loading...
آنلاین خلیل
Khalil بازدید : 1917 یکشنبه 22 تیر 1393 نظرات (0)

 روزي يكي از اهالي شام وارد مدينه شد. مردي را ديد كه بر اسب بسيار زيبائي سوار شده است. به او علاقه مند شد و از مردم پرسيد: اين شخص كيست؟ گفتند: حسن بن علي عليه السلام مي باشد (بخاطر كينه اي كه از خاندان رسالت داشت) قلبش پر از كينه و خشم شد و حسد سراسر وجودش را گرفت كه چرا بايد علي (عليه السلام) چنين فرزندي داشته باشد. پس نزد او رفت و گفت: تو پسر علي (عليه السلام) هستي؟ فرمود: آري، گفت: تو پسر ... هستي و شروع به فحش دادن به او و پدرش نمود و حضرت ساكت بود و هيچ نمي گفت تا اينكه آن مرد خجالت كشيد و ساكت شد. آنگاه امام حسن عليه السلام خنديد و فرمود: گمان مي كنم در اين شهر غريب هستي و از اهل شام مي باشي؟ گفت: آري. فرمود: به همراه من بيا تا اگر محل سكونت مي خواهي تو را جاي دهم، اگر نياز به پول داري به تو بدهم و هر حاجتي داري برآورده كنم! آن مرد بسيار خجالت زده شد و از اخلاق نيكوي او تعجب كرد و گفت: اينك آنقدر به او علاقه مند شدم كه هيچ كس را به اندازه او دوست نمي دارم.

و روي أن عائشة قالت: دخل رجل من أهل الشام المدينة فرأي رجلاً راكباً بغلة حسنة قال: لم أرأحسن منه، فمال قلبي إليه فسألت عنه فقيل لي: إنّه الحسن ابن عليِّ بن أبي طالب، فامتلأ قلبي غيظاً و حنقاً و حسداً أن يكون لعليّ ولد مثله فقمت إليه فقلت: أنت ابن أبي طالب؟ فقال: أنا ابنه: فقلت: أنت ابن من ومن ومن و جعلت أشتمه و أنال منه و من أبيه و هو ساكت. حتّي استحيت منه فلمّا انقضي كلامي ضحك و قال: أحسبك غريباً شاميّاً، فقلت: أجل، فقال: فمل معي إن احتجت إلي منزل أنزلناك و إلي مال أرفدناك و إلي حاجة عاونّاك، فاستحييت منه و تعجّبت من كرم أخلاقه فانصرفت و قد صرت أحبّه مالا اُحبُّ أحداً غيره. و عن محمّدبن عليّ قال:" قال الحسن عليه السّلام: إنّي لاستحيي من ربّي أن ألقاه و لم أمش إلي بيته فمشي عشرين مرَّة من المدينة علي رجليه"

ماخذ اصلي: المحجه البيضاء

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
a :: تلاش شایسته برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی // b :: ارائه و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی // c :: توسعه و تجلی مفاهیم، نمادها و شاخص‌های هویت اسلامی – ایرانی //
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از عملکرد ما راضی هستید ؟
    آیا ماهواره در زندگی انسانها تأثیر گذار است ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 282
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 228
  • بازدید سال : 716
  • بازدید کلی : 111,282