loading...
آنلاین خلیل
Khalil بازدید : 2087 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (0)

در یک پژوهش مستقل نتیجه‌گیری شده‌ که ضعف برنامه‌سازی رسانه‌ای در ایران موجب شده‌ است تا خانواده‌ها به تماشای شبکه‌های ماهواره‌ای روی آوردند و نسبت به تماشای این شبکه ها تمایل پیدا کنند. زنان خانه‌دار و شاغل، دختران جوان مجرد و جوانان دانشجو از گروه‌های مخاطب هستند. بینندگان شبکه های ماهواره ی تنها از قشر مرفه جامعه نیستند و اقشار پایین‌تر را نیز شامل می‌شوند. از دید پاسخ‌گویان، میان زندگی تهرانی و زندگی و فرهنگ نمایش ‌داده‌شده در شبکه ضدفرهنگی «من وتو» تفاوت عمده‌ای وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود اثرات این شبکه روی جامعه ایران در سال‌های بعد بیشتر آشکار شود!

 

 

ناصر فکوهی انسان‌شناس، نویسنده و مترجم ایرانی است. او دانشیار گروه انسان‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، مدیر وبگاه انسان‌شناسی و فرهنگ و همچنین عضو انجمن بین‌المللی جامعه‌شناسی و ایران‌شناسی‌است. به اعتقاد ناصر فکوهیشبکه‌ ی ماهواره‌ای مانند «من و تو» بخشی از «تهاجم به‌دقت برنامه‌ریزی‌شده» قدرت‌های غربی است.

 

 

 

 

تلویزیون من و تو اولین تجربه کاری «کیوان و مرجان عباسی» نیست! تجربه مدیریتی آنها در بحث رسانه به شبکه ماهواره‌ای «ببین تی.وی» برمی‌گردد که در واقع اولین شبکه تلویزیون اینترنتی فارسی زبان بوده است و در مقایسه با تلویزیون من وتو از بعد منابع مالی یک دست گرمی ساده و کم هزینه تلقی می‌شود. ببین تی وی که با مجموعه‌ای ۶تا ۱۰نفره اداره می‌شده است محل آموزش دست اندر کارهای اصلی تلویزیون من و تو یعنی رها اعتمادی، تیام بصیر و سیاوش حبیی است.

 

 

Alex RWB، گزارشگر بدون مرز با انتشار گزارشی در صفحه فیس بوکبه معرفی شبکه تلویزیونی مرجان و مدیران آن پرداخت. این گزارش که با شعار «For Freedom Of Infaormation» آغاز می شود نگاهی به زندگی کیوان و مرجانعباسی و فعالیت های آنان دارد.

 

در این گزارش کیوان عباسی را بزرگ شده یک خانواده بهائی معرفی کرده که تحصیلات دوران ابتداییش را در مدرسه بهائیان ایرانی مقیم سیدنی گذرانده است. کیوان به دلیل شرائط شغلی پدرش دوران کودکی خود را در استرالیا گذراند. پیگیری های بهروز عباسی، پسر عموی پدرش که در بخش فارسی صدای آمریکا فعالیت داشت سبب شد تا خانواده عباسی از استرالیا به آمریکا مهاجرت کنند تا کیوان دوران جوانی و تحصیلات دانشگاهی خود را در ایالات متحده بگذراند.

 

 

Alex RWB در ادامه این گزارش درباره تحصیلات عالیه کیوان و چگونگی آشنایی وی با مرجان چنین می نویسد: « شرایط سخت زندگی در آمریکا و اقتصاد ضعیف پدر سبب شد تا کیوان از همان ابتدا سخت کوش تربیت شود. بورسیه دانشگاه بن گوریون (אוניברסיטת בן גוריון בנגב) بئرشبع کشور اسرائیل که همه ساله به ایرانیان بهائی اعطاء می‌گردد و تشویق‌های سیروس برزگر دایی کیوان که همزمان با اتفاقات سال ۱۹۷۸به اسرائیل رفته بود، سبب شد تا کیوان عباسی در سال ۱۹۹۶به اسرائیل برود و در آن جا ادامه تحصیل دهد.

 

کیوان کارشناسی ارشد را از دانشگاه بن گوریون و دکترای خود را از موسسه عالی علوم وایزمن دریافت کرد. او به واسطه دوستی صمیمی سیروس با فرهاد اسکندری، استاد مرکز ایران شناسی دانشگاه حیفا با این خانواده آشنا شد. آشنا شدن کیوان در دوران تحصیلاتش با مرجان اسکندری دختر فرهاد اسکندری باعث شد تا پیشنهاد ازدواج به او بدهد و در سال ۲۰۰۱با حضور خانواده اش در «مشرق الاذکار» شهر حیفا ازدواج کند.بعدها مرجان اسکندری به خواسته شوهرش و به رسم اروپاییان نام خانوادگی خود را هم نام با نام خانوادگی شوهرش کرد. کیوان عباسی که تحصیلات عالیه را در کشور اسرائیل گذراند و زندگی جدیدی را شروع کرده بود به پیشنهاد پدرش و البته برای تأمین زندگیش به آمریکا بازگشت و در «تلویزیون آزادی» که توسط پدرش اداره می‌شد به عنوان مدیر فنی و مدتی نیز در «تلویزیون طپش» مشغول به کار شد. او و پدرش در مدت فعالیت شان با افراد بسیاری از جمله «رضا فاضلی» و «حسن اعتمادی» و برخی دیگر از منتقدین جمهوری اسلامی آشنا شد.»

 

Alex RWB ضمن اشاره به تلویزیون پورنو «هاستلر تی وی» از مدیریت عباسی در این تلویزیون کانادایی خبر داد و در ادامه نوشت: « ارتباط حسن اعتمادی با "Michael H. Klein" که در «دارپا» خدمت می کرد کیوان و پدرش را به میشل رساند و سرانجام، تلویزیون «هاستلر» را در سال 2003 در کانادا تأسیس کردند.»

 

 

 

رها اعتمادی

رها اعتمادی [رها بنی اعتماد] سیزدهم آبان ۱۳۶۳در تهران در منطقه نیاوران  و در خانواده ب بهایی متولد شد. نام پدر او سهراب و مادرش سارا نام دارد.عموی رها اعتمادی (آرش) از خدمتکاران دربار محمد رضا شاه پهلوی بود و به گفته سهراب (عموی رها اعتمادی) روزانه 10 ساعت از زندگی خود را در کاخ نیاوران به کار و فعالیت مشغول بود. خانواده رها اعتمادی از اقشار مرفه جامعه به شمار می رفتند.خانواده رها اعتمادی از ابتدای ورود به سوئد، فامیلی خود را از «بنی اعتماد» به «اعتمادی» تغییر داد تا هم هویت قبلی خود را تغییر داده و هم از طرفی از ریشه خود فاصله نگیرند.

 

 

رها اعتمادی یکی‌ از اعضای مهم و تاثیر گذار در تلویزیون «من و تو » می باشد که به کارهای مختلفی از جمله مجری گری، تهیه کنندگی و کارگردانی مشغول است. رها اعتمادی تا به حال چندین برنامه در حمایت از پهلوی ها تهیه و تولید کرده که می توان به مستندهای انقلاب 57 و از تهران تا قاهره و رضا شاه [به تلاش آرش آشتیانی] اشاره کرد

 

رها اعتمادی از فعالان فرقه ضاله بهائیت است که با ایجاد تشکیلات مختلف سعی در جذب ایرانیان بهائی مقیم انگلستان دارد.

 

 

 

سالومه سیدنیا

سالومه سیدنیا پیش از پیوستن به تلویزیون من و تو سابقه کار در رسانه‌های مختلفی از جمله «روزنامه زن» ، «ایران» رو دارد و به عنوان یکی از برگزارکنندگان رای مردمی جشنواره فیلم فجر به مدت ۵سال در روابط عمومی خانه سینما حضور داشته است. همچنین او مدیر روابط عمومی «خانه سینما تیر» نیز بوده است.

 

سالومه سیدنیا، یکی از تهیه کنندگان و مجریان شبکه ضد فرهنگی «من و تو» است. او دارای مدرک تحصیلی لیسانس علوم ارتباطات شاخه خبرنگاری از دانشگاه آزاد تهران و همچنین دیپلم بازیگری از کانون سینمای جوان است.  سالومه هم اکنون مجری و تهیه کننده برنامه «جواب با سالومه» می باشد.

 

 

 

امیرعلی محمدیان خراسانی

امیرعلی محمدیان یکی‌ از مجریان شبکه من وتو است، در اوایل تاسیس شبکه من وتو درباره امیر علی توضیح داده شده که دانشجوی رشته عمران در لندن است ولی‌ علاقه به کارهای تلویزیونی سبب شده تا بیشتر تمایل ش به فعالیت رسانه ای باشد.

 

 

 

امیر علی مجری شبکه من وتو، در چندین برنامه از جمله «زرشک» و «بفرمائید شام» حضور داشته است. بفرمائید شام یکی‌ از برنامه‌هایی‌ پرحاشیه شبکه من وتو می باشد که بحث های فراوانی را از جمله مصرف مشروبات الکلی، ترویج همجنسگرایی، روابط غیراخلاقی و .... با خود به همراه داشت. امیرعلی هم اکنون در برنامه «جواب با سالومه» به عنوان مجری حضور دارد.

 

امیرعلی محمدیان این روزها مشکلات فراوانی با سالومه سیدنیا دیگر مجری شبکه من وتو دارد؛ پس از آمدن سالومه سیدنیا به برنامه «جواب» و تغییر نام این برنامه به «جواب با سالومه» او دچار مشکلات بسیاری شد که برای مشاهده بیشتر می توانید اینجا کلیک کنید.

 

 

 

پانته آ مدیری

پانته آ مدیری متولد 1350 خورشیدی در استان کرمانشاه است.پدر پانته آ مدیری، معروف به محسن مدیری از کارمندان مشهور ساواک در زمان شاه بود.

 

پانته آ در حین تحصیل در خارج از کشور با گروه های مختلف سیاسی و فرهنگی همکاری داشت. او به علت صدای خوب و همچنین آشنایی کامل با زبان انگلیسی و هلندی به یکی از دست اندرکاران رادیو زمانه معرفی شد و توانست به اولین تجربه حرفه ای خود را به عنوان یکی از گویندگان «رادیو زمانه» کار خود را آغاز کند.پس از گذشت یک سال از فعالیت در رادیو زمانه او به عنوان مسئول روابط عمومی رادیو زمانه منسوب شد.

 

 

پانته آ مدیری، پس از تغییر روند کلی برنامه های شبکه من وتو و تولید برنامه ای با عنوان «اتاق خبر» کلید خورد، پانته آ در این برنامه به عنوان سردبیر حضور یافت. بیوگرافی جداگانه ای در ارتباط با او منتشر شده است که برای اطلاع بیشتر می توانید به آن مراجعه کنید [اینجا]

 

 

ندا جناب

ندا جناب اصالتا متولد تهران است ولی در شهر اصفهان بخش اعظمی از زندگی خود را سپری کرده است،آنچنان که گفته می شود ندا جناب در ایران یک ازدواج ناموفق داشته و پس از آنکه از همسر خود جدا می شود به خارج از کشور مهاجرت می کند. او دارای مدرک کارشناسی در رشته حقوق از دانشگاه نجف آباد است. ندا جناب از سال  ۲۰۰۵در تلویزیون طپش کار خود را آغاز کرد، وی پس از قطع همکاری با تلویزیون طپش جذب تلویزیون من وتو شد. برای اطلاع بیشتر از ندا جناب به [اینجا] مراجعه کنید.

 

 

 

 

سمیه عابدین زاده

سمیه عابدین زاده در کنار تهیه و تولید برنامه های مختلف در شبکه من وتو، به اجرا و خوانندگی در یک گروه موسیقی [راک و متال] نیز مشغول است. سمیه عابدین زاده در میان گروه های مختلف سبک متال و راک معروف به Somi Arian است!خوانندگی، تهیه کننده تلویزیون، مجری، نویسنده و مدل عکس های نیمه برهنه بزرگسالان بخشی از کارنامه فعالیت های او در لندن است.

 

 

 

اتاق خبر

اتاق خبر، برنامه تحلیلی خبری شبکه من وتو می‌باشد که کاملا یک طرفه و غیر حرفه ای با شایعه پراکنی به بررسی اخبار ایران و جهان و همچنین شبکه‌های تلویزیونی و رادیو و روزنامه‌های داخلی ایران می‌پردازد. پوریا زراعتی، منصوره حسینی، آرمین قبادی پاشا، شیدا هوشمندی، طناز، پانته آ مدیری [مجری یک برنامه دیگر به نام «تونل زمان]،سبا خویی [که اکنون در بخش آرشیو شبکه من وتو کار می کند] از جمله مجریان این برنامه خبری هستند.

 

 

به اعتقاد بسیاری از مخاطبان شبکه من و تو یکی از نقاط ضعف شبکه من وتو، برنامه اتاق خبر است که کاملا غیرجذاب و یکنواخت دنبال می شود.

 

از دیگر برنامه های شبکه من وتو، تهیه و تولید مستندهای سیاسی است. مستندهای «رضا شاه بزرگ»، «از تهران تا قاهره»، «در تبعید»، «انقلاب 57» از جمله های کارهایی است که شبکه من وتو برای تطهیر چهره خاندان پهلوی در اذهان عمومی و سیاه نمایی در خصوص نظام ج.ا.ا پخش کرده است.

 

مستند از تهران تا قاهره، در مرداد ماه 1391 از تلویزیون من و تو پخش شد، این مستند روایتی است از ماه های پایانی حکومت پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران که از زبان فرح پهلوی بیان می شود.

 

 

مستند رضا شاه بزرگ، در 4 مرداد 1392 از تلویزیون من و تو پخش شد، رضا شاه طبق اين روايت انگليسي، فردي دموکرات، آزاديخواه، بسيار روشنفکر و متجدد، طرفدار مذهب، مدير بسيار لايق، معمار ايران نوين، ضد بيگانه (شديداً ضد انگليسي)، طرفدار شديد حقوق زنان، وطن پرست واقعي و در يک کلام يک منجي و فردي که کوچکترين نقطه منفي در سرتاسر عمر خود ندارد!! آري، به روايت شبکه «من و تو» رضا شاه، کسي است که کوچکترين نقطه تاريک و منفي در زندگي خود نداشته و سراسر نور و روشني بوده است!

 

بهره گیری از آرشیو غنی و کامل توانسته به سازندگان چنین اثرهایی این امکان را بدهد تا برای هر بخش از گفتار متن مورد نظر، تصاویر مناسب را به سادگی پیدا کنند. این در حالی است که هزینه خرید این تصاویر بسیار گران می باشد و در مقیاسی مشابه، کمتر کارگردان مستقلی می تواند بودجه لازم برای خرید چنین تصاویری را فراهم نماید. به همین دلیل است که اغلب مستندسازان بخشی از ارائه محتوای خود را به دوش مصاحبه با افراد می گذارند. در مجموعه مستندهای شبکه من وتو آنقدر دلیل و مدرک برای مخاطب ردیف می شود و در مستندها چنان از عکس ها و فیلم های جذاب استفاده می شود که مخاطب عادی نمی تواند لحظه ای به عدم صداقت سازندگان فیلم شک کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
a :: تلاش شایسته برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی // b :: ارائه و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی // c :: توسعه و تجلی مفاهیم، نمادها و شاخص‌های هویت اسلامی – ایرانی //
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از عملکرد ما راضی هستید ؟
    آیا ماهواره در زندگی انسانها تأثیر گذار است ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 282
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 257
  • بازدید سال : 745
  • بازدید کلی : 111,311