loading...
آنلاین خلیل
Khalil بازدید : 276 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (0)

 

 

 

 

خداوند متعال در قرآن کریم می‏فرماید «وَ الَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِینَّهُمْ سُبُلَنَا وَاِنَّ اللهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ»؛ (1) «و كسانی كه در راه ما كوشیده‌اند، به یقین راههای خود را بر آنان می‌نماییم و در حقیقت، خدا با نیكوكاران است».

بر پایه رهنمودهای انبیا و اوصیای الهی، شكوفایی بصیرت، به مجاهدت علمی و عملی نیاز دارد؛ چرا که عناوینی مثل: تفكّر، تعقّل، تعلّم، اعتبار و... به نقش اندیشه و تلاشهای علمی در تقویت بصیرت اشاره دارند و عناوینی مانند: پرهیزگاری، یاد خدا، اخلاص، زهد و... به بیان نقش تلاشهای عملی. و تمام این عوامل در آیة شریفه فوق جمع شده‏اند.

مشی سیاسی حضرت زهرا‌علیهاالسلام و مرام مقابله با فتنه و فتنه‌گران، منطبق بر این آیه كریمه، و توأم با بصیرت و بینش است؛ چرا كه او شاگرد مكتب قرآن بوده، در محضر پدرش به درس نشسته و در خانة امیرالمؤمنین علی‌علیه‌السلام و در سایة همگامی با ایشان تقویت شده است. او برتر از هزاران مرد قدرتمند، بیرق باورهای تابناك آسمانی و عَلَم پیكار با سران فتنه و ظلم را بر دوش گذاشت تا هدایت نبوی و سعادت علوی را پاس بدارد و به گوش آیندگان برساند.

Khalil بازدید : 195 سه شنبه 12 اسفند 1393 نظرات (0)

امروزه همه می‌توانند از طریق رایانه‌های شخصی، تبلت و تلفن های هوشمند خود، وارد دنیای بزرگ اینترنت شده و به تبادل اطلاعات بپردازند. اما اینترنت تیغ دو لبه‌ای است که جنبه مثبت و منفی دارد. نه تنها قادر است به تعالی انسان بینجامد بلکه انحطاط وی را نیز تسهیل می‌کند.

از آن‌جا که نمی‌توان مانع از بارگذاری مطالب خلاف عرف و اخلاق شد و هر کسی قادر به چنین کاری است، تدوین‌گران ضوابط و قوانین اینترنت سعی می‌کند با ایجاد فیلترهایی دسترسی به تارنماهای نامناسب را به ویژه برای کودکان محدود و یا مسدود کنند.همه کشورها به طور متفق القول بر عدم دسترسی کودکان به سایت‌های غیر اخلاقی تاکید داشته و به شیوه‌های سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی برای پیشگیری از دسترسی کودکان به این تارنماها متوسل می‌شوند. از سوی دیگر فیلترینگ اینترنت در بسیاری از کشورها صورت می‌گیرد و تقریبا تعداد کشورهایی که اینترنت بدون فیلتر عرضه می‌کنند بسیار انگشت شمار است. این فیلتر سازی در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، امنیتی و ابزارهای اینترنتی و به صورت گزینشی یا سراسری صورت می‌گیرد.

دراین مقاله به برخی از کشورها که دسترسی به اینترنت را محدود کرده‌ا

 

 

Khalil بازدید : 155 یکشنبه 03 اسفند 1393 نظرات (1)

 در این راهنمای تصویری به پنج الگوی برتر زنان و دختران مسلمان؛ حضرت فاطمه (س)؛ حضرت مریم؛ حضرت خدیجه؛ حضرت سمیه (رض) و حضرت زینب (س) در آیات و روایات اسلامی‌اشاره می‌شود.

 

 

Khalil بازدید : 167 یکشنبه 03 اسفند 1393 نظرات (1)
تفاوت نگاه کردن به ماهواره برای مجردها و متاهلان

باور غلطی که وجود دارد این است که برخی عنوان می کنند که متاهل هستیم. برای ما دیدن ماهواره مشکل زا نیست، باید گفت شاید برخی مضرات دیدن ماهواره به مجردها وارد است به متاهل ها وارد نیست اما در روانشناسی اجتماعی اصلی وجود دارد به نام اثر مقایسه که تاثیر آن برای افراد متاهل محسوس تر است و در زندگی شخصی و زناشویی آنها تاثیر بسزایی دارد.


بر اساس روانشناسی رنگ، در برنامه های ماهواره از رنگ هایی استفاده می شود و موقعیت ها به قدری جذاب طراحی می شود که مانند مخدر عمل می کند و بحث اعتیاد به وجود می آید و اگر یک یا دو روز فرد ماهواره نبیند حس بدی به وی دست می دهد در این صورت اشتیاق بیشتری به تماشای ماهواره پیدا می کند.

جوان و امواج ماهواره

برخی افراد برای پر کردن اوقات فراغت خود به تماشای برنامه های ماهواره و اینترنت روی می آورند و در پاسخ به انتقادات نزدیکان مبنی بر تاثیرات سوء این شبکه عنوان می کنند که این برنامه ها روی آنها تاثیر ندارد.

در این خصوص خبرنگار بی باک در گفتگو با حجت الاسلام جعفر جدیری روانشناس و مدرس دانشگاه پیرامون ماهواره و تاثیرات منفی یا مثبت آن به واکاوی آن پرداخت.

“برنامه های نامناسب و مخرب ماهواره در من تاثیر ندارد” آیا از نظر روانشناسی قابل قبول است؟

نکته مهمی که وجود دارد این است که تاثیر تماشای ماهواره و اینترنت و یا نگاه به نامحرم قرار نیست که زودبازده باشد که برخی ها اعلام می کنند یک ماه یا یک سال است ماهواره نگاه می کنم اما دست از نماز نکشیده اند و روزه هم می گیرند پس ماهواره در من تاثیر نداشته است، در پاسخ باید گفت این استدلال درست نیست گاهی تاثیر این ابزارهای رسانه ای طولانی مدت است یعنی در سال های نخست تاثیر تماشای برنامه های نامناسب در عین حال که وجود دارد اما محسوس نیست که این مسئله با گذشت زمان خود را نشان می دهد.

مهم این نیست که ما فقط نماز بخوانیم و روزه بگیریم، مهم این است اعتقاد و باور به اعمال داشته باشیم و آن را به جا بیاوریم، فردی قبل از تماشای ماهواره نماز می خوانده آن هم اول وقت و با حضور قلب اما وقتی در رفتار خود بعد تماشای ماهواره، نماز می خواند به آن اهمیت نمی دهد یا به بعد موکول می کند. باور و لذت ماهواره و برنامه هایش جای لذت نماز را دل او می گیرد اشتیاق به دیدن برنامه ماهواره اشتیاق خواندن نماز اول وقت را از بین می برد.

در این جا نماز خواندن محسوس است اما لذت نبردن از نماز محسوس نیست پس فرد فکر می کند ماهواره در او تاثیر نداشته است.

برنامه هایی القایی ماهواره به صورت مستقیم نیست بلکه به صورت القای شبهه در ذهن افراد به اهداف خود می رسند؛ به این صورت که مستقیما اعلام نمی کنند نماز نخوانید و یا روزه نگیرید اما مضرات روزه را القا می کنند تا متدینین و جوانان در بین این شبهات قرار بگیرد و وقتی نتوانست به این شبهات پاسخ دهد دست از اعتقاداتش بردارد

تاثیر نامحسوس چگونه رخ می دهد؟

اصلی در روانشناسی وجود دارد که هرچه یک محرک بیشتر عرضه شود کم کم برای فرد بیننده علاقه ایجاد می شود. اگر پیش از این ماهواره نگاه نمی کرده بعد از تماشای برنامه های آن فرد به آن علاقه مند می شود و این علاقه کم کم به محبت تبدیل می شود. در نهایت محبت به هر چبزی به وجود بیایید فرد خودش را شبیه آنچه مورد محبتش است تبدیل می کنند. به طور مثال رفتار و نوع حرف زدنش هم در باطن و هم در ظاهر و عقاید را شبیه به فردی می کند که مورد محبتش است.

تاثیر نداشتن برنامه های ماهواره با اصول روانشناسی معارض است، زیرا اصول روانشناسی عکس این را ثابت کرده است.

آیا تفاوتی بین نگاه کردن افراد متاهل و مجرد به ماهواره وجود دارد؟

باور غلطی که وجود دارد این است که برخی عنوان می کنند که متاهل هستیم. برای ما دیدن ماهواره مشکل زا نیست، باید گفت شاید برخی مضرات دیدن ماهواره به مجردها وارد است به متاهل ها وارد نیست اما در روانشناسی اجتماعی اصلی وجود دارد به نام اثر مقایسه که تاثیر آن برای افراد متاهل محسوس تر است و در زندگی شخصی و زناشویی آنها تاثیر بسزایی دارد.

افغانستان-ماهواره

به طور مثال وقتی قرار است دو عکس با هم مقایسه شود عکس فردی بسیار زیبا را در ابتدا ببیند وقتی عکس بعدی به او داده می شود تحت تاثیر عکس اولی قرار می گیرد و بر اساس آن داوری می شود نه بر اساس خودش. روانشناسان با استفاده از اصل مقایسه می گویند که به خصوص آقایان عکس ها و یا فیلم هایی که دارای شخصیت های بسیار زیبایی که بر اثر گریم و آرایش هایی که اعمال می شود زیبا دیده می شوند (اما آقایان این را در نظر نمی گیرند که بدون گریم و آرایش چنین زیبایی در این شخصیت ها وجود ندارد) در ماهواره می بینند و بعد از آن به همسر خود که با علاقه با وی ازدواج کرده است همسرش را از نظر زیبایی کمتر می بیند در این صورت به مقایسه می پردازند که محبت بین زن و شوهر کمتر می شود و آمال و آرزوهای مرد همان زنان ماهواره ای می شود که شغلشان این است. در این عصر بسیاری از طلاق ها هم به همین دلیل به وجود می آید، این اثری است که روانشناسی آن را ثابت کرده است و نمی تواند رد کرد.

آیا برنامه هایی القایی ماهواره مستقیم است؟

برنامه هایی القایی ماهواره به صورت مستقیم نیست بلکه به صورت القای شبهه در ذهن افراد به اهداف خود می رسند؛ به این صورت که مستقیما اعلام نمی کنند نماز نخوانید و یا روزه نگیرید اما مضرات روزه را القا می کنند تا متدینین و جوانان در بین این شبهات قرار بگیرد و وقتی نتوانست به این شبهات پاسخ دهد دست از اعتقاداتش بردارد.

افرادی که گرفتار تماشای ماهواره شدند و به مضرات آن پی بردند و می خواهند از آن فاصله بگیرند اما نمی توانند چگونه عمل کنند؟

بر اساس روانشناسی رنگ، در برنامه های ماهواره از رنگ هایی استفاده می شود و موقعیت ها به قدری جذاب طراحی می شود که مانند مخدر عمل می کند و بحث اعتیاد به وجود می آید و اگر یک یا دو روز فرد ماهواره نبیند حس بدی به وی دست می دهد در این صورت اشتیاق بیشتری به تماشای ماهواره پیدا می کند.

این اشتیاق و تماشا به قدری پیش می رود که فرد نمی تواند از آن دست بکشد و اعلام می کند که مضرات آن را در زندگی دیده است و می خواهم اما نمی توانم دست از آن بردارم.

اولین و مهم ترین اقدام همان است که پی ببرند ماهواره و برنامه های نامناسب آن تاثیر بدی در آنها و روابط داشته است و یا تاثیر ماهواره را در زندگی دیگران که در روزنامه ها و مجلات سرنوشتشان به تصویر کشیده شده است را مطالعه کنند که همان شناخت است

اولین و مهم ترین اقدام همان است که پی ببرند ماهواره و برنامه های نامناسب آن تاثیر بدی در آنها و روابط داشته است و یا تاثیر ماهواره را در زندگی دیگران که در روزنامه ها و مجلات سرنوشتشان به تصویر کشیده شده است را مطالعه کنند که همان شناخت است.

بسیاری از اتفاقات در زندگی رخ می هد اما فرد نمی داند که تاثیر ماهواره است.

اقدام بعدی که ابزار ماهواره را از منزل حذف کنند، نمی توان گفت که دستگاه گیرنده ماهواره در منزل وجود دارد اما در مواقع ضرورت استفاده می کنیم که این استدلال یک اشتباه مهلک است، مانند اینکه مواد مخدر در منزل وجود ولی استفاده نمی شود.

 ماهواره

فرد اگر برنامه های تلوزیون را نمی پسندد می توان فیلم های موجود در ویدئوکلوپ ها را تهیه کند و ببیند که حداقل در آن صحنه های نامناسب و مستهجن وجود ندارد.

نکته مهم بعدی اینکه اگر فردی تصمیم به فاصله گرفتن از ماهواره دارد پر کردن وقت و یا همان اوقات فراغت است، مانند کتاب خواندن. ورزش کردن هم تاثیر زیادی در شادابی و پر کردن اوقات فراغت و فاصله گفتن از ماهواره دارد اما همه اینها یک اراده قوی می خواهد، برای تقویت اراده تکنیک های فراوانی وجود دارد که می توان با پیاده سازی این تکنیک ها اراده را قوی کرد.

افرادی هستند که به اقتضای شغلشان از ماهواره و برنامه های آن استفاده می کنند این گونه افراد چگونه در دام تاثیرات مخرب آن نیفتند؟

اصل اولیه می گوید که هرچه کمتر سراغ این ابزار بروند راحت تر هستند اگر می توان برنامه ای را از رسانه ای گرفت که در آن کمتر برنامه های نامناسب دارد باید از طریقی به خبر مورد نظر دست یافت. این افراد حتما در طول روز زمانی را برای تفکر با خود و عبادت و خلوت با خدای خود اختصاص دهند.

توصیه ای که دارم این است که در لحظه رصد برنامه های ماهواره ای به این بیندیشند که آیا به اقتضای شغل خود چنین کاری می کنند یا امیال شخصی آنها در این امر دخیل است؟ اگر به این پرسش بتوانند پاسخ مناسب بدهند دیگر دچار بسیاری از مشکلات نخواهند شد.

نکته پایانی اینکه اگر افرادی احساس خطر می کنند که شغلشان باعث خواهد شد دینشان از بین برود بر اساس احکام فقهی بهتر است آن را ترک کنند، زیرا تغییر شغل بهتر از تغییر شخصیت ایمانی فرد است

Khalil بازدید : 132 سه شنبه 28 بهمن 1393 نظرات (0)

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی می‌گوید که «وایبر بهترین پاسخ به بایکوت اسرائیل است». این شبکه اجتماعی اکنون به یکی از پنج برند برتر تجاری تولید رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش گرداب و به نقل از رجانیوز، تب «وایبر» خیلی سریع بالا گرفته و اکثر کاربران تلفن‌های همراه هوشمند را با خود همراه کرده است؛ موجی که به دلیل رایگان و جذاب بودن این نرم‌افزار ایجاد شده و توانسته در مدت کوتاهی، بخش زیادی از ایرانیان را نیز به استفاده از این نرم‌افزار ترغیب کند.

 

اما واقعیت این برنامه کاربردی به ظاهر دوست داشتنی چیست؟ پاسخ به این سوال را باید از وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی شنید.

 

 

«نفتالی بنت» اخیرا در یک مصاحبه اعلام کرده است که Viber توانسته پاسخ مناسبی به جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی در اروپا موسوم به  بایکوت اسرائیل در سراسر جهان باشد.

Khalil بازدید : 337 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

 

|نام فیلم:محمد رسول الله (ص)|
|مدت زمان:3 ساعت|
|
سال تولید:1976|

 |Download |

 

975655 536 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی

| Directlink| Persiangig | Uploadbaz | trainbit

37692850751974295576 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی

نسخه دوبله فارسی با کیفیت 720p – حجم: 1620 مگابایت
arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش اول
arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش دوم
arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش سوم
arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش چهارم

exclaim دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی نسخه دوبله فارسی با کیفیت 1080pp – حجم: 2588 مگابایت

arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش اول
arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش دوم
arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش سوم
arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش چهارم
arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش پنجم
arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود – بخش ششم

arrow down132 دانلود فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) با دوبله فارسی دانلود صدای فارسی فیلم – حجم: 289 مگابایت

رمز فایل

www.p30download.com

 

Khalil بازدید : 372 یکشنبه 02 آذر 1393 نظرات (0)

 

-1 هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب، از خدا برای آن روز کمک و راهنمایی بخواهید.دعاهای روز و زیارات روز که در ابتدای کتاب مفاتیح الجنان نوشته شده، به شما کمک بیشتری خواهد کرد.

-2 قبل از خوردن غذا، لحظاتی مکث کنید و با خود فکر کنید که آیا از داشتن این ماده خوراکی سپاسگزار هستید؟ و آیا از مصرف آن لذت می برید؟

-3 چند دقیقه حمام آب سرد در روز، گردش خون شما را تسریع می کند.

-4 برای خود سجاده و کتاب دعای جداگانه داشته باشید و حتما در شبانه روز، ساعتی برای مناجات با خدا و عبادت وقت بگذارید.

-5 گل ها و گیاهان منزل را آبیاری کنید تا باعث شور و شعف خاصی در زندگی شما شود.

-6 سعی کنید به مکان های مقدس بروید و در آنجا دعا کنید، به طبیعت نگاه کنید و تسبیح آنها را بشنوید، به ستارگان، حیوانات، دریا و ... نظر کنید و قدرت خدا را با تمام وجود حس کنید و برخود ببالید که به خدای به این بزرگی تکیه زدید.

با انجام این تمرینات، شما دارای قدرت معنوی خاصی می شوید که می توانید هر روز از این انرژی برای موفقیت هایتان کمک بگیرید و مطمئن باشید که معجزه می کند.

Khalil بازدید : 490 پنجشنبه 17 مهر 1393 نظرات (0)

مبانی آنچه در این نوشتار دین نوین جهانی نامیده می شود را باید در سالهای اولیه قرن بیستم جستجو کرد. زمانی که انجمن تئوسوفی و جریان عصر جدید (New Age Movement) برای بازسازی ساختار معنوی و دینی جوامع مختلف بر اساس آموزه های پیشامسیحی کابالیستی و تئوسوفیستی نظریات متنوعی ارائه نمودند. با این حال این جریان تا دهه اول قرن بیست و یکم به یک فرهنگ و ایده عمومی تبدیل نشد و در کتابها و محافل خاص باقی ماند. اوج این عمومیت و فراگیری را در عرصه رسانه ای باید فیلم آواتار به شمار آورد که کاملاً برگرفته از این آموزه های پیشامسیحی است و اقبال فراگیر جهانی از آن میتواند محکی برای آغاز زمان ارائه عمومی مبانی این دین نوین جهانی دانست. 


آواتار به چه فرا می خواند؟

Khalil بازدید : 397 پنجشنبه 17 مهر 1393 نظرات (0)

مقام معظم رهبری(مدظله العالی):«امروز سلطه گران در همه جای دنیا  هر جایی به تناسب  در فکر سلطه فرهنگیند؛ یک نمونه اش هم همین ماهواره است که حالا باز هم می بینم بحث ماهواره را مطرح کرده اند. این منطق درست نیست که ما بگوییم چون تا پنج سال دیگر فنآوری ماهواره پیشرفت خواهد کرد و بدون بشقاب هم مردم ممکن است تصاویر ماهواره را بگیرند، پس از حالا جلویش را باز کنیم! این منطق، منطق صحیحی نیست. آن کسی که این منطق را مطرح می کند، باید بگوید برای جلوگیری از آن [فناوری جدید هم]، چه کار تازه ای باید کرد. این منطق و استدلال، این گونه باید نتیجه بدهد.البته دشمن فنآوری را پیشرفته می کند. در مقابل، شما باید فکر کنید که با تطوّر و پیشرفت فنآوری ماهواره، چه کارهایی را می توانید انجام دهید تا از نفوذ ماهواره جلوگیری کنید. اما این استدلال، که چون دشمن پیشرفت می کند، پس ما بیاییم هر مانعی را از جلوِ راهش برداریم، منطقی نیست. این مانع، علی العجاله مانع است. مثل این است که دشمن تا مرزهای ما پیش آمده، آن وقت بگوییم، ما که نمی توانیم بیشتر از دو ساعت مقاومت کنیم، پس برویم! نه آقا! این دو ساعت را مقاومت کنید، شاید پیروز شدید. این چه حرفی است؟! قانون ممنوعیت ماهواره که مجلس شورای اسلامی، چند سال قبل از این، آن را تصویب کرد  یک قانون کاملاً درست و بجا بود. حدّاقلش این است شما توانسته اید چند سال این نفوذ را به عقب بیندازید و ان شاءالله باز هم خواهید توانست».تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۷۸

Khalil بازدید : 434 یکشنبه 06 مهر 1393 نظرات (0)

جنگ و زن : بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار بانوان

مدت سخنرانی     24”:46

تاریخ     30/6/79
متن سخنرانی     

بسم الرحمن الرحیم

اولاً به همه شما بانوان محترم و عزیز خوش آمد عرض می‌کنم به خاطر این اجتماع صیمیمی و پرشور، به خصوص به خانواده‌های معظم شهیدان به مادران و همسران شهدای گرانقدرمون و تشکرمی‌کنم از بیانات مادر محترمه 3 شهید گرانقدر که ایراد فرمودند .
فرصت یاد بود ولادت فاطمه زهرا ( س) فرصت مغتنمی ست برای زنان مسلمان تا درباره هویت زن مسلمان و ارزش والای زنان در نظر اسلام و در پرتو نظام اسلامی مورد توجه و و مداقه قرار بگیرد.
مثل همه موضوعات دیگر این موضوع هم زن دستمایه‌ای شده است در دست سوداگران.
 
همه ارزشهای اسلامی در دنیا و در رسانه های جمعی عالم در طول سالهای متمادی اون کسانی که نه برای زن نه برای جنس انسان نه برای کرامتهای انسانی جز در محاسبه با پول ارزشی قائل نیستند این افراد که متأسفانه در تمدن کنونی مغرب نقش مهمی را در همه عرصه ایجاد می‌کنند مسئله زن را هم برای خودشون در میدانهای مختلف به صورت یک سرمایه به صورت یک وسیله سوداگری درآوردند رو اون بحث می کنند فرهنگ سازی می‌کنند تبلیغ می‌کنند ذهنهای مرد و زن همه دنیا را در سر گمراهی یک وسوسه و گمراهی بزرگ قرار می دهند.
 

 

Khalil بازدید : 241 یکشنبه 06 مهر 1393 نظرات (0)

فلسفه حج ابراهیمی از منظر آیت الله جوادی آملی

در كنار "كعبه گِل"، آن "كعبه دِل" كه اصل ولایت و رهبری است، محفوظ است و حجی كه رهبری در آن حضور و ظهور ندارد، ناقص است.

حج از آن نظر كه یك امر عبادی سیاسی است، آثار سیاسی در آن به خوبی ظاهر است چنان كه آثار عبادی نیز در این سیاست به خوبی بارز است. ذات اقدس اله كعبه مراسم حج را هم مظهر جمال خود قرار داد، هم محور جلال خویش یعنی در زیارت خانه خدا هم آثار تهذیب و تزكیه مشهود است و هم نشانه تبرّی از شرك و مشركان.

تولّیِ عبادی حج، نشانه جمال خداست و تبرّی سیاسی آن نمونه جلال حق می‌باشد. همچنین روایاتی كه از معصومین (ع) رسیده است به این دو بخش "جمال" و "جلال" (تولّی و تبری) اشاره كرده است

Khalil بازدید : 564 سه شنبه 25 شهریور 1393 نظرات (2)

کودکان به علت ارزیابی مستقیم و داشتن دقت نابالغ، مثل بزرگتر ها نمی توانند برخی چیزها را فیلتر کنند لذا تا بزرگ شوند خیلی برنامه هایی که از اين شبکه ها دیده اند جذب ذهنشان شده و بنیان شخصیت آن ها دقیقاً مطابق همین برنامه ها شکل می گیرد، از طرفی همین بچه ها دچار تعارض هایی می شوند چراکه  در جامعه، مدرسه و خانواده چیز های خوب می بینند ولی در ماهواره برعکس آن را می بینند.یکی از اثرات مهم ماهواره را بلوغ زودرس در کودکان است زندگی کردن را به بچه ها یاد دهیم تا برنامه های ماهواره ای آن ها را به سمت دیگری نبرد. متاسفانه بلوغ زودرس در بعضی فرزندان اثر همین ماهواره است.

 

به فرزندان اجازه ندهیم بیش از یک ساعت کنار تلویزیون بنشینند، آمارها نشان می دهند بیش از 6 ساعت از وقت کودکان پای تلویزیون سپری می شود که متاسفانه در مهد کودک های ما نیز این روند وجود دارد و کودکان را از صبح تا ظهر مشغول دیدن فیلم ها و اوقات فراغت آنها را صرف دیدن سی دی ها می کنند. حتی بعضی پدر و مادر ها نیز برای اینکه بچه ها را آرام و به قول خودشان مشغول کنند آ نها را به تماشای تلویزیون تشویق می کنند و اين در حالی است که می توانند با سرگرمی های سالم از جمله بازی با کودکان اوقات فراغت آن ها را پر کنند و این معضل در خانواده های تک فرزند بیشتر است.

 

سپردن تربیت کودک به وسیله رسانه ها و تلویزیون را یکی از معضلات جامعه امروز است،  آمار ها نشان می دهد، متأسفانه ارتباط  گفتاری بین اعضای خانواده از جمله فرزندان 17 دقیقه در شبانه روز است در صورتی که در خود آمریکا همین موضوع یعنی نشستن بچه ها پای تلویزیون بسیار جدی گرفته می شود و موقع ثبت نام در مدارس از چند ساعت جلوی تلویزیون سوال می کنند و تاکید دارند زیر 7  ساله ها فقط یک ساعت پای تلویزیون بنشینند آن موقع برای کودکان ما ساعت ها برنامه ریزی می کنند، برای خانواده ها ساعت ها برنامه ریزی می کنند. چند کشور فارسی زبان در دنیا وجود دراد؟ ولی آن ها حدود 40 شبکه فارسی زبان شاید هم بیشتر برای کشور های فارسی زبان تدارک دیده اند، لذا خانواده ها به بچه ها شرافت ،کرامت و ارزش قائل شوند و با آن ها دوست شوند.

 

 

admin بازدید : 221 دوشنبه 17 شهریور 1393 نظرات (0)

متاسفانه با بيان جنگ فرهنگي عده اي به دنبال مقابله با آن در کره اي ديگر مي گردنند غافل از اين که دشمن در خانه هاي آن ها نفوذ کرده و بر روي پشت بام هاي آن ها کمين کرده است.دون شک فرهنگ ديگران به خصوص فرهنگ نظام استکباري ، تهديدي جدي براي يک ملت محسوب مي شود. در تهاجم فرهنگي يا يک ملت فرهنگ اصيل خودرا ناديده گرفته و به فراموشي مي سپارد يا آن را ضعيف به حساب مي آورد ؛ يعني عملا خود را در معرض تهديد پذيرش فرهنگ ديگران قرار داده و فرهنگ بيگانه را براي خود اصيل و جذاب تلقي نموده و آن را با علاقه قبلي مي پذيرد ، البته جزآن ملت بيگانه نمي شوند ، بلکه به صورت عاريه به آن ملت مي چسبند چنانکه رهبر فرزانه انقلاب در اين خصوص فرموده اند : "وقتي يک ملتي ، فرهنگ يک ملت ديگر را قبول کرد ، همين مي شود ؛ مي شود جزوي از آن ملت ، منتها مثل بچه ي ناتني ، مثل جماعت درجه پست تر. هم برطبق ميل آن ها رفتار مي کند، هم مثل خود آن ملت از طرف آن ملت تحويل گرفته نمي شود . ....

 

استکبارنسبت به دنياي اسلام هميشه اين را خواسته است ." (9/1/85) تهديدات فرهنگي پديده اي بسيارپيچيده  و براي ملت ها بسيارخطرناک است . دشمن با چنين برآوردي همت و توانمندي خود را معطوف اين تهديد نموده و در اين راستا برنامه ريزي ميان مدت و بلند مدت مي نمايد . اين تلاش ها زماني به بار مي نشيندکه کارگزاران فرهنگي در کشور، در اثرغفلت قادربه خنثي سازي و پاسخگويي به تهديدات دشمن نباشند و مردم آن کشور بدون هيچ آگاهي ابزارهاي تهاجم را مورد استفاده قرار دهند و بعد از آن توپ بي فرهنگي را در زمين ديگري پاس دهند و گلايه مندانه به اقدامات ناشايست دست بزنند.در ویژه نامه ضمیمه روزنامه خراسان (جیم) عکسی منتشر شده بود از خبرگزاری مهر که ماهواره دشمني که تا بام خانه هايمان پيش آمده برایم جالب بود شماهم به عکس بالا نگاه کنید ونظرتان را در مورد عکس بدهید.

Khalil بازدید : 312 دوشنبه 17 شهریور 1393 نظرات (0)

این روزها دریافت و ارسال پیامک هایی باب شده حاوی متن های مذهبی که در آن به دریافت کننده می گویند اگر این پیامک را برای هر کسی که می شناسی نفرستی به فلان بلا دچار می شوی و عاقبت خوبی نخواهی داشت ، یا اینکه ادعا می کنند اگر این پیامک برای فلان نفر بفرستی حاجت روا می شوی ؛ آیا متن‌های اینگونه پیامک‌ها توجیه دینی و مذهبی دارند؟

این موج پیامکی جدید یادآور بروشورهای جریان ساختگی تحت عنوان “شیخ احمد” * است که در چند سال پیش ، غافلان و جاهلان مسلمان در ایران و کشورهای دیگر را به طمع پولدار شدن یا فرار از عقوبت عدم نشر آن وادار می کرد تا سربازی مفت برای شیطان و دشمنان حق و حقیقت شده با نشر آن به صورت دست نویس یا کپی در هر کوی و برزن مبلّغ نیرنگ یهود و وهابیت و سایر دشمنان باشند . امروزه به یمن وجود سیستم ارسال پیامک تلفن همراه و شبکه های مجازی ترویج این اباطیل علاوه بر آسانی وسعت بیشتری به خود گرفته است که هدف آن تنها تشکیک در مقدسات و اعتقاد صحیح توسل و دعا است . دو نمونه زیر از آن جمله است :

تا پیام رو دیدی ۸ بار بگو یا الله و برای ۸ نفر بفرست همین الان خبر خوشی می شنوی . به الله قسمت میدم بفرست سئوال نکن فقط امتحان کن خیلی عجیبه !

به امام زمان قسم این پیامو بخوان دختری از خوزستانم که پزشکان از معالجه ام ناامید شدند شبی خواب حضرت زینب (س) را دیدم در گلوم آب ریخت شفا پیدا کردم ازم خواست اینو به ۷ نفر بگم این پیام به دست کارمندی افتاد اعتقاد نداشت کارشو از دست داد به دست دیگری رسید عمل نکرد پسرشو از دست داد یک نفر عمل کرد ۲۰ میلیون به دست آورد اگر به زینب اعتقاد داری این پیام را واسه ۷ نفر بفرست ۷ روز دیگر منتظر معجزه باش اگر نرسید با این شماره تماس بگیر : …….۰۹۱۶!!!!!!!!!!!!!

در بی اساس بودن این پیامک ها هرگز شک نکنید ، متن این پیامک ها حتی ارزش خواندن یا فکر کردن هم ندارند ، متن این پیامک ها ۱۰۰ درصد خرافه و بی اساس است. این حرف‌ها در گذشته هم بوده است، اما در حال حاضر به شکل پیامک رواج پیدا کرده؛ این گونه حرف‌ها در گذشته به صورت بسته هایی که حاوی شکلات و تکه ای کاغذ بودند و روی  کاغذ می نوشتند، اگر شکلات داخل بسته را بخورید حاجت‌تان برآورده می شود و اگر برآورده شد تا ۱۰ سال از این بسته به همین تعداد درست کنید و بین مردم پخش کنید.

متاسفانه در آموزش و یادگیری مسایل دینی کوتاهی کرده ایم و نسبت به احکام و عقائد اسلامی بی اطلاعیم .

خداوند در قرآن می فرماید : <فاسلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون>؛ یعنی اگر راجع به چیزی نمیدانید از اهل آن درباره اش بپرسید ، در حالی که ما به جای اینکه از حجت های خدا، انبیا، ائمه، کتاب خداوند و قرآن مسایل را یاد بگیریم، دین‌مان را از زبان مردم جاهل یاد می گیریم و این باعث می شود این گونه حرف‌ها پخش شود.

این حرف‌ها خرافه است و ریشه خرافه هم در جهل ، نادانی و گاهی کم سوادی است؛ یعنی افراد چیزی شنیده اند و از آن کاه کوه می سازند. اگر این خرافات به گوش دشمنان شیعه و اسلام برسد از کاه کوه می سازند و می گویند شیعه عقیده اش این است که اگر پیامکی نفرستد، بدبخت و بیچاره می شود.

یعنی زندگی انسان، اراده، اندیشه و تفکر او را در گرو پیامک می گذارند و می گویند اگر این پیامک را برای دیگران نفرستی، همه این موارد تحت تاثیر قرار میگیرد کسی نیست از ایشان بپرسد آیا این حرف آیه قرآن یا نص روایت است؟ کدام منبع دینی این حرف را زده ؟ کدام عالم اسلامی این حرف را زده ؟ این حرف ها پیش نمی آید و حتی در ذهن مخاطب سوال به وجود نمی آید که آیا ممکن است این حرف سند مذهبی هم داشته باشد؟ در نهایت مردم این خرافه ها را باور می‌کنند و آن وقت به اینجا می رسیم.

این خرافات در حال حاضر در جامعه کم نیست و از این موضوع ضربه‌های بسیاری خورده ایم ، زمانی می توانیم حرفی را به خدا، دین و امام معصوم منتسب کنیم که آن حرف از دین برآمده باشد. مثلا بگوییم فلانی اگر تو امروز نماز نخوانی تا قبل از ظهر می میری. نماز نخواندن حرام شرعی است، اما اینکه بیاییم از جانب خدا حکم تعیین کنیم درست نیست.

باید آشنای به شرع این حرف را بزند ، اگر جز پیشوایان دینی و رواة احادیث ، شخص دیگری این حرف را بزند که در راس‌شان پیغمبران و ائمه و مراجع قرار دارند ، قابل قبول نیست. اگر غیر از اینها کسی بخواهد حرفی را به دین و مذهب منتسب کند، درست نیست. امروزه خیلی حرف‌ها و عقاید پخش شده اند که در دین نیستند، اما آنها را به پای دین می نویسند، یا اینکه بخواهیم حکم صادر کنیم و بگوییم اگر فلان کار را بکنی به فلان بلا دچار می شوی، این گونه حرف‌ها درست نیست و اصلا ریشه فقهی و دینی ندارد.

 

admin بازدید : 271 دوشنبه 17 شهریور 1393 نظرات (2)

متاسفانه با بيان جنگ فرهنگي عده اي به دنبال مقابله با آن در کره اي ديگر مي گردنند غافل از اين که دشمن در خانه هاي آن ها نفوذ کرده و بر روي پشت بام هاي آن ها کمين کرده است.دون شک فرهنگ ديگران به خصوص فرهنگ نظام استکباري ، تهديدي جدي براي يک ملت محسوب مي شود. در تهاجم فرهنگي يا يک ملت فرهنگ اصيل خودرا ناديده گرفته و به فراموشي مي سپارد يا آن را ضعيف به حساب مي آورد ؛ يعني عملا خود را در معرض تهديد پذيرش فرهنگ ديگران قرار داده و فرهنگ بيگانه را براي خود اصيل و جذاب تلقي نموده و آن را با علاقه قبلي مي پذيرد ، البته جزآن ملت بيگانه نمي شوند ، بلکه به صورت عاريه به آن ملت مي چسبند چنانکه رهبر فرزانه انقلاب در اين خصوص فرموده اند : "وقتي يک ملتي ، فرهنگ يک ملت ديگر را قبول کرد ، همين مي شود ؛ مي شود جزوي از آن ملت ، منتها مثل بچه ي ناتني ، مثل جماعت درجه پست تر. هم برطبق ميل آن ها رفتار مي کند، هم مثل خود آن ملت از طرف آن ملت تحويل گرفته نمي شود . ....

 

استکبارنسبت به دنياي اسلام هميشه اين را خواسته است ." (9/1/85) تهديدات فرهنگي پديده اي بسيارپيچيده  و براي ملت ها بسيارخطرناک است . دشمن با چنين برآوردي همت و توانمندي خود را معطوف اين تهديد نموده و در اين راستا برنامه ريزي ميان مدت و بلند مدت مي نمايد . اين تلاش ها زماني به بار مي نشيندکه کارگزاران فرهنگي در کشور، در اثرغفلت قادربه خنثي سازي و پاسخگويي به تهديدات دشمن نباشند و مردم آن کشور بدون هيچ آگاهي ابزارهاي تهاجم را مورد استفاده قرار دهند و بعد از آن توپ بي فرهنگي را در زمين ديگري پاس دهند و گلايه مندانه به اقدامات ناشايست دست بزنند.در ویژه نامه ضمیمه روزنامه خراسان (جیم) عکسی منتشر شده بود از خبرگزاری مهر که ماهواره دشمني که تا بام خانه هايمان پيش آمده برایم جالب بود شماهم به عکس بالا نگاه کنید ونظرتان را در مورد عکس بدهید.

Khalil بازدید : 209 یکشنبه 22 تیر 1393 نظرات (0)

به ما رحم كنيد. شما اي فرشتگان، شما اي پري رويان! مي دانيد با ما چه مي كنيد، شما از خودتان بگذريد، اصولاً زن طوري آفريده شده كه نجابت و عفت ذاتي او است، كبريائي و وقار با روح او آميخته است. ما مي دانيم كه شما گوهر عفت و شخصيّت خود را ارزان نمي فروشيد و نمي خواهيد ما جوانان را به هرزگي و چشم چراني وادار كنيد ولي نتيجه اين بي پردگي هاي افراطي چيست؟ هيچ فكر كرده ايد كه وقتي اندام نازك و دلفريب شما برهنه مقابل چشم هاي ما ظاهر مي شود چگونه اعصاب ما به هم مي ريزد، چگونه قلب و فكر ما را از كار مي اندازد چگونه از درس و كار و خدمت مان باز مي دارد و نابودمان مي كند؟ آيا قبول نداريد كه نود درصد جنايات در اجتماع را همين بي پردگي ها و برهنه گي ها بار مي آورد؟ آيا قبول نداريد مردي كه شما را با لطافت و ظرافت خاص، غرق آرايش ببيند ديگر به زن خانه دار خود كه عهد جواني را پشت سر گذاشته و چند شكم زائيده و فروغ و جلوه خود را از دست داده، اعتنا نمي كند؟ 

 

 

Khalil بازدید : 141 جمعه 20 تیر 1393 نظرات (0)

از حيث نيت روزه داران بر چند نوع تقسيم مي شوند:

عده اي براي غير خدا روزه مي گيرند، مثلاً بخاطر از ترس از مردم،يا براي رسيدن به نفع آنان، يا فقط بخاطر اين كه عادت مسلمين است.

بعضي نيز در نيت خود موارد فوق را با ترس كمي از مجازات خدا و اميد به پاداش آميخته اند.

عده اي فقط بخاطر ترس از مجازات يا رسيدن به پاداش روزه مي گيرند.

4- گروهي علاوه بر نيت رهايي از مجازات و رسيدن به پاداش با روزه خود قصد رسيدن به نزديكي و رضايت الهي را دارند.

5-دسته اي فقط براي رسيدن به رضايت و نزديكي به خداوند روزه مي گيرند.

ترجمه المراقبات

 

 

Khalil بازدید : 131 جمعه 20 تیر 1393 نظرات (0)

آنچه هنگام افطار سزاوار روزه دار است:

روزه دار را سزاوار است كه دل او در وقت افطار نگران ومضطرب و در ميان بيم و اميد باشد، زيرا نمي داند كه روزه ي او پذيرفته شده و او از مقّربان است يا ردّ شده واز مبغوضان است، واين حال بايد در پايان هر عبادتي باشد.

 

Khalil بازدید : 170 یکشنبه 25 خرداد 1393 نظرات (2)

 نكته هفتاد و هشتم :گل و گمراه

در بازي فوتبال از سه موقعيت حساس بيشتر براي وارد نمودن توپ به دروازه حريف استفاده مي نمايند اين سه موقعيت عبارت است از :

1. موقعيت كرنر.2. موقعيت پنالتي .3- موقعيت ضربه هاي مستقيمي كه بر اثر خطاي حريف به دست تيم مقابل مي آيد . در زندگي ما انسانها نيز سه لحظه وموقعيت حساس است كه شيطان توپ گناه را وارد دروازه دل ما مي نمايد و در نامه ي اعمال ما ثبت مي شود . اين سه موقعيت كدامند ؟ به داستان شماره 214 از كتاب حكايتهاي شنيدني آيت الله اشتهاردي توجه نماييد. « پس از نفرين حضرت نوح و هلاكت گنهكاران ، شيطان به خدمت حضرت نوح عليه السلام آمد و گفت : اي نوح تو برگردن من حقي داري به عنوان تشكر در مقابل اين حق مي خواهم خدمتي به تو بنمايم !.»

حضرت نوح عليه السلام خطاب به شيطان فرمودند :« بري من بسيار ناگوار و بد است كه به گردن تو حقي داشته باشم حال بگو بدانم آن حق چيست ؟»

« ابليس گفت : اين كه تونفرين نمودي به « رب لا تذر علي الارض من الكافرين دياراً » ( نوح : 26 ) خدايا ! ريشه كفار را از زمين بركن و آنان را محو نما .» اكنون گناه كاران غرق شده اند و من شيطان مدتي در مرخصي و استراحت به سر مي برم. و مي توانم براي فريب آيندگان خوب برنامه ريزي نمايم !!!

حضرت نوح فرمودند : حال اي شيطان چنين حقي را چگونه مي تواني جبران نمايي .شيطان گفت : اي نوح بدان كه من در سه موقعيت بسيار به انسان نزديك هستم و مي توانم با استفاده صحيح از اين سه موقعيت انسانها را گمراه نمايم . اين سه موقعيت عبارت است از : 1. عصبانيت . 2. قضاوت . 3. خلوت با زن نامحرم مي كوشم با ساير هم تيمهاي خودم از اين سه موقعيت استفاده نمايم و توپ گناه را وارد دروازه دل و نامه ي اعمال انسانها نمايم .پس بياييم و همان گونه كه دروازبان و بازيكنان در مقابل تيم مقابل براي دفع اين سه موقعيت آماده مي شوند و ديواره دفاعي تشكيل مي دهند ما هم به ويژه در اين سه موقعيت ديواره دفاعي محكمي از تقوا و توسل و توكل در مقابل شيطان تشكيل دهيم. اين رهنمود قرآن كريم است كه خداوند مي فرمايد: ان الذين اتقوا اذا مسهم طائف من الشيطان تذكروا. ( اعراف : 201)

« مهاجمان شيطان وقتي به دروازه دل متقين نزديك مي شوند مدافعان تقوا در مقابل آنان سد دفاعي تشكيل مي دهند .»

   فوتبال زندگي

 

 

 

Khalil بازدید : 142 یکشنبه 25 خرداد 1393 نظرات (0)

 شما چرا به دور خانه هايتان ديوار مي كشيد و بر روي ديوارها سيم خاردار نصب مي كنيد؟ اگر دربهاي خانه تان چوبي باشد، چرا آهني مي كنيد و اگر ديوارها كوتاه باشد چرا بلند مي كنيد؟ آيا اينهمه براي راحتي شماست يا براي ناراحتي؟ حجاب همچون ديوار خانه و همچون سيم خاردار است، حالا اگر ديوار خانه هايتان بلند بود و كوتاه كرديد، يا سيم خاردار داشت برداشتيد، يا درب بسته بود باز كرديد، اين موجب راحتي، آرامش و آسايش شما خواهد بود يا موجب ناآرامي؟ اگر دربها، ديوارها و ... براي راحتي خانه ها باشد حجاب هم براي راحتي و آسودگي بانوان است پس اگر اسلام براي زن حجاب آورده، براي راحتي است نه مشقّت. مشقّت در بي حجابي و بدحجابي استخل:حجاب، عامل آسودگي خانم هاست، مانند وسايل حفاظت از منزل كه مايه ي آسايش خاطر است.                     

  مثل ها و پند ها

 

 

Khalil بازدید : 155 جمعه 09 خرداد 1393 نظرات (0)

اين نماز و روزه و حج و جهاد

هم گواهي دادنست از اعتقاد

اين زكات و هديه و ترك حسد

هم گواهي دادنست از سر خود

خوان و مهماني پي اظهار راست

كاي مهان ما با شما گشتيم راست

هديها و ارمغان و پيش كش

شد گواه آنكه هستم با تو خوش

هر كسي كوشد به مالي يا فسون

چيست دارم گوهري در اندرون

گوهري دارم ز تقوي يا سخا

اين زكات و روزه در هر دو گوا

روزه گويد كرد تقوي از حلال

در حرامش دان كه نبود اتصال

و آن زكاتش گفت كو از مال خويش

Khalil بازدید : 144 جمعه 09 خرداد 1393 نظرات (2)

اوّلين و مهم ترين گروه كه هدف هجوم و مسخ فرهنگي مي باشند، جوانان هستند. و از جوانان آسيب پذيرترين گروه دختران هستند. (از نظر روانشناسي، از آنجا كه طايفه مؤنث ذاتاً خود نما و خودآرا است، لذا سريع تر از گروه مذكر تحت تأثير و پذيرش اين ميهمان ناخوانده قرار مي گيرد. جمله معروف استاد شهيد مطهري است كه مي فرمايد زن ناز دارد و مرد نياز، زن جلوه گر است و مرد طالب)ج- روش هاي مسخ فرهنگي: 1-روش مستقيم: معمولاً به وسيله حكومت هاي محلي و داخلي خود فروخته انجام مي شود. مانند حركت آتاترك در تركيه، رضاخان در ايران ( جريان كشف حجاب و تغيير لباس ملّي و محلّي) و رواج بي بند و باري در آندلس (در مقدمه به آن اشاره شد ( اسپانياي فعلي) و نيز حكومت هاي موجود در جهان سوم و ... .

 

Khalil بازدید : 139 جمعه 02 خرداد 1393 نظرات (0)

 

بصیرت در کلام رهبر 

  

 

 

تمام باقیمانده از یک سرباز...کاش بلد بودم از دریچه ی نگاه تو به دنیا بنگرم... کـــــاش... 

 


 

 سالروز آزاد سازی خرمشهر بر همه مبارک خصوصا . . . .

 

 

دشمن پنهان در خانه ها 

 

کاتور/ کو تغییر؟!  

 

 

دخترکی که تحویل سینما دادیم!! 

 

نگاه نکنیم 

 

Khalil بازدید : 163 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

 

هر گاه بشر جامعه اى تشكيل داده ،فرهنگ نيز به وجود آمده است . فرهنگ سازه اى است اجتماعى ، چنان پيچ در پيچ و چندبعدى كه ارايه تعريفى جامع از آن دشوار مى نمايد. سبكهاى ادبى - هنرى يك جامعهتشكيل دهنده بخشى از فرهنگ آن جامعه است ؛ همچنين در يك جامعه ، پيدايش فرهنگ سياسى، مركب از رفتار و عقايدى كه زندگى اجتماعى را شكل مى بخشد و در مردم نگرشهايى رادر مورد چگونگى اداره جامعه ايجاد مى كند، نيز محتمل است . فرهنگ از مرز ايدئولوژىفراتر رفته و در واقع خميرمايه هويت بخش افراد يك جامعه است . آگاهى از وجود زبان ،نژاد، پيشينه ، مذهب ، عادات و رسوم ، نهادها و يك موطن واحد و مشترك ، ايجادگر يكفرهنگ مستقل و توتمهاى خود شناسى است .
فرهنگها سطوح مختلفى دارند، مانند فرهنگروستايى ، شهرى ، ملى و يا فرهنگهاى خانوادگى ، قبيله اى يا نژادى . معمولا هويتفرهنگى به يك ملت يا كشور محدود نمى شود. تمدن گسترده ترين سازه هويت فرهنگى است كهدر سايه آن انسانهاى مختلف به مجموعه رسوم و سنن زيبا شناختى ، فلسفى ، تاريخى واجتماعى كه تقريبا از ديگر رسوم متمايز است ، احساس تعلق مى كنند. تمدن ، حكايتگرگرايشهاى فرا ملى است كه ويژگيها و خلقيات بنيادين و خاصى را در انسانها و در برخىمناطق دنيا ايجاد مى كند. تمدن پوياست و ممكن است عناصر ويژه اى داشته باشد، امااغلب تمدنها از ساير فرهنگها و تمدنهاى پيش از خود به طور مستقيم الگو گرفته وتاثير پذيرفته اند. براى مثال ، تمدن مسيحى بخش اعظم پيشرفتهاى فلسفى و علمى - صنعتى خود را مرهون تمدنهاى باستانى و شرقى است . اين تمدن بعدها به هيئت تمدناروپايى در آمد و حول نظريه(دولت - ملت) محوريت يافت . در نهايت ، دامنه تمدناروپايى به آمريكاى شمالى نيز كشيده شد و به فرهنگ غربى تغيير نام داد. اين فرايندتنها به تغيير نام ختم نشد، بلكه تغيير و تحول فيزيكى و فكرى - عقيدتى را نيزبهمراه داشت .
در دنياى معاصر تمدنهاى بارز و مشخصى وجود دارند كه عبارتند از: اسلامى ، غربى ، هندى و چينى . برخى ملتها به تمدن خاصى تعلق ندارند كه اين موضوعممكن است دو علت داشته باشد: يكى اينكه آنها توتمهاى فرهنگى قدرتمند و تقريبامتمايزى نداشته اند كه ميان آنها اتحاد و همدلى ايجاد كند و ديگر اينكه ممكن است درساير تمدنها مستحيل شده باشند. از اين جهت ، موقعيت تمدن مردم آمريكاى جنوبى ،آفريقا و روسيه مشكل آفرين است .

Khalil بازدید : 191 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

نخست : اوضاع فرهنگی اخلاقی دنیای اسلام از جمله ایران اسلامی، در یک نگاه مکتبی «مطلوب» و حتی «قابل قبول» نیست. روند حرکت و سیاستها و اقدامات کلان دولتها با موازین قرآنی و اندیشه عترت علیهم السلام ، فاصله فراوان دارد و با معیارهای عقل و فطرت هماهنگ نیست.

گروهی از فرزندان اسلام، گرفتار «حیرت»، برخی دچار «غفلت»، بسیاری در مسیر «انحراف» و بعضی بسوی درّه «سقوط و هلاکت» راه می سپرند.

گم کردن اهداف، در نظام آموزش ابتدائی و متوسطه، وابستگی شدید آموزش عالی در مواد و متون و روشها و استادان به کشورهای بیگانه و حتی به کفّار حربی، سلطه موازین و قوانین غربی بر نظام آموزشی و اقتصادی کشورهای اسلامی، رواج آشکار رباخواری، رشد روز افزون بی حجابی و بدحجابی، ظهور نمادهای سلطه فرهنگ غربی و کاربرد فراوان تاریخ میلادی بجای تاریخ رسمی هجری شمسی و قمری، گسترش کراوات و کوتاه شدن شلوارها و عقب رفتن روسریها و پوشاندن لباسهای غربی به کودکان و نوجوانان، بوی نفرت انگیز ذلّت اجتماعی و استعمار فرهنگی و غربزدگی را در فضای جوامع اسلامی می پراکند و روند بازگشت از انقلاب اسلامی و مبانی اندیشه امام خمینی رحمه الله را تداعی می کند.

Khalil بازدید : 176 یکشنبه 28 اردیبهشت 1393 نظرات (0)


نیاز امروز جامعه بشرى به گوهر جهاد، آن هم از نوع «جهاد فرهنگى» نیازى مبرم و حیاتى است. هرچه هجوم فرهنگى و تبلیغات انحرافى و عوامل غفلت‏آفرینى در رسانه‏هاى شیطانى، بیش‏تر و گسترده‏تر و قوى‏تر باشد، و قلب و روح و روان انسانها، بیش‏تر در تیررس اعوان و انصار شیطان قرار گیرد، ضرورت جهاد فرهنگى بیش‏تر و شدیدتر احساس مى‏شود.

«جهاد فرهنگى» تلاشى بزرگ و مقدس براى نگهبانى از افكار الهى، نگاه الهى، عواطف عالى انسانى و آرمانهاى بلند اجتماعى و سلامت عقل و اندیشه و قلب و احساس جامعه بشرى است. این جهاد، فقط دفاعى و براى جلوگیرى از بیماریهاى روحى، روانى نیست، بلكه انسان وظیفه دارد براى پیشگیرى از این‏گونه امراض و رهایى گرفتاران و آزادى اسیران جامعه بشرى بكوشد و خود و دیگران را از سقوط و هبوط در دامهاى شیطان حفاظت كند. این جهاد، مرز نمى‏شناسد و محدود به مرزهاى ایران و كشورهاى اسلامى و منطقه خاص نیست، بلكه كوششى با انگیزه معنوى براى تحول فكرى، اخلاقى در سراسر جهان است.

«جهاد فرهنگى» تلاش براى جریان جویبارى از لیلة القدر است كه فرهنگ آسمان را به زمینیان و دورافتادگان از ملكوت الهى مى‏رساند. بازتابى از درخشش انوار الهى در كوه حراست كه با نام خدا و براى خدا و با پیام «إقْرَأ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذى خَلَق» (1) آغاز مى‏شود و آفاق نگاه و اخلاق و رفتار انسان را گسترش مى‏دهد و سرآغاز «تمدّن و توسعه راستین» انسانى است.

آغاز حركت در «جهاد فرهنگى»، كار خداست. سخن او آسایش را از برگزیدگان آفرینش و پیامران خود گرفت و آنان را به قیام واداشت. در این سیر، روح خاتم الانبیاء محمّدصلى‏الله‏علیه‏وآله نیز در زیر بارش وحى دگرگون شد. نیمى از شب یا بیش‏تر را بپا مى‏خاست و با قلب هستى به گفتگو مى‏نشست.

«یأَیهَا الْمُزَّمِّلُ * قُمِ الَّیلَ إِلَّا قَلِیلاً * نِصْفَهُ‏و أَوِ انقُصْ مِنْهُ قَلِیلاً * أَوْ زِدْ عَلَیهِ وَ رَتِّلِ الْقُرْءَانَ تَرْتِیلاً‌» ؛ (2) «اى جامه به تن پیچیده، شب را بپاى خیز، مگر اندكى، نیمى از آن یا اندكى از آن بكاه یا كمى بیفزاى و قرآن را با دقت و تأمل تلاوت كن.‌»

«جهاد فرهنگى» جهادى كبیر است و كسى مى‏تواند در این جهاد پیروز شود كه گوش به سخنان كفر جهانى نسپرد و به فرهنگ قرآن مجهّز باشد. «فَلَا تُطِعِ الْكَفِرِینَ وَ جَهِدْهُم بِهِ‏ى جِهَادًا كَبِیرًا‌» ؛ (3) «از كافران اطاعت نكن و به وسیله قرآن در برابر آنان به جهادى بزرگ برخیز.‌»

 

«جهاد فرهنگى» برخلاف درگیریهاى نظامى، مبارزه‏اى كوتاه‏مدت و موقّت و زودگذر نیست. این جهاد وظیفه جاودانه انسان در صحنه زندگى اجتماعى است. در میدان رزم، در كلاس مدرسه و دانشگاه، در درون بازار، در پشت میز اداره، در محراب و منبر، در درون خانه و كارگاه و كارخانه، جریان دارد. در قرآن كریم چهل و چند بار واژه جهاد به كار رفته و ابعاد گوناگون آن تبیین شده است. 

Khalil بازدید : 42 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

يكي از متداولترين شكايتهاي اعضاي خانواده هاي ناشاد آن است كه آنان نمي توانند با يكديگر رابطه اي سرشار از عشق و تفاهم داشته باشند. اعضاي خانواده نياز به ارتباط گرم و صميمانه با يكديگر دارند، حتي زماني كه برقراري اين ارتباط و تبادل  نظر را دشوار مي يابند. اعضاي خانواده نياز و تمايل دارند تا مسائل مهم زندگي خود را با يكديگر در ميان بگذارند و به اين طريق گرما و مطبوعيت زندگي مشترك را با همديگر تجربه كنند. آنان نه فقط مي خواهند احساسات و تجارب و روابط بين فردي را بازگو كنند، بلكه به همان اندازه مايلند مطالبي را از زبان ديگري بشنوند كه براي او معنا و مفهوم خاصي دارد. متأسفانه گاه زن و شوهرها فقط مشكلات و ناراحتي هاي زندگي را با يكديگر در ميان مي گذارند. مطالبي كه كمترين اميد و نويد و روشني به زندگي آنان مي بخشد.

توانائي ارتباط و تبادل نظر از طريق گفتگو از ويژگيهاي خاص انسان است. حرف زدن يعني تبادل عقايد و انديشه ها، در ميان گذاردن نظرات، پيشنهادات و احساسات و نگرشها. حرف زدن مي تواند با حذف تحقير و سرزنش كردن و يا تشويق و تحسين باشد. ارتباط و تبادل  نظر تنها از طريق كلام انجام نمي گيرد. آنان كه از نزديك با يكديگر زندگي مي كنند حتي از روي چهره هاي يكديگر مي توانند پيام را بخوانند. آنان قادرند تنشهاي رواني حركتي طرف مقابل خود را از روي ژستها، حركات، طرز نگاه كردن، راه رفتن و حالات چهره دريابند. اين نشانه ها هزاران سخن و پيام را به مصاحب و همدم نزديك و حساس منتقل مي كند. گاه افرادي از طريق سكوت با يكديگر حرف مي زنند. سكوت مي تواند حاوي معناي صلح، رضايت و خشنودي و يا خشم و نفرت و بي ميلي نسبت به ارتباط باشد. خوب گوش كردن به ديگري نيز يكي از مهارتهاي خوب ارتباط و تبادل  نظر است. هنگام صحبت كردن، زن يا شوهر بايد تمامي توجه خود را به طرف مقابل بدهد و با تمام وجود به حرفهاي او گوش دهند و با پاسخ ها و بازخوردهاي دقيق خود به او اعلام كنند كه پيامش را دريافت كرده اند. بدينوسيله راه ارتباط و تبادل نظر را بين خود و همسر خويش و يا ديگر افراد خانواده تسهيل كرده اند. ارتباط و تبادل  نظر اكتسابي است و از تجارب روزانه فرد در ارتباط با ديگر افراد خانواده اش آموخته مي شود. در خانواده هائيكه بين اعضاي خانواده روابط خوبي وجود دارد، همه افراد احساس تعلق، تفاهم و توجه متقابل مي كنند و به طور پيوسته فضا و روحيه ارتباط مطلوب وجود دارد. رشد همدلي در خانواده ارتباط نزديك زن و شوهر با يكديگر فراتر از حرف زدن و گوش دادن است. اين ارتباط شامل قدرت هم حسّي و همدلي با طرف مقابل است. بدين معنا كه فرد خود را جاي همسرش بگذارد و مسايل را از ديد او نيز بنگرد تا او را بهتر درك كند. توانائي و قابليت همدلي در بين برخي از خانواده ها حتي بدون تلاش واقعي وجود دارد. آنان مي توانند احساس يكديگر را گاه حتي بدون كلام درك كنند. كساني كه در خانواده به واقع با هم و در كنار هم زندگي مي كنند بايد عادت " آگاه و حساس بودن نسبت به حالات و ويژگيهاي طرف مقابل" را در خود پرورش دهند. همدلي يك آگاهي دروني از شخص يا اشخاص ديگر است كه شما را به او با درك و تفاهم و هم احساس پيوند مي دهد. همان توانائي يا قابليتي كه به كمك آن خستگي، نوميدي و يا توفيق و شادي را در چهره همسر خود حس مي كنيد بدون آنكه درباره ي آن سخن گفته باشد. زن و مردي كه داراي توانائي هم احساسي و همدلي هستند به حقوق طرف مقابل خود احترام مي گذارند، هر چند كه او نسبت به يك موقعيت مشابه متفاوت عكس العمل نشان دهد. خوشبختانه حساسيت و آگاهي نسبت به احساسات عواطف، آرزوها و ارزشها و قابليتهاي فرد يا افراد ديگر كاملاً اكتسابي است و مي توان با ممارست آن را كسب نمود.

ماخذ اصلي: خانواده و فرزندان / کد ماخذ3700 

 

 

Khalil بازدید : 166 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

در هنگام بازي كامپيوتري از نظر رواني ذهن بچّه ها عريان مي  شود، كاملاً عريان مي شوند از لحاظ ذهني، و ذهن عريان بهترين زمينه و بستر است براي آنچه كه ما اسمش را تغيير باورها مي گذاريم و تغيير ارزش ها.

يك بازي كامپيوتري تحت عنوان جهنم خليج  فارس "Persian Gulf inferno  " كه در جهان ( از نيويورك تا توكيو) و هر جائي كه اين بازي توزيع مي شود به " يا مهدي" مشهور است، ( يعني نام اصلي آن را نمي شناسند) در اين بازي، يك شخصيت اصلي وجود دارد كه به وسيله كودك هدايت مي شود و او آمريكائي است و به يك پايانه نفتي در خليج  فارس وارد شده است تا با عملياتي، چند گروگان آمريكايي را آزاد كند. در مقابل او كساني كه در پايانه هستند ظاهراً ايراني يا عرب اند و با او برخورد و درگيري دارند. امّا بالاخره آمريكايي همه را مي كشد و گروگان ها را آزاد مي كند. به طوري كه در بازي مشاهده مي شود وقتي آمريكايي به مسلمان ها شليك مي كند، مسلمان ها با صداي بسيار بلندي فرياد مي  زنند:" يا مهدي" و " الله اكبر" و غيره صدا طوري است كه باعث انزجار كودك مي شود و بر اساس تز پاولف در روانشناسي به طور شرطي اين كودك مي آموزد كه هر جا اين كلمات را شنيد بي  اختيار شليك كند.

ماخذ اصلي: تهاجم فرهنگي / کد ماخذ3932 

 

Khalil بازدید : 122 جمعه 29 فروردین 1393 نظرات (1)

 افسردگي و انزواي اجتماعي

 امروزه ، روش هاي اينترنتي ارتباط با ديگران افزايش يافته است .

 پست الکترونيک ، پيام هاي کوتاه ، چت روم ها، و بلاگ ها و بازي ها، از روش هاي گسترش و حفظ روابط اجتماعي شده اند ، ولي در واقع، شيوه هاي گوناگون ارتباط از راه اينترنت ، در پايين ترين سطح هستند .

 عيب اصلي اين ارتباط ها آن است که ارتباط در فضاي مجازي اساساً بر متن ، استوار و از نشانه هاي ديداري و شنيداري در تعامل هاي رودررو، بي بهره است . از اين رو ، بسياري از روان شناسان اين نگراني را داشته اند که آساني ارتباط هاي اينترنتي، افراد را وا دارد تا زمان بيشتري را در تنهايي بگذارنند و کار هايشان را به قيمت از دست دادن گفت و گو هاي رودررو و ارتباط هاي فاميلي و دوستانه ، از راه اينترنت انجام دهند

خلوت اينترنت و انحرافات اخلاقي
 

برخي ويژگي هاي اينترنت، همچون دسترسي آسان، ناشناس ماندن و همگاني بودن آن سبب رواج انحرافات اخلاقي در اينترنت شده است. اينترنت با توجه به ماهيت، محتوا و شرايط و ويژگي هايي که دارد، زمينه را براي انواع انحرافات اخلاقي آسان مي کند.شيطان در همه حال وسوسه انگيز است، ولي قدرت وسوسه انگيزي و تأثير وسوسه هاي او، در خلوت و در فضايي که فرد بدون آگاهي ديگران، به راحتي امکان دسترسي به انواع تصوير ها و محتوا هاي مستهجن را دارد، بيشتر مي شود. بنابراين، ماهيت اينترنت، شيطاني و وسوسه انگيز است و در بسياري از روايت هاي اسلامي، خلوت کردن در موقعيت هايي که زمينه ي گناه فراهم است، مانند خلوت کردن با نامحرم، نهي شده است. 
بنابراين، چه بسا افراد، به ويژه نوجوانان و جوانان، در استفاده از اينترنت، بدون مراقبت خانواده و ديگر نهاد هاي مسئول، در موقعيت هاي خطرناک قرار بگيرند.

 

البته شایان ذکر است که اینترنت پیامدهای مثبتی نیز دارد . 

Khalil بازدید : 32 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

شاید با خود تصور کنید که کودکان فقط مشغول بازی کردن هستند و کار نمیـکنند که بخواهند استرس داشته باشند،امـا باید بدانید که آنها با مقدار زیادی اضطراب و تنش روبرو هستند. مشکلاتی که در مدرسه و موقعیتـهای اجتـماعی بـرای آنها بوجود می آید، می تواند بسیار دردناک باشد به ویـژه اگــر تکنیک های مناسبی برای فائق آمدن به آنها بلد نباشند.

 

بـر طبـق تـحقـیـقاتی کـه بــر روی کـــودکـان انـجـام شـده،دانشمندان بـه این نتیجه دست پیدا کـرده انـد کـه بچه ها،هــم به شیوه های مثبت و هم به طرق منفی و نامناسب بــا موارد استـرس زای زندگی خود روبرو میشوند. شاید در بـرخی مـواقـع بـه هیـچ وجـه دهـان خـود را بـاز نکـنـنـد و از ســایرین کمک درخواست نکنند، اما این وظیفه پدر و مـادر اســت که شرایط استراس زا را شناسایی کرده و در مواقع ضروری به فرزند خود کمک کنند.

 

متاسفانه در اکثر موارد والدین به راحتی نمی توانند راهی را پیدا کنند که از طریق آن بتوانند در مواقع ضروری و شرایطی که کودک استرس شدید را تحمل می کند با او ارتباط برقرار کرده و به او کمک کنند.

 

Khalil بازدید : 150 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (2)

قران شواهد روشنی را ارائه میدهد که زن نزد خداوند از لحاظ حقوق و مسئولیت هایش کاملا با مرد برابر است. قرآن می فرماید: «هر کسى در گرو دستاورد خویش است.»[1] قرآن همچنین می فرماید: «پس پروردگارشان دعاى آنان را اجابت کرد [و فرمود که] من عمل هیچ صاحب عملى از شما را از مرد یا زن که همه از یکدیگرید تباه نمى‏کنم.»[2] « هر کس از مرد یا زن کار شایسته کند و مؤمن باشد قطعا او را با زندگى پاکیزه‏اى حیات [حقیقى] بخشیم و مسلما به آنان بهتر از آنچه انجام مى‏دادند پاداش خواهیم داد.»[3]

قرآن زن را بخاطر اولین اشتباه آدم سرزنش نمی کند. از نظر قرآن هردوی آن ها با هم در اطاعت از پروردگارشان اشتباه کردند، هردو توبه کردند و هر دو بخشیده شدند[4]. در یکی از آیه های قران، آدم بصورت مجزا سرزنش شده است[5]. در زمینه ی واجبات دینی مثل نماز های روزانه، روزه، زکات، و سفر حج، زن ها با مرد ها متفاوت نیستند. در واقع در برخی موارد زن ها مزیت هایی هم بر مرد ها دارند.

Khalil بازدید : 369 دوشنبه 18 فروردین 1393 نظرات (0)

روز جهانی بهداشت را خدمت تمامی افرادی به این امر مهم مقید هستند را تبیریک عرض میکنم لذا به میمنت این روز نگاهی به زیبایی و پاکیزگی در اسلام خواهیم کرد

از امتیازات دین مبین اسلام توجه به زیبایی و آراستگی ظاهری و پاكیزگی در كنار سیرت پاك و آراستگی باطنی است. اسلام همچنان كه انسانها را به سوی پاكی و سلامت روح فرا می‌خواند ، همان طور به آنان دستور می‌دهد كه ظاهری جذاب، با سلیقه و زیبا داشته باشند.

قرآن كریم در این زمینه می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ یحِبُّ التَّوَّ ابِینَ وَیحِبُّ الْمُتَطَهِّرِینَ «؛ (بقره/222) «خداوند متعال توبه كننده گان [و كسانی كه روح و روان خود را از آلودگیهای گناه شستشو می‌دهند] و پاكان [كه با طهارت و نظافت، جسم خود را از آلودگیها حفظ می‌كنند] را دوست دارد.»

علی علیه السلام نیز فرمود: «اَلطُّهْرُ نِصْفُ الْاِیمانِ؛ (دعائم الاسلام، نعمان مغربی، مصر، دار المعارف، 1385 ش، ج 1، ص 100) پاكیزگی نیمی از ایمان است.»

و در گفتار دیگری زیبایی در اسلام را در یك جمله خلاصه كرده و فرموده است: «اِنَّ اللَّهَ جَمِیلٌ یحِبُّ الْجَمالَ وَ یحِبُّ أَنْ یری اَثَرَ النِّعْمَةِ عَلی عَبْدِهِ؛ (الكافی، محمد بن یعقوب الكلینی، تهران، دار الكتب الاسلامیة، 1365 ش، ج 6، ص 438) خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و دوست دارد كه اثر نعمت را بر [وجود] بنده‌اش ببیند.»

آن حضرت همچنین به فضل بن عباس فرمود: «فَاَلْبِسْ وَتَجَمَّلْ فَاِنَّ اللَّهَ جَمِیلٌ یحِبُّ الْجَمالَ وَلْیكُنْ مِنْ حَلالٍ؛ (همان) لباس [زیبا] بپوش و خود را بیارای؛ چرا كه خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و البته به شرط اینكه از راه حلال باشد.»

رعایت نظافت و پاكیزگی ظاهر، ناخواسته در دیگران جاذبه ایجاد می‌كند و انسانها به سوی فردی كه ظاهری آراسته و زیبا داشته باشد، به طور ناخودآگاه كشیده می‌شوند. شایسته است كه یك انسان با ایمان با رسیدگی به وضع ظاهری خویش و مرتب كردن لباس و پوشش مناسب و تمیز، خود را در جامعه دوست داشتنی و محبوب قرار دهد. این عمل علاوه بر اینكه موجب عزت و آرامش است، جلوه‌ای از خصلتهای زیبای انسان نیز می‌باشد.

اساساً عشق به زیبایی و زیبادوستی از تمایلات فطری بشر است و تمام طبقات مردم، از اقوام و ملتهای پیشرفته تا عقب افتاده‌ترین افراد جامعه به این حقیقت اذعان دارند. در روایات اهل بیت علیهم السلام به پوشش ظاهری زیبا و تمیز و پاكیزه تأكید فراوان شده است.

امام مجتبی علیه السلام فرمود: «اِنَّ مِنْ اَخْلاقِ الْمُؤْمِنِینَ... تَجَمُّلاً فِی فاقَةٍ؛ (اعلام الدین، حسن دیلمی، قم، مؤسسة آل البیت علیه السلام، 1408 ق، ص 137) از ویژگیهای مؤمنین این است كه... در عین فقر و ناداری، ظاهری آراسته [و پاكیزه] دارند.»

آری، مؤمنین هر چقدر هم فقیر و بی چیز باشند، خود را در ظاهر مفلوك و درمانده و كثیف نشان نمی‌دهند. ظاهر فرد با ایمان، جلوه‌ای از ایمان باطنی اوست. امام مجتبی علیه السلام خود نیز چنین بود و جمال ظاهری را با جمال باطنی درهم آمیخته بود و صورت زیبا را با سیرت نیكو یكسان می‌نمود.

امام صادق علیه السلام در این زمینه فرموده است: «كانَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله ینْفِقُ عَلَی الطِّیبِ اَكْثَرَ مِمَّا ینْفِقُ عَلَی الطَّعامِ؛ (مكارم الاخلاق، حسن طبرسی، قم، نشر شریف رضی، 1412 ق، ص 34) رسول خداصلی الله علیه وآله همواره برای عطر بیشتر از غذا پول می‌پرداخت.» و این اهمیت زیبایی ظاهری را در سیره آن حضرت می‌رساند. ناگفته نماند كه همیشه آراستگی ظاهری نشانه پاكیزگی و لطافت باطن نیست. به قول پروین اعتصامی:

نه هر پاكیزه رویی، پاكزاد است               كه نسل پاك ز اصل پاك‌زاد است

 

 

Khalil بازدید : 204 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (3)

مـلامحمدتقى مجلسى از علماى بزرگ اسلام است .

وى در تربيت فرزندش اهتمام فراوان داشت و نـسـبـت به حرام و حلال , دقت فراوان نشان مى داد تا مبادا گوشت و پوست فرزندش با مال حرام رشدكند.
مـحمدباقر, فرزند ملامحمدتقى , كمى بازيگوش بود.
شبى پدربراى نماز و عبادت به مسجد جامع اصـفـهـان رفـت .
آن كـودك نـيـز همراه پدر بود.
محمدباقر در حياط مسجد ماند و به بازيگوشى پرداخت .
وى مشك پر از آبى را كه در گوشه حياطمسجد قرار داشت با سوزن سوراخ ‌كرد و آب آن را بـه زمـين ريخت .
با تمام شدن نماز, وقتى پدر از مسجدبيرون آمد, با ديدن اين صحنه , ناراحت شد.
دست فرزند را گرفت وبه سوى منزل رهسپار شد.
رو به همسرش كرد و گفت : مى دانيد كه مـن در تربيت فرزندم دقت بسيار داشته ام .
امروز عملى از او ديدم كه مرابه فكر واداشت .
با اين كه در مورد غذايش دقت كرده ام كه از راه حلال به دست بيايد, نمى دانم به چه دليل دست به اين عمل زشت زده است .
حال بگو چه كرده اى كه فرزندمان چنين كارى را مرتكب شده است .

Khalil بازدید : 150 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

در نظام طبيعت بهره مندى از بوى زيباى گل و تماشاى حسن دلرباى آن نه تنها ناپسند، نيست كه نشانگر لطافت روح و زيبايى روان و حسن سليقه است اما هميشه چنين نيست كه آدمى مجاز به استفاده از هر گلى باشد و چه بسا بسيار گلهاى زيباى پربها و ناياب و خوشبويى كه ، جاى خود را از بوستانها و باغهاى عمومى و پشت شيشه گلفروشى ها به گلخانه هاى خصوصى منتقل كرده و يك گل كاملا اختصاصى شده اند، براى چنين گلهايى بهاى سنگينى ، پرداخت شده ، و طبيعى است كه حفاظت از آن ها نيز مسؤ وليت بيشترى مى طلبد.

در نظام خانواده ، زن همانند اين گل اختصاصى است . تمام وجود و آثار و ثمراتش از آن كسى است كه سرپرستى و تدبير آن را عهده دار گشته است اين پاسدارى از گل ، كه براى مصونيت آن است ، اگر چه همراه با برنامه ها و محدوديتهايى است ، ولى اين امر، به صلاح گل و صاحب گل است . نام اين مصونيت در فرهنگ اسلام ، (حجاب ) است حجاب ؛يعنى پوشش ؛ پوشش گل از تيرهاى مسموم شيطان.

حجاب ؛يعنى كانون عفت و پاكدامنى زن ، هماره چون سنگرى نفوذناپذير، در برابر بيگانه (نامحرم ) پايدار و استوار باشد. اميرالمؤ منين - عليه السلام - در وصيت به فرزندش حضرت امام مجتبى مى فرمايد:

(فان شدة الحجاب ابقى عليهن )

(دقت در امر حجاب و مراقبت از آن مايه بقا و پايدارى بيشتر زنان است ).

 

آرامش جسم و جان زن در مرتبه نخست و همسر او در رتبه بعد، مرهون پاكدامنى و عفت طاهر و باطن و پاسدارى از رمز پايدارى - حجاب - است .

درباره ما
Profile Pic
a :: تلاش شایسته برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی // b :: ارائه و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی // c :: توسعه و تجلی مفاهیم، نمادها و شاخص‌های هویت اسلامی – ایرانی //
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از عملکرد ما راضی هستید ؟
    آیا ماهواره در زندگی انسانها تأثیر گذار است ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 282
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 61
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 72
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 77
  • بازدید ماه : 283
  • بازدید سال : 771
  • بازدید کلی : 111,337