اثر پیروی ازهوای نفس است.
اگر انسان این قدرت را بیابد که برخواهش نفس غلبه پیدا کند،رستگار شده.
ماه رمضان این را درشما بوجود آورده.
پاداشی را که خدا در اوقات ضیافت خود به شما داده،نگاه دارید و رابطه خود را باخدا محکم کنید.
١٣٧٨/١٠/١٨
سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) صلوات فراموش نشود.
تفاوت كشورهاي ثروتمند و فقير، تفاوت قدمت آنها نيست.
براي مثال كشور مصر بيش از ۳۰۰۰ سال تاريخ مكتوب دارد و فقير است!
اما كشورهاي جديدي مانند كانادا، نيوزيلند، استراليا كه ۱۵۰ سال پيش وضعيت قابل توجهي نداشتند، اكنون كشورهايي توسعهيافته و ثروتمند هستند.
تفاوت كشورهاي فقير و ثروتمند در ميزان منابع طبيعي قابل استحصال آنها هم نيست.
ژاپن كشوري است كه سرزمين بسيار محدودي دارد كه ۸۰ درصد آن كوههايي است كه مناسب كشاورزي و دامداري نيست اما دومين اقتصاد قدرتمند جهان پس از آمريكا را دارد. اين كشور مانند يك كارخانه پهناور و شناوري ميباشد كه مواد خام را از همه جهان وارد كرده و به صورت محصولات پيشرفته صادر ميكند.
مثال بعدي سوئيس است.
كشوري كه اصلاً كاكائو در آن به عمل نميآيد اما بهترين شكلاتهاي جهان را توليد و صادر ميكند. در سرزمين كوچك و سرد سوئيس كه تنها در چهار ماه سال ميتوان كشاورزي و دامداري انجام داد، بهترين لبنيات (پنير) دنيا توليد ميشود.
سوئيس كشوري است كه به امنيت، نظم و سختكوشي مشهور است و به همين خاطر به گاوصندوق دنيا مشهور شدهاست (بانكهاي سوئيس).
افراد تحصيلکردهاي كه از كشورهاي ثروتمند با همتايان خود در كشورهاي فقير برخورد دارند براي ما مشخص ميكنند كه سطح هوش و فهم نيز تفاوت قابل توجهي در اين ميان ندارد.
نژاد و رنگ پوست نيز مهم نيستند. زيرا مهاجراني كه در كشور خود برچسب تنبلي ميگيرند، در كشورهاي اروپايي به نيروهاي مولد و فعال تبديل ميشوند.
پس تفاوت در چيست؟
تفاوت در رفتارهایي است كه در طول سالها فرهنگ و دانش نام گرفته است.
وقتي كه رفتارهاي مردم كشورهاي پيشرفته و ثروتمند را تحليل ميكنيم، متوجه ميشويم كه اكثريت غالب آنها از اصول زير در زندگي خود پيروي ميكنند:
۱ .اخلاق به عنوان اصل پايه
۲.وحدت
۳.مسئوليت پذيري
۴.احترام به قانون و مقررات
۵.احترام به حقوق شهروندان ديگر
۶.عشق به كار
۷.تحمل سختيها به منظور سرمايهگذاري روي آينده
۸.ميل به ارائه كارهاي برتر و فوقالعاده
۹.نظمپذيري
۱۰.دروغ کثیفترین فعل غیر انسانی دنیااست
اما در كشورهاي فقير تنها عده قليلي از مردم از اين اصول پيروي ميكنند.
در کشور ما کسی که زیاد کار کند تراکتور نامیده می شود
کسی که به قوانین احترام بگذارد بچه مثبت است
کسی که اخلاقیات را رعایت کند برچسب پاستوریزه خواهد گرفت
کسی که از وطنش حرف میزند توسط عده ایی مخالف مذهب شناخته
میشود.
کسانی که حقوق دیگران را زیر پا می گذارند و افراد قالتاق، آدمهای زرنگ خوانده می شوند
انسانهای منظم و منطقی افراد خشک وحوصله سر برهستند
انسانهای با ادب و مبادی آداب متملق به حساب
می آیند
جوانان بسیار ساعی و
کوشا، خرخون نامیده
میشوند
همه به دنبال یک شبه رفتن ره صد ساله هستند
و......... شما بگوئید...!!
باید از خودمان شروع کنیم
و از همین لحظه
ما ايرانيان فقير هستيم نه به اين خاطر كه منابع طبيعي نداريم يا اينكه طبيعت نسبت به ما بيرحم بودهاست.
ما فقير هستيم براي اينكه رفتارمان چنين سبب شدهاست.
ما براي آموختن و رعايت اصول فوق كه (توسط كشورهاي پيشرفته شناسايي شده است) فاقد اهتمام لازم هستيم.
اگر شما اين مقاله را براي ديگران نفرستيد:
اتفاقي براي شما نميافتد،
از محل كارتان اخراج نميشويد،
شغلتان را از دست نمی دهید
هفت سال بدبختي بر سرتان آوار نميشود
و مريض هم نخواهيد شد.
اما اگر
اين پيغام را به گردش بیندازید شايد تعداد بيشتري تغيير كرده و عمل كنند.
باشد که فرزندانمان صاحب و مالک ملیتی باشند که حاصلش در دنیا، ایرانی آباد تر و مهربان تر خواهد بود
بسته آخرین هفته تیرماه رو در آستانه عید سعید فطر تقدیم حضورتون میکنیم.
در واپسین لحظات ماه مبارک رمضان دعاهای خیرتون رو برای تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) روانه آسمان کنید.
لازمه دوباره این نکته رو خدمت شما عرض کنیم که دیگر فایلهای پی دی اف در بسته قرار نمیگیره و تصاویر باکیفیت چاپ و استفاده در شبکههای اجتماعی جایگزین پی دی اف ها شده.
دریافت یکجای بسته 68:
دریافت بسته محتوا محور
حجم: 7.71 مگابایت
دریافت بسته محتوا محور بدون نشان مسجدنما
حجم: 7.69 مگابایت
دریافت بسته طرح محور رنگی
حجم: 3.84 مگابایت
دریافت بسته طرح محور رنگی
حجم: 3.02 مگابایت
دریافت متن بسته
حجم: 42.7 کیلوبایت
دریافت مجزای همه بخشهای بسته 70
(به جای کاریکاتور) طرح باران رحمت عید فطر
سالروز پذیرش قطعنامه
عید سعید فطر
چند کاری که هر کودک قبل از ۱۲ سالگی انجام دهد، خوب است...
در روزگاری نه چندان دور، پاره شدن سر زانوهای شلوار پسربچهها، لباسهای گِلی و خاکی، زمین خوردنها، زخمها و سر شکستنها همه بخشی از نگرانی هر روزه پدر و مادرهایی بود که صاحب فرزندان کوچک بودند
اما با آمدن بازیهای کامپیوتری و رواج زندگی آپارتمان نشینی دیگر خبری از بازیهای گذشته و هیاهوی کودکان نیست.
تحقیقات نشان میدهد شعاع حرکتی کودکان در طول 40 سال گذشته، نزدیک به 90 درصد کاهش داشته است.
در گذشته کودکان ساعتها در فضاهای باز و وسیع بازی میکردند اما امروزه این فضاها به اتاقها و آپارتمانهای کوچک محدود شده است.
بیتحرکی بچهها تا جایی پیش رفته که متخصصان سلامت کودکان فهرستی از کارهایی را تهیه کردهاند که کودکان باید تا قبل از رسیدن به 12 سالگی آنها را امتحان کرده باشند.
با کامل کردن این فهرست میتوان مطمئن بود، کودک شما حداقل بخشی از مهارتهای لازم در زندگی خود را پیدا کرده و حداقل لذت را از دوران کودکی خود برده است.
این فهرست ابتدا شامل 400 پیشنهاد مختلف بود که با انجام تحقیقاتی روی هزاران پدر و مادر و یادآوری خاطرات گذشته آنها از بازی کردن به دست آمد.
1. بالا رفتن از درخت 2. چادر زدن در طبیعت 3. غلتیدن از روی یک تپه سرسبز
4. دویدن زیر باران 5. ساختن و به هوا فرستادن یک بادبادک 6. ماهیگیری با تور و قلاب
7. خوردن سیبی که مستقیما از شاخه یک درخت جدا شده باشد.
8. برف بازی کردن 9. کشیدن نقشه گنج 10. گِل بازی کردن
11. ساختن سد برابر جریان آب 12. بازی کردن در شنهای کنار دریا
13. پریدن از روی طناب (طناب بازی کردن) 14. خوردن توت فرنگی و تمشک در طبیعت
15. رفتن به یک جزیره 16. تماشای طلوع آفتاب 17. بالا رفتن از یک کوه بلند
18. رفتن به پشت یک آبشار 19. غذا دادن به حیوانات و پرندگان
20. ساختن یک خانه جنگلی 21. دیدن حیوانات وحشی حتی در باغوحش
22. رفتن به فضای سبز و طبیعت هنگام شب 23. کاشتن یک گُل و پرورش آن
24. درست کردن غذا روی آتش (با نظارت والدین) 25. قایق سواری کردن
26. روشن کردن آتش بدون کبریت 27. پیدا کردن مسیرهای مختلف روی نقشه و استفاده از قطب نما
خاک بازی چه فوایدی دارد؟
در خاک باکتریهای خاصی وجود دارند که باعث فعال شدن قسمتهای خاصی از مغز میشوند. این قسمتها مسئول تولید یک ماده شیمیایی به نام «سروتونین» هستند که نقش مهمی در انجام بسیاری از فعالیتهای بدن داشته و خواص ضدافسردگی دارند.
در بسیاری از کارهایی که در فهرست پیشنهاد شده وجود دارد، کودکان ناگزیر به رفتن به محیط های طبیعی و تماس با خاک هستند.
کودک حین بازی کردن به کشف محیط اطراف خود میپردازد و نخستین قدمها را برای اجتماعی شدن بر میدارد.
تماس با محیط خارج باعث میشود دنیای کودکان وسعت بیشتری پیدا کرده و آنها با مفاهیم جدید آشنا شوند. کودکان حین بازی کردن با شخصیتهای اجتماعی آشنا میشوند و نقش خود را بهعنوان یک فرد در آینده میشناسند.
آیا این جمله که محبت کردن هیچ حد و مرزی ندارد، صحیح است؟...
خیر! اگر شما در پی تربیت کردن کودکانی خوش رفتار هستید، باید یک سری قوانین و مقررات پایه، بنیان گذاری کنید. و مانع از رشد رفتارهای بد شده و رفتارهای بد را از ریشه از بین ببرید.
به وسیله ۷ قدمی که در ادامه به آن اشاره می کنیم شما میتوانید مانع از لوس شدن کودک خود شوید. محدودیت ها را ساده و واضح مشخص کنید، اینطور در نظر بگیرید که اگر محدودیت خود را به صورت واضح و ساده بیان کنید دیگر نیازی به بحث های بعدی ندارید...
به فرق بین این دو جمله خوب دقت کنید:
“باشه، می تونی یک بیسکوییت برداری” (در این جمله امید زیادی برای درخواست یک بیسکوییت دیگر وجود دارد
) و اما جمله دوم : “می تونی یک بیسکوییت برداری، ولی بیسکوییت دومی را درخواست نکن. همین یه دونه است.” محدودیت های خود را عملی کنید، بدون در نظر گرفتن اینکه چه اتفاقی می افتد باید “یه دونه” به معنای واقعی “یه دونه ” باشد.
شاید برای همه ما اتفاق افتاده باشد که در شرایطی به خوردن بیسکوییت دوم نه گفته ایم و سپس شروع به پیش دستی کردن از خودمان میکنیم و بیسکوییت های بیشتری می خوریم.
راهی که می توان در این قسمت از آن استفاده کرد، یک نگاه درازمدت است. ممکن است دومین بیسکوییت فقط برای یک بار مسئله بزرگی نباشد، ولی آیا می خواهید هر بار که محدودیت برای مسئله ای قرار می دهید اینگونه از محدودیت خود پیشی بگیرید و آن را در نظر نگیرید؟
این موضوع زمانی اتفاق می افتد که شما تصمیم خود را تغییر دهید. هیچوقت با خواهش و التماس کردن تسلیم کودک نشوید این مورد بسیار ساده است – وقتی یکبار تسلیم شوید به کودک خود یاد می دهید که با خواهش و التماس می تواند به خواسته هایش برسد.
اجازه دهید کودکتان شما را متقاعد کند اگر کودک شما چیزی می خواهد که شما در مورد آن مطمئن نیستید، از او بخواهید برای درخواست خود دلیل آورد. آیا او می خواهد برنامه تلویزیونی مورد علاقه اش را ببیند؟ اگر توضیح دهد که اسباب بازی هایش را جمع کرده و یا اول یک چرت می زند بعد به تماشای آن می پردازد، شما با خیال راحت تری به درخواست او جواب مثبت خواهید داد. مقرر نمایید که کارهای لازم روزانه باید قبل از بازی کردن انجام شوند. شما با لطیف برخورد کردن با کودکتان در حق کودک خود لطف نمی کنید. پژوهش ها نشان میدهد جدی بودن برای انجام کارهای روزمره و مسئولیت ها در کودک به بر عهده آمدن بر مشکلات منجر می شود. حتی کارهای ساده ای در خانه مثل گذاشتن اسباب بازی های خود به کناری و یا کمک به تمیز کردن نامرتبی هایی که خود ایجاد کرده. از ناامید کردن کودک خود نترسید ما از اینکه کودک خود را ناراحت ببینیم متنفریم، ولی آقای استون حرف خوبی می زند، ما همیشه نمی توانیم چیزی را که می خواهیم بدست آوریم.
اینکه کودک شما ناامید شدن از چیزی را یاد بگیرد به او کمک می کند تا بعد ها در زندگی مهارت رویارویی با حسّ استرس را داشته باشد. به آنها اجازه دهید برای چیزی که می خواهند تلاش کنند.
بسیاری از متخصصین بر این باورند که اگر کودکان چیزهایی که می خواهند را به آسانی بدست آورند لوس می شوند. اگر کودک شما یک اسباب بازی جدید می خواهد، یک سیستم جایزه دهی در برابر رفتار خوب برای او در نظر بگیرید و کم کم و در قالب جایزه رفتار خوب، آن اسباب بازی را برای او تهیه نمایید.
این روایات رو میتونید به صورت رقعه (کاغذهای رنگی کوپکی که با نخ های چتایا بسته شده) یا به صورت کارتهای کوچک (یا حتی برگههای سیاه و سفید معمولی) چاپ کنید و بین نمازگزاران توزیع کنید. این تفاوت روایات باعث میشه نمازگزار احساس کنه که این رزق خصوصی او بوده (که واقعا هم هست) و تاثیرگذاری بیشتری روی او خواهد داشت.
دریافت فایل پی دی اف (بخش اول)
حجم: 1.27 مگابایت
دریافت فایل پی دی اف (بخش دوم)
حجم: 1.24 مگابایت
دریافت فایل پی دی اف (بخش سوم)
حجم: 1.15 مگابایت
مجموعه پوسترهای شهرخدا که توسط بچههای معبر فرهنگی طرحریزان در اندازه 40 در 25 سانتی متر طراحی شده است.
جهت دریافت هریک از پوسترها با کیفیت بالا، روی تصویر مورد نظر تلیک کنید.
بچههای صوتالمستضعفین برای بسته رسانهای این هفته موضوع شناخت دشمن داخلی و خارجی را مورد توجه قرار داده اند،
منتظر نظرات شما راجع به این بستهها و محتوای کلیپها هستیم.
ملت به شناخت دشمن احتیاج دارد / زمان: 04:18
بخشی از بیانات امام خامنه ای در دیدار با خانواده شهدای هفتم تیر
صداقت امریکایی-4 / زمان: 08:23
این اثر به بازرسی های خاص آژانس انرژی اتمی و جاسوسی هایی که به بهانه این بازرسی ها صورت می گیرد پرداخته است این گرافیک متحرک به تاریخچه این شیوه خاص بازرسی اشاره می کند ونتیجه این بازرسی ها را در کشور عراق و بعد از حمله آمریکا مورد تحقیق قرار می دهد.
آنچه دادیم، آنچه گرفتیم/ زمان: 08:28
این موشن گرافیک مروری بر مفاد توافق ژنو و بیانیه لوزان است و اینکه طی این توافقات در چهار زمینه ی «پایگاه های هسته ای»، «تحریم ها»، «نظارت ها» و «تحقیق و توسعه» چه چیزهایی دادیم و چه چیزهایی گرفتیم.
سامری امت پیامبر/ زمان: 04:18
سامری امت پیامبر کسی بود که امیرالمؤمنین(ع) صریحاً در قنوت نمازش او را لعن میکرد. با این کلیپ میشه سامری های زمان رو بیشتر شناخت.
بدون محاکمه / زمان: 08:46
شرحی از مثالهای حصر و مجازات بدون محاکمه در حکومت امیرالمومنین حضرت علی (ع)
خطر تحریف امام/ زمان: 09:24
بخشی از مفاهیم انقلاب اسلامی در کلام امام خمینی(ره) به روایت وحید جلیلی
روایتی از تلاش و صرف هزینه های بسیار دشمن
جهت تحریف مجالس مذهبی و مداحی های شیعیان
به کوشش کانون فرهنگی تبلیغی منتظران ظهور
حجم : ۸٫۸۷ مگابایت
به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان ماه ضیاف الله،
مجموعه نمایشگاهی بسیار زیبا و ارزشمند سبک زندگی قرآنی آماده گردیده که ان شالله مورد رضایت و استفاده قرار بگیره.
این مجموعه در 20 تابلو، توسط مجتمع فرهنگی پژوهشی اوقاف تهیه شده، تابلوهای این مجموعه برگرفته از آیات قرآن کریم بوده
و سعی می نماید تا با ارائه قالبی نو در زبان و پیاده سازی آن به شکل امروزی، خود را تا حدودی به سبک زندگی قرآنی نزدیک نماید.
.. چند نمونه از آنچه که دریافت خواهید کرد ...
... برای دریافت اندازه اصلی، بر روی تصویر تلیک نمایید ...
" الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ. وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ"
مهم ترین عناوین سنگر محلهی هفته سوم تیر عبارتند از:
نظریهپردازان دروغگوی سازش
سال نو مبارک!
کار بسیار مهم راهپیمایی روز قدس
شب احیاء در جبهه
کفاره با صدقه فرق میکنه!
اگر سنگرمحله رو در مسجدتون منتشر میکنید ما رو بیخبر نگذارید. نسخه ویرایش شده خودتون رو برامون بفرستید تا در ادامه همین مطلب قرار بگیره.
در ادامه میتونید فایل پی دی اف، ورد، ایندیزاین و تصویر نشریه رو دریافت کنید:
2.17 مگابایت |
2.41 مگابایت |
دریافت قلم های مورد استفاده
حجم: 2 مگابایت
دریافت نسخه ایندیزاین نشریه
دریافت
حجم: 5.39 مگابایت
تصویر صفحات نشریه (با کیفیت چاپ):
ماه مبارک رمضان، فرصتی برای آشتی با ادعیه است که حقیقتاً ابزاری ویژه برای آشتی با خداست. نجوا با خالق از زبان معصوم برکات ویژه ای دارد که جایگزینی برای آن وجود ندارد.
به گفته آیت الله جوادی آملی این دعائی است که وجود مبارک امام سجاد، زین العابدین سلام الله علیه در تمام سحرهای ماه مبارک رمضان آن را میخواندند. شایسته است پیروان عترت طاهرین تأسّی کنند و در سحرها بیدار باشند و این دعای نورانی را قرائت کنند.
در این فراز از دعای ابوحمزه ثمالی، بنده به پروردگار عرضه می دارد:
فَأَغِثْنِي وَ فَرِّجْ عَنِّي يَا مَنْ يَفُكُّ الْأَسِيرَ وَ يَعْفُو عَنِ الْكَثِيرِ
پس به فريادم برس و گشايشى در كارم بده،اى كه اسير و گرفتار را آزاد کنى و از گناه بسیار بگذرى
او کیست که همه درباره او، از آینده او، از حکومت و عدالت او سخن میگویند؟ او کیست که همه چشم انتظار رؤیت جمال دلربای او، و بی قرار از عطر جانفزای خاک پای او هستند.
خال زیبای جمال دلربایت را بنازم بوی عطر جانفزای خاک پایت را بنازم
ای صفای هر مصفا مهدی زیبای زهرا از صفای قلب میگویم صفایت را بنازم
خداوند قرنها است که از او سخن گفته، پیامبران درباره او و آینده او و از عدالت او سخن به بیان آورده اند، پیغمبر خاتم که پیامبران گذشته بشارت آمدن او را داده اند، به آمدن او و عدالت او بشارت داده است، حتی در شب معراج او را در میان ائمه دیگر دید «کانه کوکب دری فی وسطهم؛ او همچون ستارهای درخشان در میان ائمه دیگر بود.» و به حبیب خدا، از خدای حبیب خطاب شد: «یا محمد! احببه فانی احبه و احب من یحبه؛ ای محمد او را دوست بدار، به درستی که من او را دوست میدارم. و دوست میدارم کسی را که او را دوست داشته باشد.» راستی او کیست که امیر دلها، علی علیه السلام در اندیشه او و یاران او است و مشتاقانه فریاد «شوقا الی رؤیتهم؛ سخت مشتاق دیدار ایشان هستم.» سر میدهد. و امام سجاد علیه السلام آرزوی دیدن او را دارد و چنین دعا میکند که: «وارزقنی رؤیة قائم آل محمد؛ زیارت قائم آل محمد صلی الله علیه و آله را روزیم فرما.» و از خدا میخواهد که شهادت در رکاب او قسمتش شود: «وارزقنی الشهادة بین یدیه؛ شهادت در رکاب او را روزیم فرما.»
مرگ است آرزوی همه مؤمنان ولی جان باختن به راه امام زمان خوش است
سعی صفا و مروه و طوف حریم دوست در خدمت امام زمان و مکان خوش است
او کیست که امام باقر علیه السلام پدر و مادر و جان خویش را فدای او میداند و میگوید: «بابی انت و امی المسمی باسمی؛ پدر و مادرم به فدایت باد که همنام منی.»
و امام صادق علیه السلام میگوید: «اگر او را درک میکردم، تمام عمرم خادم او میشدم؛ و لو ادرکته لخدمته ایام حیاتی.»
و ناله سر میدهد: «ای آقای من! غیبت تو آرامش را از من دور کرده و خواب و استراحت را بر من دشوار کرده، و شادی را از دل من ربوده است.ای سرور من! غیبت تو مصیبتها و گرفتاریهای مرا دائمی نموده است؛ و آب دیده مرا جاری کرده، و ناله و فریاد و فغان من را بلند نموده است.»
پایگاه گفتگوی آرام میان شیعه و سنی در جدیدترین یادداشتش به یکی از فضائل حضرت زهرا (س) اشاره کرده است:
حاکم نیشابوری عالم بزرگ اهل سنت پیرامون فضیلت حضرت زهرا چنین نگاشته است:
حدثنا أبو العباس محمد بن یعقوب بن إسحاق الصغانی ثنا عثمان بن عمیر ثنا إسرائیل عن مسیره بن حبیب عن المنهال بن عمرو عن عائشه بنت طلحه عن أم المؤمنین عائشه رضی الله عنها أنها قالت : ما رأیت أحدا کان أشبه کلاما و حدیثا من فاطمه برسول الله صلى الله علیه و سلم و کانت إذا دخلت علیه رحب بها و قام إلیها فأخذ بیدها فقبلها و أجلسها فی مجلسه
{ عایشه می گوید هیچ کسی را شبیه تر به رسول الله در سخن گفتن جز فاطمه ندیدم. هر گاه فاطمه بر رسول الله وارد می شود. ایشان از جا بر می خاستند، دست او را می گرفت و می بوسید و او را در جایگاه خود می نشاند }
هذا حدیث صحیح على شرط الشیخین و لم یخرجاه
تعلیق الذهبی قی التلخیص : بل صحیح
مستدرک حاکم ج۳ص۱۶۷- دارالکتب العلمیه
این روایت در ” مشکاه المصابیح” نیز نقل شده است که محقق این کتاب “البانی” در مورد این روایت چنین نوشته است:
(صَحِیحٌ)
مشکاه المصابیح ج۳ ص ۱۳۲۹
خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید «وَ الَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِینَّهُمْ سُبُلَنَا وَاِنَّ اللهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ»؛ (1) «و كسانی كه در راه ما كوشیدهاند، به یقین راههای خود را بر آنان مینماییم و در حقیقت، خدا با نیكوكاران است».
بر پایه رهنمودهای انبیا و اوصیای الهی، شكوفایی بصیرت، به مجاهدت علمی و عملی نیاز دارد؛ چرا که عناوینی مثل: تفكّر، تعقّل، تعلّم، اعتبار و... به نقش اندیشه و تلاشهای علمی در تقویت بصیرت اشاره دارند و عناوینی مانند: پرهیزگاری، یاد خدا، اخلاص، زهد و... به بیان نقش تلاشهای عملی. و تمام این عوامل در آیة شریفه فوق جمع شدهاند.
مشی سیاسی حضرت زهراعلیهاالسلام و مرام مقابله با فتنه و فتنهگران، منطبق بر این آیه كریمه، و توأم با بصیرت و بینش است؛ چرا كه او شاگرد مكتب قرآن بوده، در محضر پدرش به درس نشسته و در خانة امیرالمؤمنین علیعلیهالسلام و در سایة همگامی با ایشان تقویت شده است. او برتر از هزاران مرد قدرتمند، بیرق باورهای تابناك آسمانی و عَلَم پیكار با سران فتنه و ظلم را بر دوش گذاشت تا هدایت نبوی و سعادت علوی را پاس بدارد و به گوش آیندگان برساند.
پوستر شهادت حضرت فاطمه زهرا - پوستر ویژه ایام فاطمیه
پوستر شهادت حضرت فاطمه زهرا - پوستر ویژه ایام فاطمیه
پوستر شهادت حضرت فاطمه زهرا - پوستر ویژه ایام فاطمیه
پوستر شهادت حضرت فاطمه زهرا - پوستر ویژه ایام فاطمیه
پوستر شهادت حضرت فاطمه زهرا - پوستر ویژه ایام فاطمیه
پوستر شهادت حضرت فاطمه زهرا - پوستر ویژه ایام فاطمیه
پوستر شهادت حضرت فاطمه زهرا - پوستر ویژه ایام فاطمیه
پوستر شهادت حضرت فاطمه زهرا - پوستر ویژه ایام فاطمیه
احترام حضرت فاطمه علیها السلام و قداست آن بانوی بزرگوار، برای همه مسلمانان بدیهی و مسلم است.
سكونی میگوید: خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم، در حالی كه غمگین بودم. آن حضرت به من فرمودند:ای سكونی! چرا غمگین هستی؟ عرض كردم: خداوند به من دختری داده است. فرمودند:ای سكونی! سنگینی آن دختر بر زمین است و روزیاش با خدا و عمرش جداگانه. سپس فرمودند: چه نامی برای او انتخاب كرده ای؟ عرض كردم: فاطمه. فرمودند: آه، آه، آه. و دست خود را بر پیشانی نهادند و آنگاه فرمودند: «اذا سمیتها فاطمة فلا تسبها و لاتلعنها ولا تضربها (1) ؛ اگر نام او را فاطمه نهادی، به او بد مگو و لعن مكن و او را مزن.»
چند مسئله:
1. برای فرد بی وضو حرام است كه نام خداوند متعال را مس نماید و همچنین است بنا بر احتیاط واجب مس اسامی مبارك پیغمبر صلی الله علیه و آله و ائمه و حضرت زهرا علیها السلام. (2)
2. یكی از محرمات بر شخص جنب، رساندن جایی از بدن به خط قرآن یا به اسم خدا - به هر لغت كه باشد - و بنا بر احتیاط اسم پیامبران و امامان و حضرت زهرا است. (3)
پايان يافتن سلسله پيامبران با بعثت رسول اكرم صلی الله عليه و آله از ضروريات اسلام است و ازاين روی نياز به استدلال ندارد. با اين حال میتوان هم به آيات و هم به روايات در اين مورد استناد كرد. صريح ترين آيه عبارت است از:
«ما كان محمد ابا احد من رجالكم و لكن رسول الله و خاتم النبيين» ; (2) «محمد صلی الله عليه و آله پدر هيچ يك از مردان شما نيست ولی رسول خدا و پايان بخش انبياء است». البته در مورد اين آيه دو اشكال مطرح شده است كه عبارتند از:
1- خاتم به معنای انگشتری است.
2- انبيا پايان يافتهاند نه رسولان.
در پاسخ بايد گفت: خاتم به معنای وسيله پايان بخش به چيزی است (3) و هر پيامبری كه مقام رسالت داشت، نبی هم هست و با پايان يافتن سلسله انبياء، سلسله رسولان هم پايان میيابد و هر چند مفهوم نبی اعم از رسول نباشد اما از حيث مورد، نبی اعم از رسول است.
شهيد مطهری رحمه الله در ذيل اين آيه مینويسد:
«لحن آيه مورد بحث خود میرساند كه قبل از نزول اين آيه نيز پايان يافتن نبوت به وسيله پيامبر اسلام در ميان مسلمين امری شناخته شده بوده است. مسلمانان همان طوری كه محمد را رسول الله میدانستند، خاتم النبيين نيز میشناختند. اين آيه فقط يادآوری میكند كه او را با عنوان پدر خوانده فلان شخص نخوانيد. او را با همان عنوان واقعی اش كه رسول الله و خاتم النبيين است بخوانيد. در اين آيه به جوهر و هسته مركزی انديشه ختم نبوت اشاره میكند.» (4)
2) احزاب / 40 در مورد فرزند خواندگی زيد بن حارثه است.
3) نمونه اين نوع استفاده سوره يس، آيه 65 است.
4) مجموعه آثار شهيد مطهري، ج 3، ص 156.
ريشه و اساس تمام پيشرفتهای مادی و معنوی بشر در طول تاريخ، انديشه و تعقل و بهره وری از خرد از يك طرف و سعی و تلاش خردورزان و عاقلان از طرف ديگر بوده است. اگر بشر قرن بيستم و بيست و يكم از نظر صنعتی و تكنولوژی به موفقيتهای چشمگيری دست يافته، براثر انديشه و تلاش بوده است؛ چنان كه پيشرفتهای معنوی جوامع و افراد نيز براثر بهره وری از توان عقل و خرد و قدرت انديشه و تلاش بوده است.
پيامبران، امامان، اولياء، نخبگان و بندگان صالح الهي، همه اهل خرد و تعقل و مروج تفكر و انديشه بودهاند. از جمله، ابوذر شاگرد تربيت شده و خردورز پيامبر اكرم صلی الله عليه و آله بيشترين اوقات خويش را صرف تعقل و انديشه و عبرت اندوزی و بهره گيری از خرد خويش و ديگران كرد.(1)
تمام ما عشق حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله و سلّم ) را در قلبمان داریم.
تمام ما بچّه های مسلمان به هیچ کس اجازه نمی دهیم بهساحت مقدّس پیامبر عظیم الشأن اسلام توهین شود.
ما توهین به ادیان و پیامبران الهی را محکوم می کنیم.
هر چند هرچه دشمنان علیه پیامبر دسیسه کنند ، بزرگی و عزّت رسول الله در جهان هر روز بیشتر و بیشتر می شود.
و این توهین ها نشانه ی ترس دشمنان اسلام از اسلام و پیامبر گرامی اسلام است.
|Download |
| Directlink| Persiangig | Uploadbaz | trainbit
نسخه دوبله فارسی با کیفیت 720p – حجم: 1620 مگابایت
دانلود – بخش اول
دانلود – بخش دوم
دانلود – بخش سوم
دانلود – بخش چهارم
امام حسین(علیه السلام) فرزند امام علی بن ابیطالب(علیه السلام) و بزرگ بانوی عالم، فاطمه زهرا (علیهاالسلام) است. او در روز سوم یا پنجم ماه شعبان سال چهارم هجرت، بعد از امام حسن مجتبی در مدینه به دنیا آمد. در روایات فراوانی آمده است که آن حضرت از بطن مادر در شش ماهگی - چون یحیی بن زکریا(علیه السلام) - به دنیا آمد.(1) حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) هشت سال با جد خود و سی و هشت سال همراه با پدر و چهل و هشت سال با برادرش امام مجتبی(علیه السلام) و ده سال پس از امام مجتبی(علیه السلام) زندگی کرده است. شهادت سومین امام ما در سال 61 هجری اتفاق افتاده است. بنابراین عمر شریف ایشان 57 سال و چهار ماه و 25 روز خواهد بود.(2)
اگه دلت هوای طوس کرده و دوست داری براتون دعا کنند کلید کنید
اگر میخوای خودت به زیارت بری پس کلید کن تا یک زیارت با هم بریم
حرم آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام
نیت یادتون نره التماس دعا
اساس فكر شيعه در مسئله امامت با فكر اهل تسنّن مختلف است و اين دو فكر از ريشه با يكديگر اختلاف دارند. لهذا به اين صورت درباره اين مسئله بحث كردن كه ما قايل به امامتيم، آن ها هم قايل به امامت، ولي شرائط امامت از نظر ما و آن ها متفاوت است، اساساً درست نيست. چون آن چيزي كه شيعه به نام امامت معتقد است، غير از آن چيزي است كه آن ها به امامت معتقدند. كما اين كه مسئله اي كه به اين شكل طرح مي شود كه آيا امامت به نصّ است يا به شورا، يعني آيا امام را پيغمبر بايد تعيين كرده باشد يا مردم بايد او را انتخاب بكنند نيز به اين صورت صحيح نيست. زيرا آنچه شيعه در باب امامت مي گويد و مي گويد به نصّ است، غير از آن چيزي است كه اهل تسنّن مي گويند و مي گويند به شورا است. نه اين كه درباره يك چيز بحث مي كنند و يكي مي گويد آن چيز به نصّ است و ديگري مي گويد همان چيزي به شورا است. در واقع بايد چنين گفت كه در نظر شيعه مسئله اي به نام امامت مطرح است كه اهل تسنّن از اساس آن را قبول ندارند، نه اين كه در شرايطش به آن ها اختلاف دارند. درست مثل مسئله نبوت است در مقابل منكرين نبوت. شيعه امامت را در سطحي آن چنان بالا مي برد كه قهراً اگر كسي آن فرضيه را پيش بكشد و قبول كند، نمي تواند قبول نكند كه امام بايد از طرف خدا تعيين شده باشد. همين طور كه نبوت هيچ گاه نمي گويند مردم بنشينند و نبي انتخاب كنند. قهراً در مورد امام در آن سطحي كه شيعه مي گويد نيز جاي اين حرف نيست كه مردم چنين شخصي را انتخاب كنند.
حضرت علي(ع) در پايان خطبه شعبانيه از پيامبر گرامي اسلام(ص) سؤال نمود كه بهترين اعمال در ماه مبارك رمضان چيست؟ حضرت فرمود: بهترين اعمال دوري از معاصي خداي بزرگ است. آن گاه حضرت گريه كرد. علي ‹ عليه السّلام› پرسيد چرا گريه مي كنيد؟! فرمودند، يا علي! گويا مي بينم كه در حال نماز ضربتي بر فرق مبارك تو مي زنند و محاسن تو را با خون سرت خضاب مي كنند. علي ‹ عليه السّلام› پرسيد: آن گاه آيا دين من در سلامت است؟ فرمودند: آري، هر كه تو را بكشد مرا كشته است و هر كه تو را دشمن بدارد مرا دشمن داشته و … زيرا كه تو از من هستي . با عنايت به داستان فوق مي توان فهميد كه چرا علي ‹ عليه السّلام› در آن لحظه دردناك كه شمشير بر سرِ مباركشان فرود آمد تنها جمله اي كه بر زبان جاري كردند اين بود: فُزْتُ وَ رَبِّ الكَعْبَة: يعني به خداي كعبه رستگار شدم. در حقيقت مقام رستگاري خويش را در مقابل خداوند مشاهده مي نمود.
ماخذ: طليعه ي رمضان-خطيبي
روزي يكي از اهالي شام وارد مدينه شد. مردي را ديد كه بر اسب بسيار زيبائي سوار شده است. به او علاقه مند شد و از مردم پرسيد: اين شخص كيست؟ گفتند: حسن بن علي عليه السلام مي باشد (بخاطر كينه اي كه از خاندان رسالت داشت) قلبش پر از كينه و خشم شد و حسد سراسر وجودش را گرفت كه چرا بايد علي (عليه السلام) چنين فرزندي داشته باشد. پس نزد او رفت و گفت: تو پسر علي (عليه السلام) هستي؟ فرمود: آري، گفت: تو پسر ... هستي و شروع به فحش دادن به او و پدرش نمود و حضرت ساكت بود و هيچ نمي گفت تا اينكه آن مرد خجالت كشيد و ساكت شد. آنگاه امام حسن عليه السلام خنديد و فرمود: گمان مي كنم در اين شهر غريب هستي و از اهل شام مي باشي؟ گفت: آري. فرمود: به همراه من بيا تا اگر محل سكونت مي خواهي تو را جاي دهم، اگر نياز به پول داري به تو بدهم و هر حاجتي داري برآورده كنم! آن مرد بسيار خجالت زده شد و از اخلاق نيكوي او تعجب كرد و گفت: اينك آنقدر به او علاقه مند شدم كه هيچ كس را به اندازه او دوست نمي دارم.
و روي أن عائشة قالت: دخل رجل من أهل الشام المدينة فرأي رجلاً راكباً بغلة حسنة قال: لم أرأحسن منه، فمال قلبي إليه فسألت عنه فقيل لي: إنّه الحسن ابن عليِّ بن أبي طالب، فامتلأ قلبي غيظاً و حنقاً و حسداً أن يكون لعليّ ولد مثله فقمت إليه فقلت: أنت ابن أبي طالب؟ فقال: أنا ابنه: فقلت: أنت ابن من ومن ومن و جعلت أشتمه و أنال منه و من أبيه و هو ساكت. حتّي استحيت منه فلمّا انقضي كلامي ضحك و قال: أحسبك غريباً شاميّاً، فقلت: أجل، فقال: فمل معي إن احتجت إلي منزل أنزلناك و إلي مال أرفدناك و إلي حاجة عاونّاك، فاستحييت منه و تعجّبت من كرم أخلاقه فانصرفت و قد صرت أحبّه مالا اُحبُّ أحداً غيره. و عن محمّدبن عليّ قال:" قال الحسن عليه السّلام: إنّي لاستحيي من ربّي أن ألقاه و لم أمش إلي بيته فمشي عشرين مرَّة من المدينة علي رجليه"
ماخذ اصلي: المحجه البيضاء
مقدمه:انتظار اگر درست باشد ما را به ديدار حضرت نائل خواهد كرد.
اگرانتظار و ديدار، درست و حقيقي باشد، وصال و اتصال به معشوق محقق خواهد شد اما اگر انتظار، نادرست و آسيب زده باشد به ديدار كارآمد نخواهيم رسيد و در نتيجه وصال و اتصالي محقق نخواهد شد.
الف) اعتقاد قطعي به مهدويت مقدمه ضرورت انتظار درست
اعتقاد به امامت مثل اعتقاد به توحيد و نبوت و در ادامه و تداوم آنهاست
دلايل:
امامت امري قراردادي از طرف پروردگار عالم است (يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليك من ربك)
امامت عهدي است كه خداوند به ظالمين و ستمگران نمي دهد (لاينال عهدي الظالمين)
امامت روح تمامي دستورات الهي، مكمل دين، تمام كننده نعمتهاي الهي، و وسيله ياس و نا اميدي دشمنان خداست (اليوم اكملت لكم دينكم و اتممت عليكم نعمتي و رضيت لكم الاسلام دينا)
(اليوم يئس الذين كفروا)
فرمان امام مثل فرمان خداوند و پيامبر(صلي الله عليه و آله) لازم الاجراء است (اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منكم)
امامت اساس و ركن دستورات دين است (امام باقر (عليه السلام) و ما نودي بشيء كما نودي بالولايه)
تعداد صفحات : 2