loading...
آنلاین خلیل
Khalil بازدید : 107 جمعه 25 دی 1394 نظرات (0)

نگذاريد كه آن فاجعه تكرار شود

نگذاريد عدالت به سر دار شود

 

نگذاريد كه در ناي سقيفه بدمند

شير حق در ستم و فتنه گرفتار شود

 

نگذاريد كه در خانه نشيند حيدر

سينه فاطمه (س) مجروح زِ مسمار شود

 

نگذاريد كه اصحاب جمل فتنه كنند

شك و ترديد و ريا، رونق بازار شود

 

نگذاريد علي (ع) بار دگر خون گريد

ظلم و تزوير معاويّه پديدار شود

 

نگذاريد كه قرآن به سر نيزه كنند

گرم، بازار رياكاري و دشوار شود

نگذاريد حسن (ع) بار دگر در كوفه

در ميان سپه اش بي كس و بي يار شود

 

نگذاريد حسين ابن علي (ع) در ميدان

بي علي اكبر و عباس (ع) علمدار شود

 

نگذاريد كه خون شهداي شيعه

پايمالِ ستم و فتنه اشرار شود

 

نگذاريد كه بندند در ميكده ها

ورنه خرسند دل شيخ رياكار شود

 

نگذاريد گشايند در زهد و ريا

آشكارا زِ ريا خرقه و دستار شود

 

نگذاريد فراموش شود منطق خون

پاك از خاطره ها آن همه ايثار شود

 

نگذاريد كه ياد شهداء محو شود

ورنه اينجا چو سراپرده مردار شود

 

نگذاريد كه نامحرم اين وادي طور

آگه از راز مِي و ساغر اسرار شود

 

نگذاريد كه ياد شهداء محو شود

ورنه اينجا چو سراپرده مردار شود

 

نگذاريد كه نامحرم اين وادي طور

آگه از راز مِي و ساغر اسرار شود

 

نگذاريد «علي» سيد و عيساي زمان

چاه با سينه او محرم گفتار شود

 

نگذاريد كه سالار خراساني ما

غرق در غربت و بي يار و مددكار شود

 

نگذاريد كه در معركه عشق رسد نامحرم

ناكسي از دل اين خانه خبردار شود

 

نگذاريد كه كم رنگ شود واژه عشق

حسد از راه رسد، كينه نمودار شود

 

 

Khalil بازدید : 85 شنبه 13 تیر 1394 نظرات (0)

روایتی از تلاش و صرف هزینه های بسیار دشمن

جهت تحریف مجالس مذهبی و مداحی های شیعیان

 

به کوشش کانون فرهنگی تبلیغی منتظران ظهور

 

حجم : ۸٫۸۷ مگابایت

 

 

جهت  دانلود این کلیپ کلید نمائید

Khalil بازدید : 71 جمعه 12 تیر 1394 نظرات (0)

در شب ولادت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام محفل شعرخوانی جمعی از شاعران کشور در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد. آقای حمید سبزواری، از شاعران پیشکسوت کشورمان در این دیدار شعری را قرائت نمود.

 

خوش‌نشینان ساحل بدانند

موج این بحر را رامشی نیست

دل به امید رامش نبندند

بحر را ذوق آسایشی نیست

 

تا که دریاست دریا به جوش است

شورش و موج و گرداب دارد

هرگز از بحر جوشان نجویید

آن زبونی که مرداب دارد

 

ما نهنگیم و خیل نهنگان

بستر از موج توفنده دارند

این سرود نهنگان دریاست

بحر را موج‌ها زنده دارند

 

ما نهنگیم و هر جا نهنگ است

طعمه از کام غرقاب جوید

نزد دریادلان مرده بهتر

زآنکه آرامش و خواب جوید

 

خوش‌نشینان ساحل بدانند

تا که دریاست این شور و حال است

چشم سازش ز دریا ندارند

 

سازش موج و ساحل محال است...

Khalil بازدید : 63 جمعه 12 تیر 1394 نظرات (0)

نگاه مختصری به سابقه آزانس که عامل بی اعتمادی ما به وی شد 

مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام در تیرماه 1394 بیاناتی در خصوص موضوع هسته‌ای ایراد فرمودند و از جمله اظهار داشتند:«ما به آژانس بدبینیم، آژانس نشان داده که هم مستقل نیست و هم عادل نیست. مستقل نیست زیرا تحت تاثیر قدرتهاست، عادل نیست (چون) بار‌ها و بارها برخلاف عدالت حکم کرده و نظر داده. به علاوه، اینکه بگویند آژانس باید بیاید اطمینان پیدا کند که فعالیت هسته‌ای در کشور نیست، یک حرف غیرمعقولی است.»

 

در ذیل ضمن ارائه تاریخچه‌ای از همکاری‌های ایران از جمله در بخش نظامی، دلایل این بی‌اعتمادی به آژانس را بررسی می‌کنیم.

Khalil بازدید : 181 جمعه 22 اسفند 1393 نظرات (0)

او کیست که همه درباره او، از آینده او، از حکومت و عدالت او سخن می‌گویند؟ او کیست که همه چشم انتظار رؤیت جمال دلربای او، و بی قرار از عطر جانفزای خاک پای او هستند.

خال زیبای جمال دلربایت را بنازم          بوی عطر جانفزای خاک پایت را بنازم

ای صفای هر مصفا مهدی زیبای زهرا     از صفای قلب می‌گویم صفایت را بنازم

خداوند قرنها است که از او سخن گفته، پیامبران درباره او و آینده او و از عدالت او سخن به بیان آورده اند، پیغمبر خاتم که پیامبران گذشته بشارت آمدن او را داده اند، به آمدن او و عدالت او بشارت داده است، حتی در شب معراج او را در میان ائمه دیگر دید «کانه کوکب دری فی وسطهم؛ او همچون ستاره‌ای درخشان در میان ائمه دیگر بود.» و به حبیب خدا، از خدای حبیب خطاب شد: «یا محمد! احببه فانی احبه و احب من یحبه؛  ‌ای محمد او را دوست بدار، به درستی که من او را دوست می‌دارم. و دوست می‌دارم کسی را که او را دوست داشته باشد.» راستی او کیست که امیر دلها، علی علیه السلام در اندیشه او و یاران او است و مشتاقانه فریاد «شوقا الی رؤیتهم؛ سخت مشتاق دیدار ایشان هستم.» سر می‌دهد. و امام سجاد علیه السلام آرزوی دیدن او را دارد و چنین دعا می‌کند که: «وارزقنی رؤیة قائم آل محمد؛ زیارت قائم آل محمد صلی الله علیه و آله را روزیم فرما.» و از خدا می‌خواهد که شهادت در رکاب او قسمتش شود: «وارزقنی الشهادة بین یدیه؛  شهادت در رکاب او را روزیم فرما.»

مرگ است آرزوی همه مؤمنان ولی         جان باختن به راه امام زمان خوش است

سعی صفا و مروه و طوف حریم دوست     در خدمت امام زمان و مکان خوش است

او کیست که امام باقر علیه السلام پدر و مادر و جان خویش را فدای او می‌داند و می‌گوید: «بابی انت و امی المسمی باسمی؛ پدر و مادرم به فدایت باد که همنام منی.»

و امام صادق علیه السلام می‌گوید: «اگر او را درک می‌کردم، تمام عمرم خادم او می‌شدم؛ و لو ادرکته لخدمته ایام حیاتی.»

و ناله سر می‌دهد: «ای آقای من! غیبت تو آرامش را از من دور کرده و خواب و استراحت را بر من دشوار کرده، و شادی را از دل من ربوده است.‌ای سرور من! غیبت تو مصیبتها و گرفتاریهای مرا دائمی نموده است؛ و آب دیده مرا جاری کرده، و ناله و فریاد و فغان من را بلند نموده است.»

 

 

Khalil بازدید : 221 جمعه 22 اسفند 1393 نظرات (0)

انقلاب اسلامی ما در بین دو مقطع مهمّ و اساسی قرار گرفته است؛ از یک طرف عاشورا و از طرف دیگر عصر ظهور، که عاشورا مبدأ آن و ظهور مقصد آن است. مبانی انقلاب عظیم اسلامی ما به عاشورا برمی‌گردد و با الهام از این مکتب تحقق پیدا کرده و در مقصد هم خود را برای امر ظهور امام زمان‌علیه‌السلام آماده می‌کند؛ امر ظهوری که با وعدة الهی تحقق می‌یابد و مردانی از خطّه ایران‌زمین جزء برترین یاران حضرت خواهند بود.

پیامبر عظیم الشأن اسلام‌صلی‌الله‌علیه‌وآله با نزول آیۀ «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یحِبُّهُمْ وَ یحِبُّونَهُ»؛ (1) «ای کسانی که ایمان آورده‏اید! هر کس از شما، از آیین خود باز گردد، [به خدا زیانی نمی‏رساند] خداوند جمعیتی را می‏آورد که آنها را دوست دارد و آنان [نیز] او را دوست دارند.» دست روی دوش سلمان گذاشت و فرمود: «هموطنان او مصداق این آیه‌اند». (2) سؤال این است که یاوران دین پیامبر‌صلی‌الله‌علیه‌وآله و منتظران حقیقی امام زمان‌علیه‌السلام طبق وعدة پیامبر‌صلی‌الله‌علیه‌وآله با آن رسالت بزرگ در کجا و چگونه تربیت شده‌اند؟ اینها کیستند و اوصافشان کدام است؟

برای بنای یک ساختمان عظیم به پایه‌های محکم و با استقامت نیاز است. اگر حجم بار ساختمان سنگین باشد، حتماً می‌بایست ستونها و عمودهایی که می‌خواهند آن همه بار را تحمّل کنند از قدرت و تحمّل بالایی برخوردار باشند. انسانهایی که در حکومت جهانی امام زمان‌علیه‌السلام - که در بُعد خود بی‌نظیر است ـ زیر بار این مسئولیت عظیم می‌روند، باید چنان قرص و محکم باشند که در رسالت و مأموریت خود تمام سختیها و مشکلات را از پیش خود بردارند و اینها نیستند مگر کسانی که با الهام از مکتب امام حسین‌علیه‌السلام و یاران صدّیق حضرتش به تربیت خود پرداخته‌اند.

مقطع دفاع مقدس بهترین بهانه برای تأسیس دانشکده‌ای شد تا یاران و یاوران خوب امام زمان‌علیه‌السلام در میان دو موقعیت مهمّ و کلیدی عاشورا و ظهور به پرورش خود پرداخته و آرام آرام مقدّمات امر ظهور حضرت را فراهم کنند تا ان‌شاء الله خود را برای مبارزه‌ای همه‌جانبه با نظام سلطه مهیا سازند. در پی باز شدن این دانشگاه خودسازی، مردان بزرگی فارغ التحصیل شدند که مدال زرّین و با افتخار شهادت نصیب آنها گشت، با انتخاب خدای متعال در کهکشان شهادت، ستاره شدند و با تلألؤ خود راه را بر گمشدگان طریق، نمایاندند. شهدایی که با سیرت عاشورایی خود، صورت مسئلة زندگی را به بندگی خدا رهنمون داشتند و هر کجا نام و آوازة آنها پیچید، عطر خدا را با خود به ارمغان آوردند. خاک و یادشان رنگ خدا گرفت:

خاک شهیدان عشق گر بشکافی هنوز                          آید از آن کشتگان زمزمه دوست دوست

شهدا محبّ خدایند

خداوند متعال در قرآن کریم می‏فرماید: «مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ ینْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً»؛ (3) «در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‏اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند [و در راه او به شهادت رسیدند] و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی [در عهد و پیمان خود] ندارند.» یعنی به عشق او جان باختند؛ پس چرا عطر او را نداشته باشند؟ و چون خدا را دوست داشتند، خدا هم آنها را دوست دارد: «یحِبُّهُمْ وَیحِبُّونَة»؛ (4) لذا در این نوشتار به تبیین اوصاف شهیدان حق و فضیلت می‌پردازیم تا بتوانیم از آن الگوهای عاشورایی مدد گرفته و در عرصه تبلیغ خصوصاً برای جوانان عزیز این بزرگواران را معرفی کنیم.

پیش از آنکه به توصیف آن ستاره‌های هدایت بپردازیم، لازم است نکته‌ای مورد توجه قرار دهیم و آن اینکه گاهی می‌پرسند: چگونه می‏شود شهدا برای ما الگو باشند؟ شهدایی که در حال و هوای خاصّ زندگی می‌کردند و سایة مرگ روی سر آنها بوده و در نتیجه تابع شرایط زیستی خاصّ خود، گرایش به ارزشها و معنویت به طور طبیعی برای آنها مورد توجه بوده؛ ولی اینک زمان و مکان عوض شده و شرایط کاملاً متضادّ است. به عبارت دیگر اسوه‌های دیروز در پذیرش معنویت مُکرَه بودند؛ یعنی به اقتضای جنگ و مرگ و شهادت، رویکردشان معنوی بود؛ اما منِ جوان امروز چه کنم که به هر طرف روی می‌گردانم، هجمه‌های فرهنگی و ناهنجارهای اخلاقی آلوده امر می‌کند؟

در پاسخ باید گفت: آیا این معنویت مذکور فقط در دل دفاع مقدس بود؟ و اگر بود، برای چه بود؟ یعنی حماسه آفرینان عرصة دفاع مقدس صرفاً نورانیت و معنویت خود را از جنگ گرفتند؟ یا اینکه در بدترین و سخت‌ترین شرایط طاغوت و آلودگیها نیز سر سپردة حق و بنده خدا بودند؟ جنگ، میدان ظهور و بروز سجایای الهی و انسانی آن رادمردانی شد که در عرصه‌های گوناگون زندگی، دعوت شیطان و طاغوت را نپذیرفتند و اتّفاقاً اینها بودند که در عبودیت و بندگی به حدّی رسیدند که چون قلّه‌های سر به فلک کشیده، موجودات از آبشار وجودشان در دامنة کوه، بهره‌مند شدند و چشمه‌های جوشان جان عطشناک تشنه‌گان را سیراب کردند و اساساً معنویت و نورانیت را بر سفره معنوی دفاع مقدس پررنگ‌تر کردند. آنها در کلاسهای این دانشگاه به تعلیم و تربیت پرداختند و آموزه‌های دینی را به نمایش گذاشتند و از باب «کُونُوا دُعَاةَ النَّاسِ بِغَیرِ أَلْسِنَتِکُم‏؛ (5) مردم را هدایت کنید با غیر زبانتان»، الگوی عملی ما، برای تربیت‌شدن در امر ظهور شدند.

نگاهی به  شناخت و معرفت شهدا  

 

شناخت آنها از راه و راهنمایی بود که در آن و با آن حرکت می‌کردند. راهشان ولایت و راهنمایشان ولی بود. دانستند که در عصر غیبت یله و رها نیستند، چه در عصر نبوت و چه در عصر امامت و چه در عصر فقاهت، خط خدا برای حاکمیت حق، «خط ولایت» است. چه ولی نبی باشد، چه امام و چه فقیه، ولایت او الهی است؛ لذا با تمام وجود به ولایت عشق ورزیدند؛ عشقی و محبتی از جنس اصحاب امام حسین‌علیه‌السلام به سرور و سالارشان، و هر شهیدی که روی زمین می‌افتاد، سفارش امام را به دیگری می‌کرد؛ چنانچه وقتی حبیب بن مظاهر بر بالین مسلم بن عوسجه آمد، مسلم اشاره کرد که امام تنها نماند (6)، و این سخن شهیدان ما بود که می‌گفتند: «سلام ما را به امام برسانید و بگویید تا آخرین قطره خون و تا آخرین نفس در راه تو جنگیدیم.»

وقتی شهید عزیز محمدحسن ترابیان (7)، معروف به حسن قمی، از سفر معنوی حجّ برگشت، از آنجا که حجّ با ولایت معنا پیدا می‌کند، بسیار متمایل بود تا به بارگاه قدس رضوی ثامن الحجج‌علیه‌السلام رفته و با زیارت آن حضرت توفیق خود را کامل کند. پدر بزرگوارش می‌فرمود: «عجیب اشتیاق زیارت امام رضا‌علیه‌السلام را از جان داشت؛ ولی می‌گفت: چون امام فرموده جوانها جبهه‌ها را پر کنند، باید زودتر به جبهه بروم، گفتم: پسرم! 4، 5 روز رفت و برگشت تو به مشهد به جایی برنمی‌خورد، گفت: پدر! اطاعت امر امام خمینی واجب است؛ ولی زیارت فعلاً مستحب، برایم دعا کن تا به زودی زیارت نصیبم شود. رفت و عملیات والفجر 8 با رمز «یا فاطمة الزهراءعلیهاالسلام «صورت گرفت و محمدحسن به شهادت رسید و با سایر شهدای عزیز بدن مطهرش به معراج شهدای اهواز منتقل شد، اعلام کردند برای شناسایی بدن او به معراج بیایید. در آنجا 2 روز تمام اجساد مطهر شهدا را بررسی کردم؛ ولی جنازة محمدحسن را نیافتم. خیلی متأثر و ناراحت بودم که تکلیف جنازة محمدحسن چه می‌شود؟ نشستم، ناراحت و غمگین و سر در زانوی غم برده بودم که کسی روی شانة من دست گذاشت و گفت: آقای ترابیان! ما عذرخواهی می‌کنیم، جنازه فرزند عزیز شما اشتباهاً به مشهد رفته است و به زودی برمی‌گردد. به او گفتم: اشتباهی نرفته است. رابطه او با امام رضا‌علیه‌السلام از یک طرف، اطاعت او از امام خمینی‌رحمه‌الله از طرف دیگر کار را به اینجا کشانده است. شهدا زنده‌اند، اشتباهی کدام است؟» (8)

آنانکه در عصر غیبت این‏گونه به نائب امام زمان‌علیه‌السلام معرفت داشته و تا بدین حدّ از او اطاعت پذیری کردند، قطعاً امام معصوم‌علیه‌السلام دست آنها را می‌گیرد. او نگاهش به ولایت فقیه، نگاه به ولایت معصوم بود. امام را تابش انوار امام زمان‌علیه‌السلام می‌دید، ارتباطش با امام معنای ارتباط با امام معصوم به خود داشت، حقیقتاً نگاهش عاشورایی بود و چون مسلم بن عوسجه در لحظة آخر سفارش امام را بر لب داشت و اینک ماییم و پیام این شهدای عزیز و با کرامت که با امام خامنه‌ای (مدّظله العالی) آنگونه باشیم که آنها با امام خمینی‌رحمه‌الله بودند. امام، امام است؛ چه خمینی و چه خامنه‌ای، هر دو از کوثر پربهای قرآن مجید و تداوم‌بخش و تجلّی‌بخش ولایت غدیرند.

 

پی‌نوشـــــــــــــت‌ها:

 

(1). مائده / 54.

(2). تفسیر نمونه، مکارم شیرازی، انتشارات دارالکتب الاسلامیه، چاپ دهم، تهران، 1370 هـ. ش، ج 4، ص 418.

(3). احزاب / 23.

(4). مائده / 54.

(5). بحار الانوار، علامه مجلسی، انتشارات اسلامیه، تهران، بی‏تا، ج 67، ص 309.

(6). اولین تاریخ کربلا، ابی مخنف، انتشارات دارالکتاب، قم، 1386 هـ. ش، ص 328؛ «اُوصِیکَ بِهَذَا رَحِمَکَ اللهُ.»

(7). گلزار شهدای علی بن جعفر‌علیه‌السلام، قطعه شهدای والفجر8.

(8). به نقل از پدر شهید محمدحسین ترابیان.

Khalil بازدید : 434 یکشنبه 06 مهر 1393 نظرات (0)

جنگ و زن : بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار بانوان

مدت سخنرانی     24”:46

تاریخ     30/6/79
متن سخنرانی     

بسم الرحمن الرحیم

اولاً به همه شما بانوان محترم و عزیز خوش آمد عرض می‌کنم به خاطر این اجتماع صیمیمی و پرشور، به خصوص به خانواده‌های معظم شهیدان به مادران و همسران شهدای گرانقدرمون و تشکرمی‌کنم از بیانات مادر محترمه 3 شهید گرانقدر که ایراد فرمودند .
فرصت یاد بود ولادت فاطمه زهرا ( س) فرصت مغتنمی ست برای زنان مسلمان تا درباره هویت زن مسلمان و ارزش والای زنان در نظر اسلام و در پرتو نظام اسلامی مورد توجه و و مداقه قرار بگیرد.
مثل همه موضوعات دیگر این موضوع هم زن دستمایه‌ای شده است در دست سوداگران.
 
همه ارزشهای اسلامی در دنیا و در رسانه های جمعی عالم در طول سالهای متمادی اون کسانی که نه برای زن نه برای جنس انسان نه برای کرامتهای انسانی جز در محاسبه با پول ارزشی قائل نیستند این افراد که متأسفانه در تمدن کنونی مغرب نقش مهمی را در همه عرصه ایجاد می‌کنند مسئله زن را هم برای خودشون در میدانهای مختلف به صورت یک سرمایه به صورت یک وسیله سوداگری درآوردند رو اون بحث می کنند فرهنگ سازی می‌کنند تبلیغ می‌کنند ذهنهای مرد و زن همه دنیا را در سر گمراهی یک وسوسه و گمراهی بزرگ قرار می دهند.
 

 

Khalil بازدید : 120 سه شنبه 01 مهر 1393 نظرات (0)

سالگرد هفته دفاع مقدس  که به عنوان سند مقاومت و مظلوميت ايرانيان در خاطره تاريخ ثبت و ضبط است بر تمامی دلاور مردان بسیجی،آنان که به رهبرشان لبيک گفتند و يا ليتنا کنا معک گفتند و در رکاب سالار شهيدان جنگيدند و بر خانواده شهيدان که ما هر چه داريم از وجودبابرکت آنان است وهمچنين برشما رزمنده عزیز  تبريک می گويیم.

آنلاین خلیل 

Khalil بازدید : 213 سه شنبه 01 مهر 1393 نظرات (0)

پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند
اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند . . .
(شهید آوینی)

******************

کوله بارى پر زمهر انبیا دارد شهید / سینه‏اى چون صبح صادق، باصفا دارد شهید
این نه خون است اى برادر بر لب خشکیده‏اش‏ / بر لب خونرنگ خود، آب بقا دارد شهید


******************
زندگی بی شهادت، ریاضت تدریجی برای رسیدن به مرگ است . . .
(شهید محمد عبدی)
******************
از آسمان عرفان، تابنده اختری رفت / وز کنج علم و ایمان، ارزنده گوهری رفت
سرباز پیشتازی از خیل عشقبازان / از صفحه ی شجاعت یکتا دلاوری رفت . . .
******************
در مسلخ عشق جز نکو را نکشند / روبه صفتان زشت خو را نکشند
گر عاشق صادقی ز مردن نهراس / مردار بود هر آنکه او را نکشند . . .
******************
آیا میدانید دلیل اینکه شما الان با آرامش و امنیت کامل ، این متن رو میخونی
از جان گذشتگی هزاران شهید است ؟
این ابر مردان را فراموش نکنیم . . .
******************
شهیدان از می توحید مستند / شهیدان سرخوش از جام الستند
نمردند و نمی میرند هرگز / شهیدان زنده ی جاوید هستند . . .
هفته دفاع مقدس گرامی باد
******************
اس ام اس در مورد شهدا
بدی کردیم، خوبی یادمان رفت / ز دلها لای روبی یادمان رفت
به ویلای شمالی خو گرفتیم / شهیدان جنوبی یادمان رفت . . .
شادی روح شهدا صلوات
******************
گل اشکم شبی وا میشد ای کاش / همه دردم مداوا میشد ای کاش
به هر کس قسمتی دادی خدایا / شهادت قسمت ما میشد ای کاش . . .
******************

اس ام اس هفته دفاع مقدس مهر ۹۱

مادر!
تو بر مزار شهید عزیز خویش
یک کاسه آب یخ
یک دسته گل بیار
زیرا که من هنوز در این خوابگاه خویش
لب تشنه حیاتم
دل تشنه وطن . . .
******************
خوشا آنان که با عزت ز گیتی / بساط خویش برچیدند و رفتند
ز کالاهای این آشفته بازار / شهادت را پسندیدند و رفتند . . .
******************
خوشا آنان که جانان می شناسند / طریق عشق و ایمان می شناسند
بسی گفتیم و گفتند از شهیدان / شهیدان را شهیدان می شناسند . . .
******************
بار دیگر لاله ها از خاک روئیدن گرفت
غنچه، پیراهن شکاف انداخت، خندیدن گرفت
نغمه داوود یر دادند مرغان چمن
عطر گل در کوچه های شهرپیچیدن گرفت . . .
هفته دفاع مقدس گرامی باد
******************
هزار هزار شور و شوق
لبان پر ز خنده
هزار هزار بسیجی
هزار هزار پرنده
هزار هزار پهلوون
هزار هزار همخونه
رفتند که ما بمونیم
رفتند که دین بمونه
شهدا را یاد کنیم اگرچه با یک صلوات

Khalil بازدید : 256 شنبه 29 شهریور 1393 نظرات (0)

دفاع مقدس در کلام رهبری

هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است. در این مجموعه تابناک، درخشنده ترین و نفیس ترین نگین گرانبها یاد و خاطره شهیدان است. آنها جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص دادند و وظیفه ی بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند. هر ملتی که چنین دلاوران آگاه و شجاعی را در دامان خود پرورده باشد حق دارد به آنان ببالد و آنان را الگوی تربیت جوانان خود در همه دوران ها بداند.

دفاع مقدس و غرور ملی

هشت سال دفاع جانانه ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن منشأ غرور ملی پایان ناپذیری برای مردم سلحشور ایران گردید و باعث شد که توطئه مشترک شرق و غرب برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی های اسلام و انقلاب و کشور تبدیل شود. رشادت های جوانان برومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می توان هر دشمن خیره سری را ناکام ساخت.

Khalil بازدید : 206 شنبه 29 شهریور 1393 نظرات (2)

قصه عشق را باید با غروب بود تا دانست و با هوای ابری پاییزان و با مرغی که به ناچار پشت میله های بی احساس قفس نغمه سرایی می کند. ماجرای غم انگیز ما را در محفل شمع و پروانه بایستی شنید و با لبخندهایی پیوند خورده با اشک و در آه سوزان شنهای داغ دیده، باز دلم هوای شلمچه کرده است. باز از فرسنگها راه بوی عطر خاکریزهایش مستم می کند . باور کنید خودم هم دیگر خسته شده ام . همین که می آیم نفسی بگیرم و با شهر بسازم ، همین که می آیم آرام آرام با زندگی روزمره دست اخوت دهم ، نمی دانم چه می شود که درست هنگام هنگامه ، آنجا که می روم تا فتحی دیگر در بودنم را رقم بزنم ، به سراغم می آیند.

برای دانلود فیلم ها و مستندهای دفاع مقدس کلید کنید:

Khalil بازدید : 162 شنبه 22 شهریور 1393 نظرات (0)

  از مسئولين عزيزم خواهش مى‌كنم نگذارند نيروهاى مخلص انقلاب و بسيجى‌هاى عزيز و جانباران و خانواده معظم شهدا انقلاب مورد كم ‌لطفى بعضى از زيردستان ادارات قرار گيرند اينها بركتهاى انقلابند. سيد محمد صنيع خاني

سیاهی شب همه جا را گرفته بود. بچه ها آرام و بی صدا پشت سر هم به ترتیب وارد آب می شدند. هرکس گوشه ای از طناب را در دست داشت. گاه گاهی نور منورها سطح آب را روشن می کرد و هر از گاهی صدای خمپاره های سرگردان به گوش می رسید. 30 متر به ساحل اروند یکی از نیروها تکان خورد. خواست فریاد بزند که نفر پشت سرش با دست دهان او را گرفت و آرام در گوشش چیزی زمزمه کرد. اشک از چشمان جوان سرازیر شد، چشم هایش را به ما دوخت و در حالی که با حسرت به ما می نگریست، گوشه ی طناب را رها کرد و در آب ناپدید شد. از مرد پرسیدم: «چه چیزی به او گفتی؟» با تأمل گفت: «گفتم نباید کوچک ترین صدایی بکنیم وگرنه عملیات لو می رود، اون وقت می دونی جون چند نفر... عملیات نباید لو بره» تمام بدنم می لرزید، جوان در میان موج خروشان اروند به پیش می رفت. 
 راوی: آقای جابری

 

Khalil بازدید : 144 یکشنبه 25 خرداد 1393 نظرات (0)

 وقتي منقل آتش مي كنيد، گاهي يكجا و يك گوشه اش شعله مي كشد و آتش مي گيرد. از آنجا با انبر، يك حَبِّ آتش برمي داريد مي گذاريد آنجا كه همه اش زغال است، باد مي زنيد، همه اش آتش مي گيرد اين دانه دانه شهيدان مثل حبّه آتش هستند و اين شهرها و روستاها مثل زغال، يك شهيد كه مي گذاري داخلش، آتش عشق الهي به همه ي آنها سرايت مي كند؛ اصل قبرستان پر از نور مي شود و از وحشت مي افتدخل:شهدا، همه را تحت تأثير قرار مي دهند، مانند آتشي كه زغال ها را برمي افروزد.               

مثل ها و پند ها

 

 

 

Khalil بازدید : 174 چهارشنبه 20 فروردین 1393 نظرات (0)

نگاهی به عمل یکی از یوسف مردان سالهای اخیر که براستی خوب درخشیدند

شماره یک :

"ببخشيد آقا! مي شه كمك كنيد اين ساك ها را ببرم خانه"؟ حسن بدون اين كه به دختر نگاه كند، خريدهايش را تا در خانه برايش برد؛ خواست خداحافظي كند كه دختر گفت: من رو نشناختي؟ حسن جواب داد: نه. -  من دختر همسايه تان هستم." حسن باز هم نگاه نكرد و گفت: ببخشيد خواهر كه نشناختم."

شماره دو :

دانشجو بوديم و با حسن(شهيد حسن آقا رب پرست) يك اتاق اجاره كرده بوديم؛ در طبقه ي بالاي خانه، آقايي با دو دختر جوانش زندگي مي كرد. ما با او رفت و آمد داشتيم؛ اما خودش هميشه مي گفت: حسن جلوي دخترهايم سرش را هم بلند نمي كند0

شماره سه : يكي از دخترهاي محله به بهانه ي ديدن دوستش آمده بود ساختمان ما و يك نامه از زير در واحد ما انداخت تو. نامه را برداشتم و نشان حسن(شهيد رب پرست) دادم. او گفت: در اين را باز نكن اين نامه ي شيطان است. گفتم: لااقل بخون ببين چي نوشته. جواب داد: گفتم كه نامه ي شيطانه... خودم باز كردم و خواندم. براي حسن نوشته بود: من سه سال است كه به شما علاقه مندم اما شما حتي يك بار هم سرتان را بالا نگرفته ايد كه به من نگاه كنيد. و من شما را حتي در آن دنيا هم نمي بخشم". وقتي براي حسن هم خواندم، گفت: من هنوز همسر مورد علاقه ام رو پيدا نكرده ام. هر وقت به اين مرحله از زندگي برسم، حتماً ازدواج مي كنم و سال بعد در شيراز، با خواهر يوسف كلاهدوز كه با هم همدوره بودند، ازدواج كرد.ماخذ اصلي: مجله پرسمان - شماره ي 30 - اسفند 1383                   

رفقا آنها اینچنین زیستن

 

در روابطمون در همه جا مواظب باشیم

Khalil بازدید : 137 سه شنبه 19 فروردین 1393 نظرات (1)

فردا سالروز شهادت معلم فرهنگ و هنر را خدمت تمامی دوستاران شهداء تسلیت عرض میکنم ، شخصیت این شهید آنقدر جای گفتگو دارد که روزها وقت خواهد گرفت تا در مورد ایشان مطلب نوشت لذا اشاره ای کنیم به گوشه ای از کلام یکی از حماسه آفرینان 8 سال دفاع مقدس :

 

شهید آوینی می فرمود بالی نمی خواهم ...این پوتین های کهنه هم میتواند مرا به آسمانها ببرد!
آیا خواهران ما هم با "چادر" خویشتن میخواهند پا به آسمانا بگذارنند و مسافر آنجا شونند .



Khalil بازدید : 129 دوشنبه 18 فروردین 1393 نظرات (0)

بله چنین روزی از سال هزار سیصد و شصد وسه هجری شمسی بود که  عمليات‌ كربلای هشت با رمز مبارک «يا صاحب‌ الزمان (عجل‌ الله‌ تعالی‌ فرجه‌ الشريف)» آغاز شد و مدت‌ پنج روز ادامه‌ پيدا كرد.

در اين‌ عمليات ، ‌60 دستگاه‌ تانك‌ و نفربر و ده‌ها دستگاه‌ خودرو منهدم‌ گرديد و تعداد 5200 تن‌ از افراد دشمن‌ كشته‌ و زخمی‌ و اسير شدند

علي‌رغم‌ عمليات‌ كربلاي ‌4 كه‌ به‌ شكست‌ انجاميد ، كربلاي ‌5 توانست‌ تا حدودي‌ خواسته‏ي‌ فرماندهان‌ جنگ‌ را تأمين‌ كند. شايد مهم‏ترين‌ دستاورد عمليات‌ بزرگ‌ كربلاي 5 انهدام‌ بخش‌ عظيمي‌ از ماشين‌ جنگي‌ عراق‌ بود. به‏همين‌ دليل‌ انجام‌ عمليات‌ در شرق‌ بصره‌ بار ديگر در دستور كار قرار گرفت. عمليات‌ «كربلاي ‌8» در دو محور با حضور نيروهاي‌ سپاه‌ در همين‌ راستا طراحي‌ شد تا توسط‌ دو قرارگاه‌ اجرا گردد.

محور اول: آب‏گرفتگي‌ شمال‌ بوبيان، با فرماندهي‌ و هدايت‌ قرارگاه‌ قدس؛ و محور دوم: حد فاصل‌ كانال‌ ماهي‌ تا جاده‏ي‌ شلمچه، با فرماندهي‌ و هدايت‌ قرارگاه‌ كربلا.

از آنجا كه‌ موقعيت‌ زمين‌ در محور آب‏گرفتگي‌ «بوبيان» با منطقه‏ي عملياتي‌ قرارگاه‌ كربلا در غرب‌ «كانال‌ ماهي» تفاوت‌ داشت‌ و ميزان‌ فاصله‌ با دشمن‌ نيز متغير بود، براي‌ تعيين‌ زمان‌ آغاز عمليات‌ و محاسبه‏ي‌ مقدار زمان‌ لازم‌ براي‌ رسيدن‌ نيروها به‌ نقطه‏ي‌ درگيري‌ با دشمن، مشكلاتي‌ وجود داشت‌ كه‌ نهايتاً ساعت ‌2 و 15 دقيقه‏ي‌ بامداد روز 18 فروردين ‌1366 به‏عنوان‌ زمان‌ مشترك‌ حمله‌ در هر دو محور انتخاب‌ شد.

 

اين‌ عمليات‌ كه‌ با هدف‌ تأمين‌ «كانال‌ زوجي» در جنوب‌ شلمچه‌ و توسعه‏ي‌ منطقه‏ي‌ تصرف‌ و در غرب‌ كانال «پرورش‌ ماهي» انجام‌ شد، نيروي‌ زميني‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ را به‌ كسب‌ تجربيات‌ تازه‌اي‌ نائل‌ ساخت. همچنين در اين‌ عمليات؛‌ محمدحسن‌ قاسمي‌ طوسي‌ مسئول‌ اطلاعات‌ و عمليات‌ لشكر 25 كربلا و حبيب‌الله‌ كريمي‌ فرمانده‏ي‌ توپخانه‏ي ‌63 خاتم‌الانبيا (ص) به‌ شهادت‌ رسيدند.

Khalil بازدید : 146 شنبه 16 فروردین 1393 نظرات (0)

شجره طيّبه بسيج كلمه اي آشنا براي تك تك افراد اين ملت است. آشنايي با بسيج، چون آشنايي انسان با كتاب، و انس با بسيج چون انس با دوستان و هم سالان است. عنوان بسيجي، از زيباترين، جامع ترين، پرارزش ترين و جذاب ترين اسم هاست. اين نام مبارك، در بردارنده همه خوبي ها و زيبايي هاست. بر اثبات اين مدعا همين بس كه امام بسيجيان، خميني بزرگ فرمود كه رهبرش بسيجي سيزده ساله، افتخارش بسيجي بودن و دعاي او محشور شدن با بسيجيان است. به راستي، بسيج شجره طيبه اي است كه با خون مقدس هزاران بسيجي گمنام آبياري و تنومند گشت و اينك به پاس قدرداني از اين همه شكوه، زيبايي، اخلاص، صفا و مجاهدت بر همه بسيجيان عزيز درود مي فرستيم و به همه شان خدا قوّت مي گوييم.

Khalil بازدید : 118 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (2)

تنفس در هواي يک جانباز شيميايي

راهیان نورکار بسیار عالیه  که شروع شده اما در آن یک نکته ای مهم هفته است که از آن غافل نشویم اینکه این یادمانها باعث نشود که ما از شهیدان زنده خود را فراموش کنیم

درست است فرموده شده شهیدان زنند هستند و لکن مقام جانبازان  از شهادت کمتر نخواهد بود

بییایم در این ایام نوروز یادی هم داشته باشیم از شهیدان زننده  ایران با شکوه - میدانید که امام خامنه ای این نام را بر آنها نهاد -

در اینجا یادی کنیم از جانباز سر افراز این میهن

 برگرفته از مصاحبه با همسر جانباز شيميايي مصطفي صالحي نجف آبادي

نمي دانم و نمي توانم لمس کنم، در لحظاتي که دچار تنگي نفس مي شود، چه فشار و زجري را تحمل مي کند که بيش از هر چيز ديگر، از يک فضاي بسته و تنگ مي هراسد...

Khalil بازدید : 153 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

اين وصيتنامه‏ هايى كه اين عزيزان مى‏ نويسند مطالعه كنيد.

پنجاه سال عبادت كرديد، و خدا قبول كند،

يك روز هم يكى از اين وصيتنامه ‏ها را بگيريد و مطالعه كنيد و تفكر كنيد.

امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه)

«صحیفه امام ج‏14ص491»

خواهرم! با حجاب باش. همانند فاطمه زهرا(س) الگويى براى جامعه اسلامى باش.

شهيد مهدی ابراهیمی‌گیو

************************

 پيام من به خواهران اين است، اگر مى‏خواهند كه سر پل صراط، زينب(س) در كنار مادرش زهراى مرضيه(س)، راه را بر آنان نگيرند، دست به دست هم داده و فرزندان و شوهران برادارن و عزيزانى را كه توان رزم دارند، به سوى جبهه گسيل دارند، كه ما قصد قدس داريم نه تنها كربلا.

شهید محمدرضا شبانى

************************

 خواهر محترم! از تو مى‏خواهم و تقاضا دارم كه همچون زينب(س) و فاطمه‏ى زهرا(س) صبر و استقامت داشته باشى.

 شهید مهدی ابراهیمی‌گیو

************************

درباره ما
Profile Pic
a :: تلاش شایسته برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی // b :: ارائه و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی // c :: توسعه و تجلی مفاهیم، نمادها و شاخص‌های هویت اسلامی – ایرانی //
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از عملکرد ما راضی هستید ؟
    آیا ماهواره در زندگی انسانها تأثیر گذار است ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 282
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 263
  • بازدید سال : 751
  • بازدید کلی : 111,317