loading...
آنلاین خلیل
Khalil بازدید : 193 دوشنبه 04 فروردین 1393 نظرات (0)

 

گذرى بر زندگانى حضرت آيت الله العظمى بهجت
آية الله العظمى محمد تقى بهجت فومنى در اواخر سال 1334ه‍ .ق . در خانواده اى ديندار و تقوا پيشه ، در شهر مذهبى فومن  واقع در استان گيلان ، چشم به جهان گشود. هنوز 16 ماه از عمرش نگذشته بود كه مادرش را از دست داد و از اوان كودكى طعم تلخ يتيمى را چشيد.
درباره نام آيت الله بهجت خاطره اى شيرين از يكى از نزديكان آقا نقل شده است كه ذكر آن در اينجا جالب مى نمايد، و آن اينكه :
پدر آيت الله بهجت در سن 16 - 17 سالگى بر اثر بيمارى وبا در بستر بيمارى مى افتد و حالش بد مى شود به گونه اى كه اميد زنده ماندن او از بين مى رود وى مى گفت : در آن حال ناگهان صدايى شنيدم كه گفت :
((با ايشان كارى نداشته باشيد، زيرا ايشان پدر محمّد تقى است )).
تا اينكه با آن حالت خوابش مى برد و مادرش كه در بالين او نشسته بود گمان مى كند وى از دنيا رفته ، اما بعد از مدتى پدر آقاى بهجت از خواب بيدار مى شود و حالش رو به بهبودى مى رود و بالاخره كاملاً شفا مى يابد.
چند سال پس از اين ماجرا تصميم به ازدواج مى گيرد و سخنى را كه در حال بيمارى به او گفته شده بود كاملاً از ياد مى برد.
بعد از ازدواج نام اوّلين فرزند خود را به نام پدرش مهدى مى گذارد، فرزند دوّمى دختر بوده ، وقتى فرزند سوّمين را خدا به او مى دهد، اسمش را ((محمّد حسين )) مى گذارد، و هنگامى كه خداوند چهارمين فرزند را به او عنايت مى كند به ياد آن سخن كه در دوران بيمارى اش شنيده بود مى افتد، و وى را ((محمّد تقى )) نام مى نهد، ولى وى در كودكى در حوض آب مى افتد و از دنيا مى رود، تا اينكه سرانجام پنجمين فرزند را دوباره ((محمّد تقى )) نام مى گذارد، و بدينسان نام آيت الله بهجت مشخّص مى گردد.
كربلايى محمود بهجت ، پدر آيت اللّه بهجت از مردان مورد اعتماد شهر فومن بود و در ضمن اشتغال به كسب و كار، به رتق و فتق امور مردم مى پرداخت و اسناد مهم و قباله ها به گواهى ايشان مى رسيد. وى اهل ادب و از ذوق سرشارى برخوردار بوده و مشتاقانه در مراثى اهل بيت عليهم السّلام به ويژه حضرت اباعبد الله الحسين عليه السّلام عر مى سرود، مرثيه هاى جانگدازى كه اكنون پس از نيم قرن هنوز زبانزد مدّاحان آن سامان است.
مناجات ذيل از آن نمونه است :

 
Khalil بازدید : 149 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

يک ايراني با يک خارجي ازدواج مي کنند .خارجي اسمش بيل هست. ميرندرستوران. مادر دختر زنگ ميزنه مي گويد چکار مي کني ميگه دارم با بيل غذا مي خورم. ميگه واي خدا مرگم بده قاشق نداشتي با بيل غذا ميخوري؟!

Khalil بازدید : 219 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (1)

يک بنده خدايي لنگ بوده و روي کشتي هم کار مي کرد هروقت ازسرکارش مي آمده تمام بدنش خيس بوده زنش باهاش دعوا مي کنه اين چه وضعيه تو چرا هروقت مي آيي همه لباسهايت خيس است
بنده خدا مي گه هروقت کشتي را نگه مي دارند ميگويند لنگرو بندازيد و ملوانها هم منو برمي دارن مي ندازن تو دريا

Khalil بازدید : 204 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (3)

مـلامحمدتقى مجلسى از علماى بزرگ اسلام است .

وى در تربيت فرزندش اهتمام فراوان داشت و نـسـبـت به حرام و حلال , دقت فراوان نشان مى داد تا مبادا گوشت و پوست فرزندش با مال حرام رشدكند.
مـحمدباقر, فرزند ملامحمدتقى , كمى بازيگوش بود.
شبى پدربراى نماز و عبادت به مسجد جامع اصـفـهـان رفـت .
آن كـودك نـيـز همراه پدر بود.
محمدباقر در حياط مسجد ماند و به بازيگوشى پرداخت .
وى مشك پر از آبى را كه در گوشه حياطمسجد قرار داشت با سوزن سوراخ ‌كرد و آب آن را بـه زمـين ريخت .
با تمام شدن نماز, وقتى پدر از مسجدبيرون آمد, با ديدن اين صحنه , ناراحت شد.
دست فرزند را گرفت وبه سوى منزل رهسپار شد.
رو به همسرش كرد و گفت : مى دانيد كه مـن در تربيت فرزندم دقت بسيار داشته ام .
امروز عملى از او ديدم كه مرابه فكر واداشت .
با اين كه در مورد غذايش دقت كرده ام كه از راه حلال به دست بيايد, نمى دانم به چه دليل دست به اين عمل زشت زده است .
حال بگو چه كرده اى كه فرزندمان چنين كارى را مرتكب شده است .

Khalil بازدید : 150 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

در نظام طبيعت بهره مندى از بوى زيباى گل و تماشاى حسن دلرباى آن نه تنها ناپسند، نيست كه نشانگر لطافت روح و زيبايى روان و حسن سليقه است اما هميشه چنين نيست كه آدمى مجاز به استفاده از هر گلى باشد و چه بسا بسيار گلهاى زيباى پربها و ناياب و خوشبويى كه ، جاى خود را از بوستانها و باغهاى عمومى و پشت شيشه گلفروشى ها به گلخانه هاى خصوصى منتقل كرده و يك گل كاملا اختصاصى شده اند، براى چنين گلهايى بهاى سنگينى ، پرداخت شده ، و طبيعى است كه حفاظت از آن ها نيز مسؤ وليت بيشترى مى طلبد.

در نظام خانواده ، زن همانند اين گل اختصاصى است . تمام وجود و آثار و ثمراتش از آن كسى است كه سرپرستى و تدبير آن را عهده دار گشته است اين پاسدارى از گل ، كه براى مصونيت آن است ، اگر چه همراه با برنامه ها و محدوديتهايى است ، ولى اين امر، به صلاح گل و صاحب گل است . نام اين مصونيت در فرهنگ اسلام ، (حجاب ) است حجاب ؛يعنى پوشش ؛ پوشش گل از تيرهاى مسموم شيطان.

حجاب ؛يعنى كانون عفت و پاكدامنى زن ، هماره چون سنگرى نفوذناپذير، در برابر بيگانه (نامحرم ) پايدار و استوار باشد. اميرالمؤ منين - عليه السلام - در وصيت به فرزندش حضرت امام مجتبى مى فرمايد:

(فان شدة الحجاب ابقى عليهن )

(دقت در امر حجاب و مراقبت از آن مايه بقا و پايدارى بيشتر زنان است ).

 

آرامش جسم و جان زن در مرتبه نخست و همسر او در رتبه بعد، مرهون پاكدامنى و عفت طاهر و باطن و پاسدارى از رمز پايدارى - حجاب - است .

Khalil بازدید : 118 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (2)

تنفس در هواي يک جانباز شيميايي

راهیان نورکار بسیار عالیه  که شروع شده اما در آن یک نکته ای مهم هفته است که از آن غافل نشویم اینکه این یادمانها باعث نشود که ما از شهیدان زنده خود را فراموش کنیم

درست است فرموده شده شهیدان زنند هستند و لکن مقام جانبازان  از شهادت کمتر نخواهد بود

بییایم در این ایام نوروز یادی هم داشته باشیم از شهیدان زننده  ایران با شکوه - میدانید که امام خامنه ای این نام را بر آنها نهاد -

در اینجا یادی کنیم از جانباز سر افراز این میهن

 برگرفته از مصاحبه با همسر جانباز شيميايي مصطفي صالحي نجف آبادي

نمي دانم و نمي توانم لمس کنم، در لحظاتي که دچار تنگي نفس مي شود، چه فشار و زجري را تحمل مي کند که بيش از هر چيز ديگر، از يک فضاي بسته و تنگ مي هراسد...

Khalil بازدید : 153 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

اين وصيتنامه‏ هايى كه اين عزيزان مى‏ نويسند مطالعه كنيد.

پنجاه سال عبادت كرديد، و خدا قبول كند،

يك روز هم يكى از اين وصيتنامه ‏ها را بگيريد و مطالعه كنيد و تفكر كنيد.

امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه)

«صحیفه امام ج‏14ص491»

خواهرم! با حجاب باش. همانند فاطمه زهرا(س) الگويى براى جامعه اسلامى باش.

شهيد مهدی ابراهیمی‌گیو

************************

 پيام من به خواهران اين است، اگر مى‏خواهند كه سر پل صراط، زينب(س) در كنار مادرش زهراى مرضيه(س)، راه را بر آنان نگيرند، دست به دست هم داده و فرزندان و شوهران برادارن و عزيزانى را كه توان رزم دارند، به سوى جبهه گسيل دارند، كه ما قصد قدس داريم نه تنها كربلا.

شهید محمدرضا شبانى

************************

 خواهر محترم! از تو مى‏خواهم و تقاضا دارم كه همچون زينب(س) و فاطمه‏ى زهرا(س) صبر و استقامت داشته باشى.

 شهید مهدی ابراهیمی‌گیو

************************

Khalil بازدید : 203 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

امیدوارم مطلب (نگاهی گذرا به بیانات نوروزی امام خامنه ای از سال ۶۹ تا ۹۲)را مطالعه کرده باشید

ببینیم ما بشخصه چقدر در این خط دهی امام خامنه ای قدم برداشته ایم امیدوارم امسال دیگه حواسمون رو جمع کنیم

در پناه ایزد

امیدوارم که سال پربرکت و سلامتی و . . . . . داشته باشید

 

 بسماللهالرّحمنالرّحيم
يا مقلّب القلوب و الابصار، يا مدبّر اللّيل و النّهار، يا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال.
اللّهمّ صلّ علی فاطمة و ابيها و بعلها و بنيها.
اللّهمّ کن لوليّک الحجّة بن الحسن صلواتک عليه و علی ابائه فی هذه السّاعة و فی کلّ ساعة وليّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دليلا و عينا حتّی تسکنه ارضک طوعا و تمتّعه فيها طويلا.
اللّهمّ عجّل فرجه و اجعلنا من اعوانه و انصاره و شيعته.
فرا رسيدن سال نو را تبريک عرض ميکنم به همهی همميهنان عزيزمان و يکايک ايرانيان در سراسر کشور و در هر نقطهای از جهان که زندگی ميکنند. مخصوصاً تبريک عرض ميکنم به خانوادههای معظّم شهيدان، به جانبازان، به همسرانشان و به همهی کسانی که در راه اسلام و ايران مجاهدتی کردهاند و ميکنند و بار زحمتی را بر دوش کشيدهاند و ميکشند. همچنين تبريک عرض ميکنم نوروز را به همهی ملّتهايی که نوروز را گرامی ميدارند و برای آن ارج و احترامی قائلند.

Khalil بازدید : 133 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین دقایق آغاز سال نو، در پیامی به ملت شریف ایران، با تشریح اوضاع مهم سال ِ قبل، چارچوب کلی و افق پیش روی ملت و مسئولان جمهوری اسلامی را در سال ِ پیش ِ رو، ترسیم می‌کنند.
بخش‌هایی از پیام‌های نوروزی ایشان از سال ۶۹ تا ۹۲ را در زیر می‌خوانید:


 پيام به ملت شريف ايران، به مناسبت حلول سال ۶۹

ما امسال عيد نوروز را در حالى برگزار می‌کنيم كه خداى متعال با فقدان بزرگ رهبر عظيم‌الشأنمان، امتحان سختى از ما كرد و دوران سختى را بر ما گذراند. آن فقدان، محنت بزرگى بود. اميدواريم كه خداى متعال، روح آن بزرگمرد را با ارواح مقدسه‌ى انبيا و اوليا محشور كند و او را از ما راضى نمايد و ما را در راه او، مستمر و مستدام بدارد. اميدواريم كه خداوند، نظر لطف و محبت خود را كه در طول اين يازده سال همواره بر اين ملت و بر اين نظام داشته است، باز هم آن را بر ما مستمر بگرداند و ما بتوانيم به كمك خدا و با حركت در راه او و با استغفار و توبه‌ى الى‌اللَّه، متاع حَسَن و قدرت و قوّت و عزت الهى را براى خودمان و براى اين ملت بزرگ و فداكار تأمين كنيم.

 

Khalil بازدید : 179 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

مقدمه

بدون تردید وجود مقدس حضرت زهراعلیها السلام و سیره و رفتار و گفتار آن گرامی برای تمام زنان مسلمان مایه مباهات و اسوه كامل می‌باشد. بانوی بزرگواری كه حضرت خاتم الانبیاءصلی الله علیه وآله در ستایش او فرمود: «أَنَّ ابْنَتِی فَاطِمَةَ سَیدَةُ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّةِ؛ (1) دخترم فاطمه سرور بانوان بهشتی است.»

طبق این گفتار ارزشمند نبوی صلی الله علیه وآله، حضرت زهراعلیها السلام سرآمد تمام زنان سعادتمند عالم است كه در اثر كوشش در راه حق به مقامات عالیه معنوی نائل شده اند.

رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله در گفتار دیگری به عظمت و بزرگواری حضرت زهراعلیها السلام اشاره كرده و به دخترش فرموده است: «یا فَاطِمَةُ أَ لَا تَرْضَینَ أَنْ تَكُونِی سَیدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ و سَیدَةَ نِسَاءِ هَذِهِ الْأُمَّة و سَیدَةَ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ؛ (2) ‌ای فاطمه! آیا [به این كرامتی كه خداوند به تو داده] خشنود نیستی كه تو سرور زنان جهان و سرور زنان این امت و بانوی بانوان اهل ایمان باشی؟»

تعداد صفحات : 24

درباره ما
Profile Pic
a :: تلاش شایسته برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی // b :: ارائه و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی // c :: توسعه و تجلی مفاهیم، نمادها و شاخص‌های هویت اسلامی – ایرانی //
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از عملکرد ما راضی هستید ؟
    آیا ماهواره در زندگی انسانها تأثیر گذار است ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 282
  • کل نظرات : 88
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 223
  • بازدید سال : 711
  • بازدید کلی : 111,277