loading...
آنلاین خلیل
Khalil بازدید : 118 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (2)

سرفه هاي پي درپي و تمام نشدني که تمام بدن را از عمق وجود، مي لرزانند و تکان مي دهند و چه اندوهبار، وقتي تمام امعاء و احشاء آدمي، به همراه اين سرفه ها، بالا مي آيند.

شدت يافتن درد سينه، سردردهاي طاقت فرسا و طولاني مدت، حالت هاي دايم تهوع و ... از مواردي است که به دنبال سرفه هاي پي در پي تکرار مي شوند. گاهي اوقات و به طور خاص در هنگام صبح، اين سرفه ها ساعت ها طول مي کشند و طاقت آدمي را طاق مي کند و سپس ، آرامش پس از طوفان. از آرامش شب هم خبري نيست.

بارها به علت تنگي نفس شديد و حالت خفگي آن هم با وجود استفاده مداوم از پنج يا شش نوع اسپري و خوردن چند قرص، بيدار مي شود. براي او ديگر خوابيدن بدون استفاده از اکسيژن، غير ممکن شده است. با اين حال اي کاش با اين همه دارو و درمان، کمي نفس کشيدن آسان مي شد، ولي دريغ از يک نيم نفس نيمه عميق . ولي فاجعه آميز تر اينکه ، پس از اين همه تلاش، هيچ اسپري و دارويي اثر نکند و ديگر نفس او بالا نيايد.

نمي توان کاري کرد، وقتي شاهد کسي هستي که نمي تواند به راحتي نفس بکشد، نفس کشيدنت هم مشکل مي شود. در اين لحظات، بيش از گذشته، به ياد مرگ مي افتد و با نيم نفسي که دارد و با صداي بريده بريده، از سختي جان کندن و فشار قبر و غذاب جهنم ، حرف مي زند.

نمي دانم و نمي توانم لمس کنم، در لحظاتي که دچار تنگي نفس مي شود، چه فشار و زجري را تحمل مي کند که بيش از هر چيز ديگر، از يک فضاي بسته و تنگ مي هراسد. علاوه بر اينها، ناراحتي هاي گوارش و درد معده هم، خود داستان ديگري دارد و همچنين خارش عجيب بدن ، آن هم هنگام تنگي نفس.

عوارض گازهاي شيميايي از يک طرف و عوارض داروهاي مصرفي نيز از طرف ديگر . داروهاي کورتن دار که مخصوص جانبازان شيميايي است، عوارضي چون پوکي استخوان، تورم و پف آلود بودن بدن و پر اشتهايي و .... را به همراه دارد. استفاده مداوم از اسپري ها نيز باعث قرمزي و زخم شدن زبان مي شود. احساس خستگي و کسالت دايمي همراه با ناراحتي هاي عصبي هم که نتيجه نرسيدن اکسيژن به مغز است. زبانم، قاصر است و ديوار توان و طاقتم، کوتاه.

با وجود اين همه بيماري و ضعف جسمي، روحيه بسيار بالاي او... نمي خواهد بستري شود يا استراحت مطلق کند. مانند افراد سالم، تمام وظايف شغلي، اجتماعي و خانوادگي و ... خود را به بهترين نحو، انجام مي دهد. در کنار آن، بذله گويي، مهرباني، مسئوليت پذيري، زير بار ظلم و حرف زور نرفتن و استفاده حداکثري از کمترين امکانات ، از مهمترين ويژگي هاي بارز اخلاقي وي است.

شايد اين بيت شعر، زبان حال زندگي اين عزير و ديگر جانبازان شيميايي باشد که؛

ما زنده به آنيم که آرام نگيريم

موجيم که آسودگي ما عدم ماست

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط آریا نور در تاریخ 1394/04/12 و 16:45 دقیقه ارسال شده است

سلام
میخواستم بدونم میشه از طرف وب ما در وب شما قرار بگیره ممننون میشم از طریق ایمیل جوابتون ارسال کنید

این نظر توسط popup.caspidhost.ir در تاریخ 1393/04/22 و 5:59 دقیقه ارسال شده است

سلام
تبادل پاپ آپ به صورت رایگان!!!
وبلاگ خودتان رو در 100 ها وبسایت به نمایش در بیاورید و روزانه هزاران بازدید کننده واقعی داشته باشید
پاپ آپ چیست؟
یعنی وقتی کسی وارد سایت دیگه ای میشه سایت شما برای اون شخص به نمایش در میاد و این یعنی افزایش منفجرانه بازدید از وبلاگ شما
برای تبادل پاپ آپ فقط 3 دقیقه وقت نیاز دارید
اول به سایت زیر برید
popup.caspidhost.ir
بعد ثبت نام کنید
در آخر وارد ناحیه کاربری تون در سایت پاپ آپ بشید و کد رو دریافت کنید و بعد کد رو در هر کجای قالبتون خواستید قرار دهید به شما توصیه میشه کد رو در قالب وبلاگتون بعد از کد < head > قرار بدین و یا در قسمت کد های اضافی

به همین راحتی روزانه هزاران بازدید کننده داشته باشید
توجه! حتما در قسمت تنظیمانت در ناحیه کاربری تبادل پاپ آپ خود آدرس وبسایت خود را وارد کنی
پاسخ : باتشکر


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
a :: تلاش شایسته برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی // b :: ارائه و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی // c :: توسعه و تجلی مفاهیم، نمادها و شاخص‌های هویت اسلامی – ایرانی //
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از عملکرد ما راضی هستید ؟
    آیا ماهواره در زندگی انسانها تأثیر گذار است ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 282
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 83
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 90
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 122
  • بازدید ماه : 223
  • بازدید سال : 996
  • بازدید کلی : 111,562