loading...
آنلاین خلیل
Khalil بازدید : 133 یکشنبه 03 اسفند 1393 نظرات (2)

صدا و سیما به مانند سال های گذشته در قالب مستندهای گوناگون به ابعاد مختلف انقلاب مردمی 57 پرداخت اما آنچه که امسال بیش از همه مستند «به روایت دربار» مورد توجه عام و خاص قرار داد، گفتگوی مستقیم برخی از نزدیکان و اطرافیان خاندان منحوس پهلوی بود. افشاگری وابستگان پهلوی از فساد و فحشا دربار و بیان مطالبی تازه در مورد آن که عامه مردم کمتر آن را شنیده اند خود به تنهایی از جذابیت های این مستند موفق بود!

 

موفقیت این مستند از این رو است که در خارج از کشور نه تنها ایرانیان بلکه عناصر ضدانقلاب نیز بخش های مختلف آن را دنبال می کردند! حامیان سلطنت طلب علیرغم گذشته سال های بسیار و آگاهی از واقعیت های زمان شاه و همچنین اعتراف وابستگان و نزدیکان به پهلوی اما همچنان بر طبل فرافکنی می کوبند و گویی نمی خواهند فساد و فحشا دربار را قبول نمایند!

 

 

آرش آریا منصور از حامیان حکومت محمدرضا پهلوی در واکنش به مستند «به روایت دربار» اینچنین می نویسد:

«شبکه یک ایران داره مستندی را این شبها پخش میکنه به نام « به روایت دربار » ، من نمیدونم کی اینو درست کرده اما بسیاری از صاحبان منصب و مقام در دوران آریامهر در این مستند صحبت کرده اند . بعد شما می پرسید چرا آریامهر کشور رو گذاشت و رفت ... چرا انقلاب شد ... بابا برید این مستند رو ببینید ، ببینید داریوش همایون ، منوچهر رزم آرا ، حسین نصر ، عبدالله آذربرزین ،علی خانی ، هوشنگ نهاوندی ، احسان نراقی و ... که هر چی دارن از پهلویها دارن چه یاوه گویی هایی کردن ، جالب اینه که علمدار رهبری اپوزوسیون هم هستند ، بابا شاه از دست شماها گذاشت و رفت ، آخه آقای رزم آرا ، آقا همایون چه دردی رو دوا میکنه که اومدی میگی شاه بیمار جنسی بوده ، آخه خاک بر سرتون ، اصلا خاک بر سر من که یه زمانی امیدم شماها بودین که میخواهید پادشاهی رو برگردونید . خاک بر سرم ..... اینم لینک توضیحات و اسامی کسانی که در این مستند شرکت دارند و همه نمکدون میشکنند .»

 

 

مه لقا فخرآور (خواهر امیرعباس فخرآور، از پادوهای کاخ سفید) در پست فیس بوکی خود درباره مستند به روایت دربار می نویسد:

 «اين مستند و اين اشخاص! كساني با مجيز گويي محمد رضا شاه پهلوي براي خود شاهانه زندگي ميكردند با نمك نشناسي تمام مجيز گوي تلويزيون جمهوري اسلامي شدند و به اصطلاح از اشتباهات حكومت شاهنشاهي ميگن .چشم همه شما روشن به اين حكومت اسلامي كه لياقت شماها اين بود و نه آن. به جاي مستشار هاي آمريكايي عرب هاي **** دارند مي چاپند. شاه براي آبادي و سر بلندي ايران هزينه كرد و اينها براي نابودي ايران هزينه مي كنند. حرف زياده ولي واقعا دردي دوا نميشه !».

 

پخش مستند «به روایت دربار» در حالی است که شبکه های ضدانقلاب تاکنون مستندهای بسیاری از حکومت پهلوی پخش کرده اند که در تمامی آنها حمایت از حکومت پهلوی به صورت آشکار مشهود است، شبکه من وتو از جمله شبکه هایی ماهواره ای است که تاکنون مستندهای بسیاری در حمایت از پهلوی ها تهیه و تولید کرده است. از نکته جالب توجه در این قبیل از مستندها، استناد به اظهارات کسانی است که خود در حکومت سابق ذینفع بوده اند! به عنوان مثال در مستند «از تهران تا قاهره» که از شبکه من وتو پخش شد اظهارات فرح دیبا (پهلوی) ملاک اصلی روایت بود یا در مستند «در تبعید» اظهارات کسانی ملاک اصلی روایت بود که از سرنگونی حکومت پهلوی دچار ضرر و زیان شده بودند! در مستند «رضا شاه» نیز شاهد چنین خط مشی بودیم./تمام

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط حرف تو در تاریخ 1393/12/05 و 12:28 دقیقه ارسال شده است

سلام مطلب شما در سایت حرف تو منتشر شد
لینک مطلب شما در سایت :
http://harfeto.ir/?q=node/40233
منتظر حضور بعدی شماهستیم
هدیه سایت حرف تو به شما دوست گرامی

امام علی علیه السلام :
مَنِ اسْتَبَدَّ بِرَاءْيِهِ هَلَكَ؛
هر كه به راءى خود تكيه زند هلاك شود.
نهج البلاغه : ح 161، ص 1163

پاسخ : با سلام وتشکر فراوان

این نظر توسط همه با هم در تاریخ 1393/12/05 و 11:58 دقیقه ارسال شده است

سلام مطلب شما درسایت مرکزی استان سیستان و بلوچستان (همه با هم )با ذکر منبع درج شد .
لینک مطلب شما:
http://baham91.ir/vdcg7y9q.ak9yz4prra.html
درصورت به روز رسانی لینک مطالب خود را برای ما ارسال نمایید
منتظر مطالب ارزشمند شما دوست عزیز هستیم
هدیه همه باهم به شما وبلاگ نویس گرامی
امام باقر عليه ‏السلام :
المؤمنُ أصْلَبُ مِن الجَبلِ، الجَبلُ يُسْتَقَلُّ مِنه، والمؤمنُ لا يُسْتَقَلُّ مِن دِينِه شَيءٌ؛
مؤمن از كوه سخت‏تر است. از كوه كم‏ مى ‏شود اما از دين‏ مؤمن چيزى‏ كاسته نمى ‏گردد.
کافی : ج2 ، ص241 ، ح37
پاسخ : با سلام و تشکر فراوان


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
a :: تلاش شایسته برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی // b :: ارائه و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی // c :: توسعه و تجلی مفاهیم، نمادها و شاخص‌های هویت اسلامی – ایرانی //
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از عملکرد ما راضی هستید ؟
    آیا ماهواره در زندگی انسانها تأثیر گذار است ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 282
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 75
  • بازدید ماه : 176
  • بازدید سال : 949
  • بازدید کلی : 111,515