loading...
آنلاین خلیل
Khalil بازدید : 181 جمعه 22 اسفند 1393 نظرات (0)

او کیست که همه درباره او، از آینده او، از حکومت و عدالت او سخن می‌گویند؟ او کیست که همه چشم انتظار رؤیت جمال دلربای او، و بی قرار از عطر جانفزای خاک پای او هستند.

خال زیبای جمال دلربایت را بنازم          بوی عطر جانفزای خاک پایت را بنازم

ای صفای هر مصفا مهدی زیبای زهرا     از صفای قلب می‌گویم صفایت را بنازم

خداوند قرنها است که از او سخن گفته، پیامبران درباره او و آینده او و از عدالت او سخن به بیان آورده اند، پیغمبر خاتم که پیامبران گذشته بشارت آمدن او را داده اند، به آمدن او و عدالت او بشارت داده است، حتی در شب معراج او را در میان ائمه دیگر دید «کانه کوکب دری فی وسطهم؛ او همچون ستاره‌ای درخشان در میان ائمه دیگر بود.» و به حبیب خدا، از خدای حبیب خطاب شد: «یا محمد! احببه فانی احبه و احب من یحبه؛  ‌ای محمد او را دوست بدار، به درستی که من او را دوست می‌دارم. و دوست می‌دارم کسی را که او را دوست داشته باشد.» راستی او کیست که امیر دلها، علی علیه السلام در اندیشه او و یاران او است و مشتاقانه فریاد «شوقا الی رؤیتهم؛ سخت مشتاق دیدار ایشان هستم.» سر می‌دهد. و امام سجاد علیه السلام آرزوی دیدن او را دارد و چنین دعا می‌کند که: «وارزقنی رؤیة قائم آل محمد؛ زیارت قائم آل محمد صلی الله علیه و آله را روزیم فرما.» و از خدا می‌خواهد که شهادت در رکاب او قسمتش شود: «وارزقنی الشهادة بین یدیه؛  شهادت در رکاب او را روزیم فرما.»

مرگ است آرزوی همه مؤمنان ولی         جان باختن به راه امام زمان خوش است

سعی صفا و مروه و طوف حریم دوست     در خدمت امام زمان و مکان خوش است

او کیست که امام باقر علیه السلام پدر و مادر و جان خویش را فدای او می‌داند و می‌گوید: «بابی انت و امی المسمی باسمی؛ پدر و مادرم به فدایت باد که همنام منی.»

و امام صادق علیه السلام می‌گوید: «اگر او را درک می‌کردم، تمام عمرم خادم او می‌شدم؛ و لو ادرکته لخدمته ایام حیاتی.»

و ناله سر می‌دهد: «ای آقای من! غیبت تو آرامش را از من دور کرده و خواب و استراحت را بر من دشوار کرده، و شادی را از دل من ربوده است.‌ای سرور من! غیبت تو مصیبتها و گرفتاریهای مرا دائمی نموده است؛ و آب دیده مرا جاری کرده، و ناله و فریاد و فغان من را بلند نموده است.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
a :: تلاش شایسته برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی // b :: ارائه و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی // c :: توسعه و تجلی مفاهیم، نمادها و شاخص‌های هویت اسلامی – ایرانی //
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از عملکرد ما راضی هستید ؟
    آیا ماهواره در زندگی انسانها تأثیر گذار است ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 282
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 170
  • بازدید سال : 943
  • بازدید کلی : 111,509